WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Re: Alventa

przez Basia26 12 gru 2010, 15:55
mam pytanie do wszystkich - szczególnie tych, którzy już dobrze znają ten lek. Biorę go przynajmniej 5 miesięcy (dawki były zmieniane) i mimo, że nastrój się unormował (jest jak kiedyś), to stale zawalam noce. Lek raz działa za mocno a raz za słabo przy tej samej dawce - zatem raz nie śpię z powodu niedoleczonej depresji, potem jest kilka dni ok, a potem nie śpię absolutnie w ogóle, gdyż lek tak się rozkręcił, że aż mi mięśnie drżą. Nastrój jest stabilny. Napiszcie, proszę, co o tym myślicie. :ekarz daje mi różne rzeczy, które mają to unormować, oczywiście to nie działa. Jak zatem zachowuje się ten lek i kiedy można uznać, że jego działanie jest dobre?
Bardzo proszę o komentarze, sami wiecie moi drodzy, jak takie objawy są uciążliwe.
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
20 kwi 2010, 07:49

Re: Alventa

Avatar użytkownika
przez agusiaww 13 gru 2010, 11:05
Basia26, dobre dzialanie, to znaczy ze lek dziala, ja mam podobnie. Jak mam gorszy nastroj od razu poce sie w nocy, jak mam lepszy jest ok i nic sie nie dzieje. To ze mniej spisz, albo wcale oznacza ze lek dziala na Ciebie albo pobudzajaco, albo uspakajajco, w zaleznosci od tego czego potrzebuje Twoj organizm ( poziom neuroprzekaznikow). A bierzesz jakis nasenny lek? Ja biore przy Alventa chlorprotixen 7 mg bo bez niego wcale spac nie moge.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez agusiaww 13 gru 2010, 11:07
Ja tez plyciej, ale ogolnie nie czuje szczegolnie roznicy :mrgreen:
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Velaxin (Venlafaxinum)

Avatar użytkownika
przez agusiaww 13 gru 2010, 11:08
sebastian86, magnezu wiecej bierz.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Velaxin (Venlafaxinum)

przez Wujek_Dobra_Rada 13 gru 2010, 11:36
agusiaww napisał(a):A tam niebezpieczne, ja od ponad 1.5 roku biore bez kapsulki i nic mi sie z zoladkiem nie dzieje, kapsulka jest tylko po to zeby Ci sie uwalnialo stopniowo. Niech odysypuje polowke i tyle.


Kapsułka jest tylko po to, żeby wprowadzić to do żołądka. Długotrwałe uwalnianie powodowane jest tym, że granulki w otoczce mają jakąś substancję wosko-pochodną.
Wujek_Dobra_Rada
Offline

Re: Velaxin (Venlafaxinum)

Avatar użytkownika
przez sebastian86 13 gru 2010, 12:32
magnez bralem ostatnio przez dluzszy czas ale cos nie pomagalo. ale oczywiscie zakupie znow pudeleczko kolejne.
We Are The Champions 2016(L)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2248
Dołączył(a)
11 gru 2008, 12:15
Lokalizacja
gdzies pod wawą

Re: Alventa

Avatar użytkownika
przez bieszczadniczka 13 gru 2010, 20:38
Ja biorę Alventę bardzo krótko, ale od samego początku albo nie mogłam usnąć, albo spałam po 14h. Zdecydowałam się brać dodatkowo Mirzaten (choć na forum ma złe opinie), ale pomógł mi. Zasypiam dość szybko (15 - 30 min). Na początku spałam po 12h, a teraz jest normalnie. Mam nadzieję, że ten stan się utrzyma. No i jakie sny wspaniałe mam po tym :)
"Wszystko mnie boli, gdzie byś mnie nie dotknął, to mnie boli. Gdzie byś nie strzelił, to trafisz we mnie"...
Sted.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
138
Dołączył(a)
01 gru 2010, 15:40
Lokalizacja
Pyrlandia

Re: Efectin (---->Velafax)

przez CICHY1980 14 gru 2010, 16:49
Witam,
Biore Efectin 75ER 9tydzień czułem się bardzo dobrze gdy lek się rozkręcił.Ale dziś jakoś bez powodu znów się nakręcam serducho wali, mam pytanie czy mieliście gorsze dni w czasie brania tego leku, bo zaczynam sie obawiać że organizm się przyzwycził do takiej dawki i chce więcej ( oby nie ).
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
12 paź 2010, 10:13

pytanie do ludzi leczacych sie wenlafaksyna..

