WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez marcel 13 lut 2013, 22:51
Witajcie ludziska. Jestem nowy na tym forum . Od miesiąca zażywam symfaxin er 75 ( jedna z odmian wenlafaksyny )w dawce 150 mg rano.Na sen biorę miansec. Zaczynam sie czuć fajnie , czarnowidztwo powoli znika . Czyli generalnie terapia chyba przynosi rezultaty . Tylko mam takie zrenice że masakra , szczególnie wieczorem . Nie poce się , nie mam bólów głowy, nie mam mdłości ( lekkie na poczatku )Tylko te zrenicę takie duże . Czy konsultowac to z lekarzem .Czy mieć to w ... Poradzcie coś w tym temacie . Pozdrawiam wszystkich
Szary świat piekny być może - w kolorowym telewizorze
Offline
Posty
121
Dołączył(a)
02 gru 2012, 14:01

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez depas 13 lut 2013, 22:56
marcel, to normalne z tymi powiększonymi źrenicami, powinno z czasem samo przejść. Jeśli generalnie dobrze tolerujesz lek nie ma potrzeby konsultować z lekarzem. Na zdrowie.
paroksetyna 40mg
mianseryna 60mg
amisulpryd 200mg


RIP Robin Williams (1951-2014)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2135
Dołączył(a)
14 lip 2012, 14:55
Lokalizacja
Opole

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Cassidy 14 lut 2013, 19:59
Zastanawiam się czy nadwrażliwość emocjonalna może być też efektem odstawienia...? No bo chodzę i każde zwrócenie uwagi odbieram jak obelgę i mam ochotę się pobeczeć...
„Życie jest cieniem ruchomym jedynie, nędznym aktorem, który przez godzinę pyszni się i miota po scenie aby umilknąć potem na zawsze. Jest bajką opowiedzianą przez głupca pełnego furii i wrzasków, które nic nie znaczą”
Avatar użytkownika
Offline
Posty
454
Dołączył(a)
01 sie 2008, 19:01

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez depas 14 lut 2013, 20:26
Cassidy, jak najbardziej tak.
paroksetyna 40mg
mianseryna 60mg
amisulpryd 200mg


RIP Robin Williams (1951-2014)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2135
Dołączył(a)
14 lip 2012, 14:55
Lokalizacja
Opole

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez mgielka86 14 lut 2013, 20:29
Cassidy to zalezy od człowieka. Ja u siebie czegoś takiego nie zauważyłam, ale kumpela odstawiała leki i była jak chodząca bomba zegarowa. Strach było się do niej odezwać bo takie miała fochy, a za chwile ryk i skrucha. No a potem od nowa to samo.
Boże, daj mi siłę abym mogła zrobić wszystko, czego ode mnie żądasz. A potem żądaj ode mnie, czego tylko chcesz...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
173
Dołączył(a)
29 sty 2013, 00:16
Lokalizacja
Wielkopolska

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez enfren 14 lut 2013, 20:45
Cassidy napisał(a):Zastanawiam się czy nadwrażliwość emocjonalna może być też efektem odstawienia...? No bo chodzę i każde zwrócenie uwagi odbieram jak obelgę i mam ochotę się pobeczeć...

u mnie jest to objaw depresji, wiec biorąc pod uwagę, że odstawienie powoduje częściowy nawrot depresji, to pewnie tak.

U mnie skutki uboczne zaczynają się zmniejszać (dzisiaj równo 3 tygodnie brania wenli), nadal budzę się w nocy ale zasypiam znowu i nastrój ogólnie ok. Wręcz mam, że tak powiem, lekko wy*ebane na wszystko... nie wiem, czy to aż tak dobrze, ale lepsze to niż totalny dół i neurotyzm.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
65
Dołączył(a)
10 lut 2013, 15:52

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez mgielka86 14 lut 2013, 20:49
enfren ja mam to samo. Czasami śmieję się jeszcze jak głupia do sera i ogólnie mam w miarę dobry nastrój. Szkoda tylko, że ataki w ogóle się nie zmniejszyły :roll:
Boże, daj mi siłę abym mogła zrobić wszystko, czego ode mnie żądasz. A potem żądaj ode mnie, czego tylko chcesz...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
173
Dołączył(a)
29 sty 2013, 00:16
Lokalizacja
Wielkopolska

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez marcel 14 lut 2013, 22:40
Witam .4 tygodnie zażywania. Tez zobojętniałem . Nastrój jeszcze niestabilny. Wczoraj było super a dzisiaj lekki dół (nie wiem czy to normalne). Poradzcie proszę. Za to daje powera do pracy i samodyscypliny . Ogólnie zaczyna pomagać tylko te zrenice i metaliczny posmak w ustach. Pozdrawiam
Szary świat piekny być może - w kolorowym telewizorze
Offline
Posty
121
Dołączył(a)
02 gru 2012, 14:01

