WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Re: Efectin (---->Velafax)

przez cytrynka84 21 sie 2010, 19:12
Pare dni tez biore 75+37,5,lekarz kazal od razu przejsc na 150,ale tym razem,strach wzial gore i zwiekszam po malu,za 2-3dni wejde na pelna dawke.Boje sie wlasnie sennosci i wypadania wlosow,wczesniej jak bralam ten lek to te objawy wystapily,teraz sennosci,nie ma,a2 miechy jestem na 75,teraz mam silne stany lekowe,boje sie prawie wszystkiego.Troche spokoju sie mi teraz jaknajbardziej przyda.teraz byl czas,ze po efectinie wypadaly mi wlosy,teraz juz jest pod tym wzgledem lepiej.I ogolnie samopoczucie mam lepsze :)
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

odstawienie leków

Avatar użytkownika
przez madseason 21 sie 2010, 20:41
witam...
jestem na antydepresantach trochę ponad rok. był setaloft, potem citabax i citalopram. nigdy nie byłam pod opieką jednego lekarza (powód to zmiany kadry w przychodni do której chodziłam), i tu jest problem, bo każdy mówił mi co innego. pierwszy stwierdził, że niezbędna jest farmakoterapia, następny że chcę się "sztucznie euforyzować", na oddziale psych poradzili bym spróbowała zejść z leków co skończyło się moim zejściem w jeszcze większy dół. więc leki szybko wróciły (zmieniono mi z sertraliny na citalopram, nie wiem do tej pory czemu). wypisano mnie z oddziału z diagnozą poprawy, miałam polecenie 3 miesięcznej przerwy w psychoterapii jednak recepty przepisywano mi nadal (ostatnią z nich zrealizowałam miesiąc temu)...ponieważ ostatnio się wyciszyłam, postanowiłam ponownie spróbować zejść z leków. już drugi tydzień mija, większych wahań nastroju i drastycznego przygnębienia niż zwykle nie zaobserwowałam jednak mam ciągle zawroty głowy. Czy ktoś z Was ma doświadczenia z przerywaniem farmakoterapii? kiedy te symptomy powinny minąć? i jeśli trwają już 2 tydzień, może to nie z powodu leków, ale coś innego (niedobrego) dzieje się z moim organizmem?
wiem, ze powinnam spytać o to wszystko psychiatry, ale nie mam obecnie możliwości skonsultowania się z jakimkolwiek specjalistą, stąd pytanie do Was...
auf der verzweifelten Suche nach meinem wahren Selbst...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
814
Dołączył(a)
05 cze 2009, 20:41

Re: odstawienie leków

Avatar użytkownika
przez El Chupacabra 21 sie 2010, 21:24
Przez 1,5 miesiaca mozesz miec jazdy z powodu zachwianej rownowagi hormonalnej.

Potem powinno sie uspokoic, z tym ze nie musi to oznaczac wyleczenia...

wola człowieka jest jego niebem
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1052
Dołączył(a)
22 sty 2009, 14:40
Lokalizacja
Gdańsk

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: odstawienie leków

przez wovacuum 21 sie 2010, 21:31
madseason, witaj :smile: w moim przypadku,jeszcze przez miesiàc po odstawieniu lekarstw,mialam zawroty glowy i trzèsly mi siè rèce.Tak wièc,bàdz cierpliwa,u kazdego pewnie inaczej wyglàdajà objawy "odstawki" i czas trwania.
wovacuum
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

przez cytrynka84 25 sie 2010, 12:19
Mam problem,wypadaja mi mocno wlosy,zawsze wypadaly,ale teraz mocniej,zwlaszcza po zwieksz do poltorej kapsulki czyli teraz mam 75+37,mam brac 150.
Zna ktos jakies sprawdone, skuteczne suplementy,szampony,odzywki? Nie koniecznie takie bardzo drogie .
Wenlafaxyny odstawiac bym nie chciala,bo naprawde dobrze sie sprawdza,bede sie bronic rekami i nogami przed zrezygnowaniem z leku,innych ubocznych brak,ale" nakrecam sie,ze bede lysa :(
Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez zaqzax 25 sie 2010, 19:06
znowu wracam do Wenlafaksyny.

Tym razem biorę 75mg razem z innym antydepresantem - Lexapro 20mg.
Psychol zamierza odstawić mi Lexapro by zwiększyć Wenlafaksyne nawet do 225mg.
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez agusiaww 25 sie 2010, 19:12
Adwentystka, ja tez mialam obolale miesnie, po wenli minelo. cytrynka84, mi pomogl skrzyp za 9 zł bralam pol roku.
zaqzax, trzymam kciuki, mnie wenla b pomaga.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Zenonek 25 sie 2010, 19:17
zaqzax,

I jak sa jakies zmiany pozytywne juz ?

