WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Re: Alventa

przez depresyjny098 04 lip 2010, 10:45
Basia26 napisał(a):a czy ktoś z was tak ma, że nie możecie spać w nocy po tym leku? Ja biorę 150mg rano, a w nocy leżę całą noc i nie śpię, czy ktoś tak miał> proszę o pomoc, bardzo się z tym męczę


Witaj Basiu. A jaki masz staż z tym lekiem?. Bo na początku brania tak się dzieję, a później przechodzi..
Inna sprawa to jest taka, że może byc za duża dawka i lek za bardzo działa na norradrenalinę.
depresyjny098
Offline

Re: Alventa

przez Basia26 04 lip 2010, 10:45
ten lek biorę 3 tygodnie, na początku nie było problemów ze snem, zaczęły się po jakiś dwóch od zaczęcia brania leku. Czy to są skutki uboczne, które w końcu miną (kiedy?), czy też takie jest działanie tego leku? Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na ten temat, bardzo proszę...

[Dodane po edycji:]

depresyjny, wiem, że pisałeś, iż na początku też miałeś problem ze snem. Jak ta sprawa się u ciebie rozwinęła?

[Dodane po edycji:]

Nie wiem czy już prosić o zmianę leku czy czekac
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
20 kwi 2010, 07:49

Re: Alventa

przez depresyjny098 04 lip 2010, 10:54
Moim zdaniem masz zbyt dużą dawkę leku, która poprzez swoje działanie na norradrenaline eliminuję sen z życia.
Myślę, że możesz spróbowac zmniejszyc. Nie wiem jak reagujesz na zmiany dawkowania. Jak jesteś wrażliwa, to mogła byś spróbowac zmniejszyc o 37,5, później ewentualnie po 10 dniach jak nie zaobserwujesz poprawy to odjąc jeszcze 37,5.
Masz sporą dawkę, więc na moje oko mogła byś zejśc nawet o połowe i obserwowac siebie przez następne 10 dni.
Pamiętaj, że ważne jest aby nie zmnieniac dawki z dnia na dzień, bo stężenie leku w organiźmie stabilizuję się jakiś tydzień z górką, ok 2 ,,..( bynajmniej u mnie tak jest)


PS: u mnie sprawa ze snem rozwiązała się po jakichś 2 tygodniach. Ale miałem mniejszą dawkę od twojej.
Właściwie to na początku zaopcjowałem się na 75 mg
Znaczy się 37,5 przez kilka dni, a później już wskoczyłem na 75
depresyjny098
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Alventa

przez Basia26 04 lip 2010, 13:41
mam kapsułki 150 mg. Sądzicie że można odsypać z nich połowę i będzie dobrze
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
20 kwi 2010, 07:49

Re: Alventa

przez cytrynka84 04 lip 2010, 14:32
mozesz odsypac i bedzie ok,ludzie tak robia.
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Re: Alventa

przez Basia26 05 lip 2010, 12:47
a czy wy przy waszych dawkach śpicie bez problemu? jakie macie dawki i czy bierzecie je rano czy wieczorem? Jak działają na sen?
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
20 kwi 2010, 07:49

Re: Alventa

Avatar użytkownika
przez Rani 05 lip 2010, 21:17
Biorę 150 mg i nie śpię bez mianseryny, którą biorę na noc. To połączenie się u mnie sprawdza.
"Nie dziw się jeżeli jutro spadnie porządny grad, rozszaleje się zamieć i licho wie co. To, że dziś jest ładnie, jeszcze nic nie znaczy. To jest zaledwie jakiś ślad pogody."
Avatar użytkownika
Offline
Posty
174
Dołączył(a)
10 gru 2008, 13:31

Re: Alventa

przez Basia26 06 lip 2010, 09:50
ja najpierw brałam 150 mg rano plus 60 mg minaseryny ( do tego jeszcze coś na sen) i w ogóle nie zmrużyłam oka. Teraz próbuję z dawką 75 mg wenlafaksyny ( po konsultacji z lekarką). Pierwsza noc z takim zestawem przespana - zobaczymy dalej...

