WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
203
65%

Nie
81
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 311

Re: Efectin (---->Velafax)

przez cytrynka84 28 paź 2010, 22:31
Rani, dzieki ,ze odpowiedzialas :) Fakt problem moze byc z postacia leku,ale poszukam i znajde taka apteke,w razie czego zazyje ten Axyven ,trudno. Moze zmienie lekarza,jestem zapisana juz,zeby potwierdzic ten ewentualny szpital,podobno ta p ani dr ,co teraz ide jest dobra i moze bardziej rozmowna niz ten doktor
Dzieki wykoce sie jakby mi pani w aptece nie chciala zamienic psychotropow,zgadzala sie wtedy i postac i dawka leku.
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Miss Worldwide 29 paź 2010, 00:25
ja od 3 miesiecy wale rozne zamieniki efectinu i nie czuje zadej roznicy. jak narazie...
http://www.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc


Pristiq 100mg
Lorazepam okolo 3-4mg na dobe, staram sie teraz aschodzic powoli, doszlam do 2.5mg
Tramadol na bol. Staram sie nie brac, chyba ze juz mocno kregoslup boli

Wczesniej: rozne benzo, seroxat, wenla, duloksetyna.
Offline
Posty
880
Dołączył(a)
02 sty 2006, 03:39
Lokalizacja
Alicante/Szczecin

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 01 lis 2010, 13:04
Mam pytanie. Od dwóch tygodni biorę 300 mg Velaxinu - nerwowość już mi przeszła, fobia społeczna wreszcie całkowicie wyeliminowana. Jednak przez cały czas serce badzo mocno mi wali, mam też nadciśnienie. Czy to przejdzie z czasem, czy powinienem wybrać się do lekarza? I co wtedy? Betablokery?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Zenonek 01 lis 2010, 13:12
Jednakowoż,

To dzialanie na noradreanaline pewnie wyzwala takie dzialanie.

To niedobrze.

Bo jak mowisz, ze nerwica i FS zostaly zredukowane tzn, ze serce wali NIE z nerwow tylko jako ubok.

Musisz to skonsultowac z lekarzem, koniecznie.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 01 lis 2010, 14:07
To miałem na myśli, że to właśnie skutek uboczny.

Mam nadzieję, że nie będę musiał zmniejszać dawki ani odstawiać - bardzo dobrze na mnie psychicznie działa.

Dodam jeszcze, że już na 225 mg zauważyłem, że kondycja spadła mi do zera. Wchodzę po schodach, serce mi wali, płytki oddech, jakbym miał zaraz zemdleć.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez aree1987 01 lis 2010, 14:21
Jednakowoż, no ja niestety miałem identiko na 150mg i wcale ten ubok nie przeszedł.
wenlafaksyna 450mg
--

I'm forever black-eyed
A product of a broken home
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1173
Dołączył(a)
15 lip 2009, 21:54

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 01 lis 2010, 14:34
Czyli co - odstawka czy betablokery? Bardzo, bardzo, bardzo nie chciałbym odstawiać ani zmniejszać dawki...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Alventa

Avatar użytkownika
przez agusiaww 01 lis 2010, 21:16
Ja biore od marca 2009 czyli juz ponad 1,5 roku....dobrze ze zaczelam od tych kuleczek...ale na rzie stoje przy -4, bo mialam jakis jeden dzien niewyrazny.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez agusiaww 01 lis 2010, 21:18
Jednakowoż, moze masz za duza dawke....
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Wujek_Dobra_Rada 01 lis 2010, 21:39
Dawka jest końska, ale jeśli Ci pomaga, to właśnie kombinowałbym coś z betablokerami.
Wujek_Dobra_Rada
Offline