[Dodane po edycji:]

cytrynka84,

Kup sobie Anastim firmy Ducray, super wzmacnia wlosy. Szkoda kasy na badziewia jak Dove czy inne rzepy.
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Re: Efectin (---->Velafax)

przez cytrynka84 25 sie 2010, 20:32
Dzieki Zenonek,wezme to pod uwage napewno,cena wysoka,zeby tak od razu tyle wydac,ale pewnie i tak sie oplaca,po,co inwestowac wniesprawdzone leki

Agusiaww,a pamietasz moze nazwe tego preparatu ze skrzypem?

,bo slyszalam,ze dawka skrzypu musi byc odpowiednio wysoka,zeby zadzialal ,jak trzeba


Rozwaze wszystkie Wasze propozycje i pewnie jeszcze zapytam farmaceuty

Tobie Agusia,tez dzieki:)
Life is brutal!

Sertralina 100mg
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Pandy 25 sie 2010, 22:10
Ja jestem już 4 dzień na dawce 150. Wcześniej brałem 75 przez 3 tygodnie. Jedyna różnica jaką czuję po tych 4 dniach: przyspieszona akcja serca, trzęsienie rąk, niepokój, gorszy sen, fale gorąca i pocenie. Żadnej poprawy, senność jeszcze chyba większa niż przy 75. Mógłbym spać pół dnia a i tak nie mam na nic siły.
Z tydzień jeszcze się pomęczę (jeżeli nie ustąpią skutki uboczne), potem wracam do 75 - skoro i tak nie ma poprawy to po co się faszerować podwójną dawką.
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
27 lip 2010, 16:21

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez zaqzax 26 sie 2010, 16:17
Zenonek napisał(a):zaqzax,

I jak sa jakies zmiany pozytywne juz ?



Biorę combo więc Escitalopram+Wenlafaksyne+Alprazolam
więc czuję się nieco obojętniejszy, ale to nie naprawi mojej
niechęci do życia, jedynie czuję się zobojętniony, czyli
nieco lepiej, ale na dłuższą metę ten sam syf co zawsze.
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Zenonek 26 sie 2010, 16:24
zaqzax,

W perspektywie bedzie lepiej zobaczysz.

Nie jestes jedynym z takimi stanami melancholijnymi.

Znam 2 osoby, ktore zyly i leczyly sie SSRI bez skutku po kilka lat z takich stanow i w koncu z tego wyszly.

I jak same mowia 70-80 % melancholii im odeszlo.

Jedna osoba ma 55 lat, jest kiepsko sytuowana materialnie (1500 zl/miesiecznie, wiec masakra), ale pomimo tego jest dosyc szczesliwa, funkcjonuje zupelnie normalnie. Przywrocila ja do zycia wysoka dawka Imipraminy.

Druga osob jest facet lat 40. Przywrocil go do zycia lek o nazwie Noveril + Sulpiryd.

Naprawde masz szanse z tego sie ogarnac. W perspektywie 3-6 miesiecy na pewno bedzie lepiej...
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez zaqzax 26 sie 2010, 16:53


[Dodane po edycji:]

Krwiopij napisał(a):zaqzax, terapia.conajmniej 2 letnia.odzyskasz uczucia.


skad ja wezme taka kase, z reszta chodzenie na terapie raz w tygodniu na 1h dla mnie
mija sie z celem i nie ma dla mnie sensu.
chcialbym terapie 3x w tygodniu po 1h, bo czasu mam full.
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Zenonek 26 sie 2010, 16:58
zaqzax,

Rozumiem Cie, gdyz pomimo tego, ze jestem nieporownywalnie lzejszym przypadkiem, to nawet dla mnie terapia raz w tygodniu wydaje sie wyrzucaniem pieniedzie, niemalze...

Uwazam, ze Tobie polaczenie mocnego komba lekow + terapia 3-4 razy w tygodniu u jakiegos doskonalego fachowca - naprawde pomoze.

Pomysl, Ty dopiero teraz rozpoczynasz jako-takie leczenie (choc i to jeszcze nie jest za mocne w porownaniu do tego co ludzie biora zeby wyjsc z ciezkich stanow), naprawde masz szanse, ale musisz podjac jeszcze terapie.

Moze jak sie troche ogarniesz to poszukaj jakiejs lajtowej pracy ? W Wawie sa na szczescie dobre wynagrodzenia, wiec moglbys sobie zarobic na terapie ?
Offline
Posty
3565
Dołączył(a)
09 kwi 2010, 17:23

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości

Przeskocz do