WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Avatar użytkownika
przez Magda-27 06 mar 2006, 17:03
Na początku leczenia to jest normalne, że źle się czujesz. Ja też przez pierwsze kilka dni byłam słaba jak diabli i było mi niedobrze. Lekarka mówiła, że tak może być około 10 dni, a u mnie trwało jakieś 5. Będzie dobrze, zobaczysz. NIE PODDAWAJ SIĘ :D
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
891
Dołączył(a)
22 lis 2005, 13:23
Lokalizacja
Ruda Śląska

przez anonymous1 07 mar 2006, 06:31
Wiesz moje mama jest na effectinie 5 lat .Co prawda po odstawieniu leku wszystko wraca ale zazdroszczę jej tego ze sama podróżuje . nie ma lęków i ogólnie jest ok.Sprobój przynajmniej na leku będziesz normalnie funkcjonowac i żyć a czego więcej pragniemy??!!!
anonymous1
Offline

przez Dana 07 mar 2006, 08:31
INS, zapytaj swego lekarza, sam nie podejmuj takiej decyzji. Powodzonko!
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
23 gru 2005, 04:03

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez pysia 08 mar 2006, 13:44
Dana - możesz przybliżyć bliżej ile czasu miała działania uboczne Velafaksu?
Dziś rano wzięłam pierwszy raz a w pracy miałam cyrk - zrobiło mi się słabo,miałam nudności i wymioty. Wiem, że trzeba brać rano ale jak tak będzie codziennie to będzie problem. Niestety pracyję na takim stanowisku, że takie sensacje będą bardzo zakłócały mi funkcjonowanie. Czy Ty zażywasz Vaelafax wraz ze śniadaniem? Oprócz rannych sensacji mam kołatania serca, podwyższone ciśnienie "pijany" wzrok i rozklekotane wnętrzności.Pozdr.
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
08 mar 2006, 13:33

przez rafuls2 10 mar 2006, 20:36
Tak właśnie jest jak pisze Magda-27, u mnie jest jeszcze coś tekiego że jak czasem zapomnę wziąć a biorę tylko rano to na drugi dzień znowu mnie okropnie muli, najlepiej brać w trakcie posiłku.
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
15 lut 2006, 17:59
Lokalizacja
Rzemień

Avatar użytkownika
przez Magda-27 11 mar 2006, 10:53
Mi lekarka kazała brać zaraz po posiłku, ale w ulotce pisze żeby brać w trakcie. Chyba na jedno wychodzi :D

[ Dodano: Nie Kwi 23, 2006 10:25 am ]
Jestem już w trakcie odstawiania velafaxu. Mam go odstawiać przy 4 opakowaniu i od tygodnia to robię,. Narazie biorę go co drugi dzień i najdziwniejesze jest to, że lepiej czuję się w te dni kiedy nie biorę tabletki, a kiedy wezmę to robi mi się niedobrze, serce wali jak szlone, robi mi się na przemian gorąco i zimno. Nie trwa to długo, ale dziwi mnie to. Czy to normalne przy odstawianiu leku?????
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
891
Dołączył(a)
22 lis 2005, 13:23
Lokalizacja
Ruda Śląska

przez Dana 11 mar 2006, 19:08
Pysia, ja biorę Effecin rano ze śniadaniem, efekty uboczne, o których piszesz miałam przez jakieś pierwsze 3 dni. Teraz czuję się idealnie. Na początku najsilniej czułam ten "pijany wzrok" , drętwiała mi tez szczęka, ale ja przez pierwsze 3 dni specjalnie nigdzie nie wychodziłam. Szkoda, że musisz pracować. Tak może być przez pierwszy tydzień, potem jest już tylko lepiej aż do super samopoczucia ( przynajmniej u mnie). Pozdro!
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
23 gru 2005, 04:03

przez Szczęściara 14 mar 2006, 00:27
Hej

jestem tu nowa ale chciałam się podzielić moimi doświadczeniami i opinia na temat EFECTINU :lol:

Wczesniej brałam kilka leków mi seronil, imipramil, xanax, ale niestety były za slabe. Od 4 miesięcy ponad biorę EFECTIN. Jest drogi ale jak dla mnie REWELACYJNY !

Na samym początku przyjmowania było:
- spanie po kilka godzin (do dziś jestem sennawa)
- suchość w ustach
- przez pierwsze 2-3 tyg od momentu rozpoczęcia przyjmowania leku -> ogólna wesołość, nadmierna wręcz, mogę powiedzieć że mnie az "roznosiło" - chodziłam zadowolona stale. Takie zachowanie sie unormowalo po ok miesiacu i juz od jakiegos czasu jest stabilnie

Nie mialam żadnych sensacji żołądkowych ani innych skutków ubocznych poza SPADKIEM OCHOTY NA SEX :cry: Niestety ! Nawet nie dośc że nie mam ochoty jak kiedyś to nie odczuwam intensywnie sexu. To jakby czasem lizanie lizaka przez papierek - niby oranizm reaguje ale to nie to. W każdym razie ja mysle ze to po prostu cena jaką trzeba zaplacic za leczenie i tyle. :cry:


Pojawily sie tez w postach sugestie ze jest jakis odpowiednik tanszy efectinu. Moj lekarz tez o tym wspominal ale zaraz dodał zebym za nic nie brac tych tanszych tylko koniecznie efectin. Mowi ze te inne tansze sa tansze ale nie tak dobre, a to w koncu moje zdrowie i nie ma co ryzykować.

