WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Miss Worldwide 07 lut 2013, 23:33
rosemary, co za roznica jaka dawka. na 75mg juz sie ma taki zjazd. dlatego pomalutku trzeba schodzic zmniejszajac dawke
http://www.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc


Pristiq 100mg
Lorazepam okolo 3-4mg na dobe, staram sie teraz aschodzic powoli, doszlam do 2.5mg
Tramadol na bol. Staram sie nie brac, chyba ze juz mocno kregoslup boli

Wczesniej: rozne benzo, seroxat, wenla, duloksetyna.
Offline
Posty
880
Dołączył(a)
02 sty 2006, 03:39
Lokalizacja
Alicante/Szczecin

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez frustrated 08 lut 2013, 12:09
Biore 150 mg ;) A źrenice też mam strasznie wielkie :twisted:
zdrowymozg.pl
Avatar użytkownika
Offline
Posty
343
Dołączył(a)
21 mar 2011, 03:35

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez romuś 08 lut 2013, 22:14
depas napisał(a):romuś, niestety rzeczywiście zdarza się że leki nagle przestaną działać, wielu doświadczyło tego problemu. Jeśli u Ciebie wszystko było dobrze do zmiany z Efectinu na odpowiednik, wydaje mi się że wszystko z czasem powinno wrócić do normy kiedy znów zaczniesz brać lek oryginalny. Teoretycznie nie powinno być żandnej różnicy między generykami, zdarza się jednak że jest i to spora. To kwestie indywidualne, ja na przykład nie miałem z tym problemu. Myślę że powinieneś pobrać jeszcze Efectin, dać mu trochę czasu żeby z powrotem się rozkręcił.

Depas, dzieki za porade. Chyba rzeczywiscie masz racje, wlasnie wrocilem od psychiatry, ktory tez powiedzial, ze lek potrzebuje rozkrecenia na nowo. Dodatkowo przepisal mi Neurotop i Lexotan, zebym sie czul stabilniej a w razie potrzeby spokojniej. Czuje sie juz w miare normalnie, chyba zbyt szybko spanikowalem :)
Słyszę huk... myślę - Żuk.
Patrzę z bliska... a to Nyska!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
7
Dołączył(a)
05 lut 2013, 23:29

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Miss Worldwide 08 lut 2013, 23:50
romuś, jak zarzucil Ci lexotan to nic dziwnego, ze o wiele lepiej sie czujesz heheh
http://www.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc


Pristiq 100mg
Lorazepam okolo 3-4mg na dobe, staram sie teraz aschodzic powoli, doszlam do 2.5mg
Tramadol na bol. Staram sie nie brac, chyba ze juz mocno kregoslup boli

Wczesniej: rozne benzo, seroxat, wenla, duloksetyna.
Offline
Posty
880
Dołączył(a)
02 sty 2006, 03:39
Lokalizacja
Alicante/Szczecin

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez all. 09 lut 2013, 00:23
Bardzo dobry lek. Już nie pamiętam początków, ale być może były jakieś niedogodności. Ale to szybko przeszło, skoro nie pamiętam nic kompletnie. Teraz mam dostęp do pastylek o powolnym uwalnianiu, fajne, małe, dużo mniejsze od kapsułek efectinu. Widziałem, że koleżanka ma, to poprosiłem lekarza.

A jakie dawki bierzecie ? I raz dziennie, czy inaczej?

Pozdrawiam.
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
08 lut 2013, 23:05

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Moore 09 lut 2013, 13:40
Witam was
Mam 19 lat i mam depresje, byłem u psychiatry i zacząłem leczenie, przepisał mi Efevelon SR w dawce 75 mg o przedłużonym uwalnianiu (to mój 1 lek), biorę go dopiero 4 dni i nie wiem, czy sobie to wymyśliłem, czy to może placebo, ale czuje się dużo lepiej.

Pierwsze dwa, trzy dni to była po prostu euforia. Nie czułem w ogóle zmęczenia, nie mogłem spać, 1 dnia spałem 2h, drugiego jakieś 4, a dzisiaj mniej więcej 6 i czuje się wypoczęty jak nigdy, od zawsze miałem problemy ze snem, budziłem się cały czas w nocy, chodziłem zmęczony całymi dniami, a teraz śpię jak kamień i czuje się jak nowonarodzony pomimo tego, że tak krótko.

Mało tego, stałem się jak gdyby obojętny na to co mówią o mnie inni, a wcześniej się tym przejmowałem, czuje po sobie, że jestem pewniejszy siebie, od tych 4 dni nie czuje przygnębienia i ani razu nie płakałem (depresje mam od kilku lat, miewałem wcześniej myśli samobójcze itp).