Avatar użytkownika
przez zagubiony83 15 gru 2010, 22:33
mam pytanie do ludzi leczacych sie wenlafaksyna , czy na poczatku brania tzn przez pierwsze 2 miechy bo narazie tyle biore ten lek tez czuliscie sie pare dni lepiej a potem nawet gorzej niz przed leczeniempare dni ?? bo ja tak mam czuje sie pare dni lepiej troche a zaraz przychodza z 4-5 dni ze jest masakra i potem to samo od nowa gorzej niz zle pare dni potem znowu troche lepiej:( jak to u was jest?
EFECTIN ER-300 mg
WELLBUTRIN XR -150mg
MIRZATEN -45 mg
DEPAKINE CHROMO -1800mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
143
Dołączył(a)
20 sie 2010, 10:46

Re: Efectin (---->Velafax)

przez coma 15 gru 2010, 22:40
Też biorę wenlę trochę ponad dwa miechy, mam dokładnie to samo.. Góra, dół, góra, dół.... Wykończyć się można.
coma
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

przez kachna78 15 gru 2010, 23:01
Witam
Jestem tu nowa, a właściwie nie, bo mój stan trwa od 2 lat. Tylko wcześniej nikt mi nie zdiagnozował depresji lękowo-nerwicowej. Leczę sie od prawie 4 miesięcy. U mnie najgorsze są duszności i problemy z oddychaniem a co za tym idzie lęki. Najpierw brałam mirtor 30, poprawiło się głównie psychicznie, weszłam na 45 i prawie przez 2 miesiące bez zmian. Nadal miałam problemy z oddychaniem i byłam ospała ciągle zmęczona. Więc lekarka wprowadziła mi lafactin 37,5 i dopiero po 2 tygodniach poczułam że lepiej oddycham. Póżniej mi zmniejszyła mirtor na 30 a lafactin podniosła do 75. Przez pierwszy tydzień tej zmiany czułąm się super, a póżniej przyszło załamanie i koszmar. Znów przez ponad 2 tygodnie mnie dusiło. Pózniej trochę lepiej /tylko przez tydzień/ i od kilku dni znowu czuję się gorzej. Psychiatra powiedziała że jak się nie poprawi to mam dołączyć w południe do lafactinu 75 dawkę 37,5. Boję się że znowu przez 2 tygodnie albo więcej znowu będę się czuła fatalnie. Czy u Was jak podnosi się dawka leku to przez pierwszy okres macie złe samopoczucie? I czy macie takie wahania jak ja?
lafactin 75
mirtor 30
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
15 gru 2010, 22:34

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez Badziak 15 gru 2010, 23:15
Po wenlafaksynie 75ER wpadłam w stan mieszany tzn. w depresję z dużym pobudzeniem. Pojawiły się u mnie tak silne myśli samobójcze z planowaniem, że myślałam, że nie dożyje świąt. Teraz zmniejszono mi dawkę (37,5) i zmieniam na citalopram. I tu moje pytanie; psychiatra powiedział mi, że mam odstawić wenlafaksynę z dnia na dzień i zacząć brać citalopram - mogę tak zrobić? Czytałam o bardzo nieprzyjemnych skutkach odstawienia wenlafaksyny i mam wątpliwości... Czy nie powinnam tego robić małymi kroczkami, a nie tak z dnia na dzień?
Zaburzenia depresyjno-lękowe z elementami fobii społecznej:
Anafranil SR (klomipramina) 150 mg
Amizepin (karbamazepina) 400 mg

+ terapia behawioralno-poznawcza :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1412
Dołączył(a)
19 kwi 2010, 23:21

Re: pytanie do ludzi leczacych sie wenlafaksyna

przez Zenonek 16 gru 2010, 13:40
Co prawda nie lecze sie Wenla , jednak mysle, ze moge odpowiedziec na Twoje pytanie.

Otoz, wychodzenie z depresji o srednim i ciezszym nasileniu nie jest sprawa taka zero-jedynkowa, czarno-biala.

W czasie leczenie jakimkolwiek lekiem najczesciej zdarzaja sie dni gorsze i dni lepsze. Wazne, zeby nie bylo caly czas zle.

Tych wahan w zasadzie nie da sie uniknac, chyba, ze ktos ma farcika i reaguje na leki ponadprzecietnie dobrze, co przeciez zdarza sie dosyc czesto.

Nie przejmuj sie tymi zmianami. Masz mocna kuracje, powinno sie ustabilizowac w przeciagu 2-4 miesiecy.

Dodatkowo czytalem, ze w trudnych chwilach grasz w gry.

Osoboscie polecam Heroes of might and magic 5 - fantastyczna gra, super po prostu, lepsza od 3.

Przy niej mozna zapomniej co calej depresji...(tez mam dosyc ciezka depresja, raczej oporna na leczenie - pol roku na Zolofcie, prawie bez poprawy...).
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Re: pytanie do ludzi leczacych sie wenlafaksyna

Avatar użytkownika
przez zagubiony83 16 gru 2010, 14:13
wiem ze tak jest tylko dlaczego u mnie jest tak ze jak przychodza te gorsze dni na wenlafaksynie to jest gorzej niz bylo wczesniej ?:(
EFECTIN ER-300 mg
WELLBUTRIN XR -150mg
MIRZATEN -45 mg
DEPAKINE CHROMO -1800mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
143
Dołączył(a)
20 sie 2010, 10:46

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Przeskocz do