Aktualnie biore 2 razy po 75. Chyba wystarcza.

Pytanie: Czy ktos wie ile czasu trwa średnio kuracja tym lekiem? ;)
Szczęściara
Offline

Avatar użytkownika
przez Magda-27 14 mar 2006, 10:05
To, że odpowiednik efectinu - VELAFAX jest tańszy wcale nie znaczy, że gorszy. Ma innego producenta i dawkę o połowę mniejszą ( przynjmniej ja używam 37,5 mg ). A jeżeli lekarz mówi Ci, że tylko efectin i nic innego może to poprostu oznaczać, że ma jakąś umowę z przedstawicielami tego leku i im więcej go wypisuje tym większe korzyści z tego czerpie. Wiem coś na ten temat, bo pracowałam w aptece i znam kilku przedstawicieli. Niestety tak to wygląda :(
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
891
Dołączył(a)
22 lis 2005, 13:23
Lokalizacja
Ruda Śląska

Avatar użytkownika
przez Hollow 14 mar 2006, 10:11
Szczęściara napisał(a):Pytanie: Czy ktos wie ile czasu trwa średnio kuracja tym lekiem? ;)

To chyba nie ma znaczenia.

Moja trwała dłużej od Twojej, bez rezultatów.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
312
Dołączył(a)
10 mar 2006, 17:29

przez Szczęściara 14 mar 2006, 19:50
No widzisz

tak to własnie jest z tymi lekami że jednym pomagają innym zupełnie nie. Jak mi powiedział mój lekarz - najważniejsze to TRAFIĆ w odpowiedni lek.

Natomiast ja chetnie posłucham odpinii kogoś kto wyleczył się dzięki EFECTIN`owi i ew. ile to trwało.

No i co można zrobić z tymi skutkami ubocznymi :cry:

ps: co do tej kwestii tańszych odpowiedników, to zapytam.
Szczęściara
Offline

przez atrucha 18 mar 2006, 01:47
Po pierwsze: Efectin i Velafax to jedna substancja zwana wenlafaksyną. Nie ma znaczenia jaką nosi nazwę handlową. Działa identycznie i pod nazwą Efectin i pod nazwą Velafax. Jedyne co rozróżnia te leki to czas działania (Efectin ma opcje ER-przedłużony czas działania). Wszystkie pozostałe cechy są IDENTYCZNE.
Zamieniłam Efectin na Velafax i stwierdzam ze 100% pewnością,że w żaden sposób nie odczułam by Velafax w czymś ustępował swojemu poprzednikowi. Jesli chodzi o dawki - wcześniej i Efectin był produkowany w opcji 37,5mg (bez ER). Od jakiegoś czasu nie mozna go juz dostać w tej postaci. Są tylko kapsułki.. Ponieważ staram się powoli zrezygnować z farmakologii, Velafax w dawkach 37,5mg pozwolił mi zredukować dawkę wieczorną. Jestem teraz na (TYLKO :!: ) 37,5mg dziennie i czuję się dobrze.
O cenach pisałam już wcześniej.. Przy stosowaniu 75mg dziennie wenlafaksyny, rezygnując z Efectinu na rzecz Velafaxu, można zaoszczędzić ok.20zł miesięcznie. Niestety w moim mieście Velafax jest trudno dostępny w aptekach.To jedyna wada jaką dostrzegam :?
Bądźcie dzielni! Pa :)
Offline
Przyjaciel forum
Posty
1781
Dołączył(a)
04 sty 2006, 00:29

Avatar użytkownika
przez Pitia 18 mar 2006, 19:40
sie ma efectin er75 podnosi ciśnienie ale jako działanie niepożądane ze strony układu sercowo-naczyniowego i nie u każdego tak jest ja akurat miałem duże skoki ciśnienia(180-120) wielkie tętno(nawet 160 na minutę) duszności zawroty głowy trudności z równowagą niepokuj obawa przed zawałem i bóle w klatce piersiowej ,od kiedy zacząłem brać efectin a minęłojuż około 8 miesięcy wszystkie objawy które napisałem wyżej ustąpiły w 90% jeszcze od czasu do czasu taki atak mnie złapie ale to jest bardzo żadko (na początku choroby takie objawy to była codzienność) dlatego uważam że efectin bardzo mi pomógł i jest to naprawdę rewelacyjny lek na miarę 21 wieku no i bardzo ważne nie da się od niego uzależnić POWODZENIA HEJ
Avatar użytkownika
Offline
Posty
40
Dołączył(a)
11 lut 2006, 19:32
Lokalizacja
Wrocław

Avatar użytkownika
przez Hadrianus 21 mar 2006, 22:21
Chyba poproszę mojego lekarza o zmianę leku na Velafax. Tyle dobrego onim przeczytałem. :D
Avatar użytkownika
Offline
Posty
21
Dołączył(a)
19 mar 2006, 00:12
Lokalizacja
Gdańsk

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], Psychotropka`89 i 29 gości

Przeskocz do