Ze skutków ubocznych to mam jedynie podwyższone ciśnienie rozkurczowe (wcześniej 120/80, a przez trzy dni miałem 120/100).
Aha, nie odczuwam również lęku, który towarzyszył mi szczególnie w nocy (miałem schizy typu czyjaś obecność w pokoju, bałem się).
Jestem pobudzony i zaczynam patrzeć na wszystko inaczej.

Czy to możliwe że tak szybko zareagowałem pozytywnie na ten lek? Jeśli tak to czy to jedynie chwilowy efekt? Wiem że jakąkolwiek poprawę powinno się czuć dopiero po 3-4 tygodniach, a nie tak szybko, dlatego pytam was o zdanie.

Pozdrawiam
Offline
Posty
11
Dołączył(a)
09 lut 2013, 13:26

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Tańczący z lękami 09 lut 2013, 13:50
Moore, ja poczułem poprawę w 4-5 dniu, więc tylko się cieszyć. Może się jednak tak zdarzyć, że początkowa euforia nie będzie trwała wiecznie, zwłaszcza w początkowym okresie mogą być pewne wahania - ja tak miałem, że w 2 tygodniu brania znów dolinę załapałem, ale później się to trochę wyprostowałem i było całkiem nieźle. :smile:
paroksetyna 15mg, mianseryna 5mg
doraźnie: co będzie pod ręką
zaburzenia lękowo-depresyjne, nerwica
Posty
1369
Dołączył(a)
21 lis 2012, 14:22
Lokalizacja
Poznań

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez cytrynka84 09 lut 2013, 13:50
Czułam pierwsze oznaki poprawy juz po tygodniu,byłam bardziej spokojna,ale tak do końca nie wiem,czy to nie było placebo.
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez depas 09 lut 2013, 14:23
Moore, czasem reakcja na dany lek przychodzi bardzo szybko, tym bardziej jeśli jest to Twój pierwszy lek przeciwdepresyjny. Poza tym wenlafaksyna to dobry lek który dość szybko się rozkręca, wcale nie jest powiedziane że efekty pojawiają się dopiero po miesiącu. U mnie pierwsze pozytywne efekty pojawiły się po 2 tygodniach, zaś od pierwszych dni miałem problem ze snem i brak apetytu, ale to minęło z czasem. Myślę że to dobrze wróży na przyszłość że tak gwałtownie odczułeś działanie wenli, kiedy jej poziom w organiźmie ustabilizuje się powinieneś czuć się całkiem dobrze, stabilnie, w przeciągu paru tygodni.
paroksetyna 40mg
mianseryna 60mg
amisulpryd 200mg


RIP Robin Williams (1951-2014)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2135
Dołączył(a)
14 lip 2012, 14:55
Lokalizacja
Opole

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez elfrid 09 lut 2013, 17:35
depas, Wcale nie wróży dobrze. Taki stan euforyczny nie będzie trwał wiecznie, pewnie nie jest też od do końca naturalny. Też bardzo szybko i bardzo dobrze zareagowałem na wenlę, też był to mój pierwszy lek przeciwdepresyjny i też miałem 19 lat. Ale w końcu do działanie ustąpiło, trzeba było podnosić dawki itp. Potem z każdym lekiem depresyjnym pojawiała się już nie euforia a dysforia i rozdrażnienie. Fakt, że to jego pierwszy lek przeciwdepresyjny, ale tak szybka reakcja, tak krótkie godziny snu, w dłuższej perspektywie nie wróżą nic dobrego.
Też miałem znajomego na wenli - oaza spokoju, sypiał 9 godzin, żadnych euforii, żadnego podniecenia, pogodny. Chyba tak powinien działać lek przeciwdepresyjny.

-- 09 lut 2013, 17:40 --

W ogóle nie chcę krakać, ale niektórzy psychiatrzy uważają, że takie reakcji na leki kwalifikują pod jakieś spektrum CHAD i leczenie stabilizatorami.
Moore, Póki co ciesz się, bo na pewno subiektywnie dobrze się czujesz, jesteś młody, więc i otoczenie, typu pracodawca, nie uzna Twojego zachowania za dziwnego.
pregabalina, wenlafaksyna
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2671
Dołączył(a)
09 maja 2009, 12:28

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Moore 09 lut 2013, 17:56
Dzięki za wypowiedzi.

elfrid, moja wiedza w tym temacie jest praktycznie zerowa, ale przeczytałem co to jest CHAD i nie wydaje mi się, żebym miał kiedykolwiek jakąś manię, chyba, że można pod to podpiąć skrajne skupianie się na jednej rzeczy, ale wydaje mi się, że jestem po prostu zawzięty, sprawy raczej nie wymykają mi się z "rąk". I tak, ciesze się, że w ogóle jest jakaś reakcja, myślałem, że przyjmę ten lek jak zwykłe witaminy - 0 odczuć, tak przynajmniej wiem, że coś się dzieje.