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez chester 15 lut 2013, 10:08
marcel, 4 tygodnie to krótko. Spokojnie, rozkręci się i przyjdzie stabilizacja nastroju. Potrzeba czasu, musisz czekać cierpliwie. Będzie dobrze na pewno :D U mnie Efectin ustabilizował po około 3 miesiącach.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
293
Dołączył(a)
29 sty 2013, 13:58

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez CórkaNocy 15 lut 2013, 11:23
Witajcie ponownie!
Biorę cierpliwie wenlę 150 mg. Nastrój mam dobry, ale to co mnie nurtuje to brak energii na cokolwiek,wyczerpanie i brak motywacji. Lekarz kazał mi podwyższyć dawkę do 225 na dobę, bo uważa że wtedy będę miała wiecej energii. Nie wiem czy to prawda, ale skoro inni zazywający nawet 75 mg czuli lekkie nakręcenie, speeda a ja nawet na 150 czuje się wyczerpana to może tak działa ten lek na mnie i lepiej już nie będzie? :-(

Czy jeśli do dawki 225 zwiększyłabym mirtagen do 22,5 lub do 30 to zamuliłoby mnie to w dzien czy zaktywizowało? Nigdy nie brałam takich wysokich dawek, wiem że takie aię zażywa w tym CRF ale nie wiem czego sie spodziewać, jak wtedy będę funkcjonować, czy takie dawki mnie nie przytepią?
CórkaNocy
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez enfren 15 lut 2013, 12:46
Bezimienna123 napisał(a):Witajcie ponownie!
Biorę cierpliwie wenlę 150 mg. Nastrój mam dobry, ale to co mnie nurtuje to brak energii na cokolwiek,wyczerpanie i brak motywacji. Lekarz kazał mi podwyższyć dawkę do 225 na dobę, bo uważa że wtedy będę miała wiecej energii. Nie wiem czy to prawda, ale skoro inni zazywający nawet 75 mg czuli lekkie nakręcenie, speeda a ja nawet na 150 czuje się wyczerpana to może tak działa ten lek na mnie i lepiej już nie będzie? :-(

może przyczyna senności leży gdzie indziej? Miałaś wszystkie badania? Może to niedobór magnezu, złe odżywianie? :?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
65
Dołączył(a)
10 lut 2013, 15:52

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez CórkaNocy 15 lut 2013, 13:04
enfren, wątpię. Miałam robione badania można powiedzieć od A-Z, odżywiam się bardzo zdrowo, mam zbilansowaną dietę, prawidłową wagę ciała, niedoborów żadnych, staram się dbać o zdrowy tryb życia, nie mam problemu z używkami, jedynymi lekami jakie biore jest ta wenlafaksyna i mirtazapina.
Badania krwi mam bardzo dobre, wszystkie wartości w normie, sama lekarka mówiła, że takich wyników tylko pozazdrościć.
Z tarczycą jest wszystko ok, nie mam też żadnych innych zaburzeń hormonalnych.
U mnie depresja się objawia obniżonym napędem, codziennym wyczerpaniem, osłabieniem funkcji poznawczych, sennością no i obniżonym nastrojem, anhedonią.
Obecnie nastrój mam dobry, ale poprzednio gdy nie brałam wenli, jedynie sam mirtagen to miałam oprócz dobrego nastroju, także zwiększony napęd, brak zmęczenia, po odstawieniu mirtagenu, po ok. roku depresja wróciła i najpierw zaczęło się od zmęczenia, potem doszedł zły nastrój. Zaczęłam brać sam mirtagen ponownie, nie było poprawy, lekarz dołączył mi wenlę, bo twierdził, że ona zwiększa napęd i rozjaśnia umysł.
I jest naprawdę lepiej pod wieloma względami. Dopiero na dawce 150 mg odzyskałam dobry nastrój i zmęczenie oraz senność jest dużo mniejsza niż przed braniem, ale to jeszcze nie to, bo brakuje mi energii i motywacji. I wiem, że to pewnie od depresji, skoro po lekach jest dużo lepiej, ale nie tak jak kiedyś. Branie magnezu przerabiałam, picie kawy, energetyki również i nie zmniejszały na tyle senności co sam lek na depresję. Tylko ten mirtagen w dawce,która kiedyś mi pomogła,nie działa na tyle.
CórkaNocy
Offline

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez enfren 15 lut 2013, 20:01
Bezimienna123 to może winna jest tu mirtazapina? Ma działanie nasenne, ponoć niektórych zwala z nóg (też brałam i nie zauważyłam ale co organizm to inna reakcja). Albo po prostu zima musi odejść :105:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
65
Dołączył(a)
10 lut 2013, 15:52

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez cytrynka84 15 lut 2013, 20:52
Bezimienna123, u mnie im wieksza dawka wenli tym wieksza senność i brak motywacji.Mirte kiedyś brałam solo ,zwalala z nog ,potem jak juz się ustabilizowało to i tak odczuwałam senność w dzień po mirtazapinie.
CRF nie brałam ,wiec nie wiem ,jak oba leki współgrają ze sobą.
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 24 gości

Przeskocz do