[Dodane po edycji:]

tak ogólnie to chyba lepiej brać lek rano, po sobie widzę też, że duża dawka leku powoduje bezsenność. To smutne bo u mnie głównym objawem depresji (jeszcze bez brania leków była bezsenność), lek którego skutkiem ubocznym jest właśnie brak snu to pewien bezsens... Czy wy mieliście problemy ze snem jeszcze przed braniem leków?
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
20 kwi 2010, 07:49

Re: alventa- nie moge spac w nocy

przez Basia26 06 lip 2010, 09:53
tak ogólnie to chyba lepiej brać lek rano, po sobie widzę też, że duża dawka leku powoduje bezsenność. To smutne bo u mnie głównym objawem depresji (jeszcze bez brania leków była bezsenność), lek którego skutkiem ubocznym jest właśnie brak snu to pewien bezsens... Czy wy mieliście problemy ze snem jeszcze przed braniem leków?
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
20 kwi 2010, 07:49

Re: Alventa

przez tomek33 06 lip 2010, 13:08
Generalnie wenlafaxynę bierze sie rano ze względu na fakt, że pobudza. Na poczatku może być dość nieprzyjemnie, ale po kilku dniach rozwija sie jej działanie przeciwlękowe i jest błogo. Generalnie tylko i wyłącznie RANO! Jeżeli Twoja dr wiedziała o zaburzeniach snu i kazała Ci brać wenlafaxynę na noc, to nie wiem, jak to skomentować... Czy Twój stan jest bardzo poważny? 150mg wenla+60mg mianseryny, to duże dawki... Jeśli miałbym je stosować, to łykałbym 150mg wenla rano i 60mg mianseryny wieczorem. Po 150mg wenla przez trzy tygodnie powinna być zdecydowana poprawa...
Offline
Posty
64
Dołączył(a)
10 mar 2010, 09:51

Re: Alventa

Avatar użytkownika
przez Rani 06 lip 2010, 21:29
Basia26 napisał(a):ja najpierw brałam 150 mg rano plus 60 mg minaseryny ( do tego jeszcze coś na sen) i w ogóle nie zmrużyłam oka. Teraz próbuję z dawką 75 mg wenlafaksyny ( po konsultacji z lekarką). Pierwsza noc z takim zestawem przespana - zobaczymy dalej...

[Dodane po edycji:]

tak ogólnie to chyba lepiej brać lek rano, po sobie widzę też, że duża dawka leku powoduje bezsenność. To smutne bo u mnie głównym objawem depresji (jeszcze bez brania leków była bezsenność), lek którego skutkiem ubocznym jest właśnie brak snu to pewien bezsens... Czy wy mieliście problemy ze snem jeszcze przed braniem leków?

Przed braniem leków miałam problem z wybudzaniem się w nocy i napadami lęku. Wenlafaksynę biorę na nerwicę a nie na depresję i mnie ona nie pobudza. Cały dzień mogłabym przespać. Próbowałam nie brać mianseryny na noc i nie miałam problemu z zaśnięciem, ale znowu się wybudzałam. Boję się, że będę musiała brać mianserynę do końca życia żeby przespać całą noc.
"Nie dziw się jeżeli jutro spadnie porządny grad, rozszaleje się zamieć i licho wie co. To, że dziś jest ładnie, jeszcze nic nie znaczy. To jest zaledwie jakiś ślad pogody."
Avatar użytkownika
Offline
Posty
174
Dołączył(a)
10 gru 2008, 13:31

Re: Efectin (---->Velafax)

przez noowy6 06 lip 2010, 23:08
U mnie juz mija 24 dzien nic nie czuje ani negatywnych ani pozytywych odczuc... jest tak jak było hmm poczekam jeszcze 2 tygodnie i jak nic nie ruszy to zmieniam lek

Wcześniej po tygodniu zazywania paroksetyny byla juz duza poprawa teraz nic ;(

[Dodane po edycji:]

depresyjny098 jak się czujesz ? ;> Wyślij mi na pw historie tego kolesia ktory bral wenle pol roku :) z góry dzieki ;)
"Żyj szybko, umieraj młodo"
Offline
Posty
190
Dołączył(a)
13 wrz 2009, 14:16
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Alventa

Avatar użytkownika
przez agusiaww 07 lip 2010, 22:00
Ja biore 75 mg, i bez wspomagacza nie zasne. Mnie pobudza Alventa i aby zasnac musze brac na noc usypiacz, na szczescie mam nieuzalezniajacy, chloroprotixen 15 mg, ale biore polowke i spokojnie zasypiam. Skonczyly mi sie tez poty nocne po tym leku. Wybudzam sie b rzadko, zazwyczaj na jakies 5 minut i zaraz spie. Dla mnie ten lek jest strzalem w 10. Dzieki niemu wyszlam ze smutkow, zawrotow i boli glowy itd itd moglabym dluzgo wymieniac.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Alventa

przez zdesper 07 lip 2010, 23:41
To dopiero bedzie efekt z odbicia jak kiedys odlozysz alvente;P .Kilka miechow spania;))
zdesper
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Przeskocz do