Dzisiaj już nie ma tej euforii, raczej względny spokój i nie chce mi się z nikim gadać. To dopiero początek, więc chyba trudno "wróżyć" co będzie dalej, bo przez te pierwsze 2 tygodnie jeszcze wszystko się może zdarzyć.
Offline
Posty
11
Dołączył(a)
09 lut 2013, 13:26

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez depas 09 lut 2013, 18:00
elfrid, gwarancji oczywiście nie ma, moim zdaniem to jednak dobry znak że jest reakcja na lek. Z czasem stan powinien się ustabilizować, euforia minąć a lek systematycznie robić swoje. U mnie wprawdzie żadnej euforii na wenli nie było, jednak początkowe problemy ze snem i jedzeniem ustąpiły, zaś działanie przeciwlękowe pozostało przez długi czas. Dlatego wenla to jeden z niewielu leków (a brałem mnóstwo) które dobrze wspominam, ponieważ z reguły nie było żadnej reakcji po prostu, ani pozytywnej ani negatywnej, nic. No chyba że były to leki w rodzaju mirtazapiny czy mianseryny, które od pierwszej tabletki zwaliły mnie z nóg.
paroksetyna 40mg
mianseryna 60mg
amisulpryd 200mg


RIP Robin Williams (1951-2014)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2135
Dołączył(a)
14 lip 2012, 14:55
Lokalizacja
Opole

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Miss Worldwide 09 lut 2013, 23:06
u mnie wenla dzialala stabilnie. Na poczatku nie bylo euforii itd bo zamulano mnie benzo ( bylo to konieczne bo bylam w barrdzo zlym stanie nerwicy lékowej, nie depresji) Pozniej juz zadzialala wenla bardzo dobrze na nerwice a na depresje srednio.

Euforie mialam po seroxacie ale tez nie na poczatku. Na poczatku to mialam tyle skutkow ubocznych, razem z omdlewaniem. Pozniej bylam pobudzona i sztucznie szczesliwa, czulam, ze wszystko moge i wszystko o czym pomyslalam bylo na pozytywnie. I wszystko bylo by OK gdyby nie fakt, ze narobilam sobie kilku problemow. Jeden to taki, zezostawilam studia i wyjechalam sobie do Norwegii no bo studia nie uciekna a mi sie palilo pod stopami. I tam tez pare rzeczy zrobilam co nie powinnam i jak zostawilam leki to sie za glowe zlapalam jak ja moglam takie decyzje podjac w zyciu. Nigdy bym ich nie podjela gdyby nie taki dopalacz jak seroxat. Zostawienie studiow na pozniej i wyjazd na stale do Norwegii to nie wszystko ale nie bede tutak wywlac publicznie moich cudownych poczynan na tym dopalaczu :P

Mialo to tez pozytywne strony bo wyjechalam sobie jakby nigdy nic, tam chodzilam do szkoly, znalazlam sobie prace itd. Czyli taki dopalacz tez ma swoje pozytywne strony bo dal kopa i pobudzil do zycia i wiecej rzeczy bylam w stanie zrobic czego przy napadach panikii depresji na pewno bym sie nie podjela.

Wracajac do wenli, pomogla bardzo dobrze na nerwice lékowa, napady paniki 24h na dobe, ale na depresje lipa bo dalej grzebie sie w depresji... juz na innych lekach... Jak zaczynalam z wenla to depresji raczej nie mialam a teraz mam.
http://www.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc


Pristiq 100mg
Lorazepam okolo 3-4mg na dobe, staram sie teraz aschodzic powoli, doszlam do 2.5mg
Tramadol na bol. Staram sie nie brac, chyba ze juz mocno kregoslup boli

Wczesniej: rozne benzo, seroxat, wenla, duloksetyna.
Offline
Posty
880
Dołączył(a)
02 sty 2006, 03:39
Lokalizacja
Alicante/Szczecin

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Kalebx3 09 lut 2013, 23:12
Klaudia , a jak bys porównała Wenlę do Cymbalty?
Co lepsze ? I gdzie?
Na napęd , na lęk , na ...
dzięki.
P.
>>> Jesteśmy żebrakami żyjącymi na koszt Boga >>>
Avatar użytkownika
Offline
Posty
9017
Dołączył(a)
26 cze 2011, 00:09
Lokalizacja
człowiek śmiertelny i grzeszny

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 31 gości

Przeskocz do