Re: Alventa

przez Wujek_Dobra_Rada 01 lis 2010, 22:09
Tak jak mówiłem, redukcja kuleczek z 75 mg jest bez sensu. Redukuje się od 37,5. Zrobisz co chcesz.
Wujek_Dobra_Rada
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

przez bupropion 01 lis 2010, 22:46
od miesiąca zażywam Faxigen XL 150 mg(wenlafaksyna). Jestem nerwowa, rozdrażniona, często płaczę. Biorę ten lek na zaburzenia odżywiania [poanorektyczne napady obżarstwa, całkowity brak kontroli nad jedzeniem. Anoreksję miałam 3 lata temu.] oraz lęk od jedzenia-> do ogólnego lęku przed życiem i fobię społeczną.
Przygodę z wenlafaksyną miałam już w przeszłości. Na początku był to Wenlafax i efekty były bardzo dobre. Po kilku latach był Efectin efekty były dużo słabsze, nawet po dawce 150 mg. I teraz ten Faxigen... nadal nie panuję nad jedzeniem, apetyt nieco osłabł ale tylko trochę. Nastrój zamiast sie unormować nadal jest w całkowitym mroku i chaosie. Czuję że tyję, puchnę w oczach [mam też niedoczynność tarczycy]. Na dodatek jestem niestety ?kobietą?, a raczej przedmiotem rodzaju żeńskiego, którym sterują hormony. Jestem rozstrojona i codziennie gram fałszywe dźwięki. Myślę o wizycie u lekarza, zmianie leku, szpitalu, psychoterapii. Ale i tak na pierwszym planie stoi samobójstwo, z powodu przejedzenia, piekła które przeżywam każdego dnia, brudu nad którym nie panuję. Wpadam w psychozę, diabelskie koło, którego nie umiem przerwać. A z logicznego punktu widzenia wiem, że szpital mi nie pomoże, zmiana leku nie ma sensu, chcę dać szansę wenlafaksynie. Do trzech razy sztuka, teraz mam większą dawkę i może uda mi się znaleźć psychoterapeutę. :roll:
Czy mogę tyć po faxigenie?? Czuję jakby jego działanie było czymś ,,spartaczone''. Bo wiem jak dobrze wpływała na mnie wenlafakxyna.
Wenlafaxyna działa wręcz odwrotnie, zastanawiam sie czy nie jest to przypadkiem kwestia tego leku. Może inny, również tani np. prefaxine albo faxoletr er, działaby tak jak powinien??

Jeśli możecie mi doradzić, proszę o pomoc
I Can Fly, But I Want His Wings...
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
19 mar 2009, 13:43

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Miss Worldwide 02 lis 2010, 21:49
bupropion
ja przytylam w czasie brania efectinu prawie 10kg....
nie moge powiedziec na 100%, ze to sprawka efectinu ale do 26 roku zycia utrzymywalam wage bez zadnych diet, to byla moja normalna waga, a teraz 10kg wiecej. chyba gdzies tu na forum czytalam, ze inni ludzie tez przytyli.
http://www.youtube.com/watch?v=XiCrniLQGYc


Pristiq 100mg
Lorazepam okolo 3-4mg na dobe, staram sie teraz aschodzic powoli, doszlam do 2.5mg
Tramadol na bol. Staram sie nie brac, chyba ze juz mocno kregoslup boli

Wczesniej: rozne benzo, seroxat, wenla, duloksetyna.
Offline
Posty
880
Dołączył(a)
02 sty 2006, 03:39
Lokalizacja
Alicante/Szczecin

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez mia25 03 lis 2010, 10:11
jestem już 2,5 tyg na efectnie...lęki mi już przeszły...ale dalej się denerwuje odczuwam napięcie...i czasem łapię strasznego doła...ostatnie 3 dni bolała mnie głowa...nie wiem czy to z nerwów czy to skutek uboczny...to samo z sercem...chwilami strasznie mi wali no i odczuwam pieczenie i w okolicach serca i w lewej ręce...ale to przechodzi...no i oczywiście strasznie się tego boję....ze efectin mi nie pomoże...ze nic mi nie pomoże....ze lekarz zechce mi zwiększyc dawkę skoro 75 nie pomaga...dzisiaj idę na wizytę i mam stracha, ze może będzie chciał zmienic mi ten lek albo zwiększyc dawkę i znów wróci ta cała koszmarna jazda z pierwszego tygodnia...
Człowiekowi często zdaje się,że się już skończył że się w nim nic więcej nie pomieści. Ale pomieszczą się w nim jeszcze zawsze nowe cierpienia, nowe radości, nowe grzechy...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
220
Dołączył(a)
04 paź 2007, 20:57

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: klaudi i 12 gości

Przeskocz do