WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 28 cze 2010, 11:49
Tak sobie myślę... Teoretycznie risperidon działa odwrotnie do wenlafaksyny - hamuje aktywność receptorów serotoninowych, noradrenergicznych i dopaminowych. Może więc moje "efekty uboczne odstawienia Rispoleptu" to raczej efekty "zwiększenia dawki Velaxinu"? Nagle receptory są bardziej pobudzone. Ja się straszliwie pocę, mam problemy ze snem, jestem pobudzony - normalnie noradrenalina. Do tego poprawił mi się humor - serotonina i dopamina. Fobia społeczna mi zmalała. Nie mam apetytu. Bóle głowy. Wypisz wymaluj nagłe zwiększenie dawki wenlafaksyny.

Tak czy inaczej mam nadzieję, że nie będę długo cierpiał...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Zachmurami 28 cze 2010, 12:40
Jednakowoż napisał(a):Czytałem wypowiedzi, że w czasie odstawiania leków często następuje chwilowa paradoksalna poprawa nastroju, więc tym chyba można tłumaczyć twoje lepsze samopoczucie na mniejszej dawce.


Ja mam chyba małą huśtawkę. Inną sprawą jest, że nie pozostaję zupełnie bez leków, bo nadal muszę łykać Mirzaten.
Mirzaten bez Efectinu chyba działa jak zamulacz.
Poki co, czuję się dość ociężała i zmęczona. Moja zredukowana dawka Efectinu to 37,5 co trzy dni, to wychodzi 12,5 mg dziennie. Jeszcze dwie takie rundki i koniec. Dam znać, czy żyję, i jak żyję 8)
Offline
Posty
228
Dołączył(a)
20 gru 2009, 22:12

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 28 cze 2010, 13:40
A w ogóle to jeszcze jakby coś siedziało mi w gardle :\

Miał tak ktoś po wenlafaksynie? Przeszło?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez joahn115 29 cze 2010, 11:10
Halenore ja biore od miesiaca i mdłosci juz mi przechodza, zaczyna mi sie wszystko powoli stabilizowac. A manie spolecznosciowa tez mam i wogole obawy wyjscia z domu, ale mam nadzieje ze jak sie lek rozkreci , to bedzie i z tym dobrze. :great:
"Ludzie są nierozsądni,nielogiczni i zajęci sobą - Kochaj ich mimo to" Matka Teresa z Kalkuty
Avatar użytkownika
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
20 cze 2010, 18:13
Lokalizacja
Szczecin

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Zachmurami 29 cze 2010, 12:43
Jednakowoż napisał(a):A w ogóle to jeszcze jakby coś siedziało mi w gardle :\

Miał tak ktoś po wenlafaksynie? Przeszło?


A refluks wykluczyłeś? Taka gula w gardle ogólnie występuje przy problemach żołądkowo-przełykowych. Z drugiej strony, ja też miałam wrażenie że Efectin nasilał moje problemy gastryczne, a w każdym razie ich nie łagodził.

Przy zmniejszaniu dawki Efectinu czuję nasilenie się negatywnych skutków Mirzatenu (senność, brak sił, zwłaszcza rano)
Offline
Posty
228
Dołączył(a)
20 gru 2009, 22:12

Re: Efectin (---->Velafax)

przez depresyjny098 29 cze 2010, 14:50
Jestem 7 dzień na 37,5. Myślałem, że do tego czasu już w najmniejszej nawet formie nie będę odczuwał skutków tego leku. No i pomyliłem się nie wiele, bo troszeczkę go czuję. Mówię wam, ja tak nie nawidzę tych stanów podaktyzyjnych. Walcze z nimi jak z największymi wrogami. Ale pod względem takowych skótków jest dużo lepiej niż na 75 i na wyższych dawkach. Niebiańsko jeszcze nie jest, a pozostałości skupiają się najbardzej rano po zażyciu dawki, ale jestem na prostej drodze żeby było genialnie, bo tylko ten mały szczególik dzieli mnie do sukcesu........ :arrow:


PS: zapewne jeszcze się musi troszki ustabilizowac , bo ostatnio trochę sobie dużo napozwalałem z tą regresją. Jak już do tego dojdzie to będzie perfekcyjnie i znakomicie.
Usiądę sobie na ławeczce i będę się relaksował nie odczuwając pastylek...
Grunt dobre nastawienie :D
depresyjny098
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez halenore 02 lip 2010, 22:58
Trafiłam do innego lekarza,bo mój był na zwolnieniu lekarskim.Babeczka zmieniła mi lek i odżyłam.Efectin nie jest dla mnie.Podobno zwłaszcza u młodych osób (kobiety) powoduje nieprzyjemności ze strony układu pokarmowego mdłości,ciągłe odbijanie,biegunka i wymioty.Także takie uczucie,że coś w gardle siedzi (ktoś o tym pisał) to też przypuszczalnie efectin.U mnie efectin spowodował: zaburzenia snu,odżywiania i cyklu miesiączkowego,bardzo nasilił moje lęki,do tego stopnia,że po 1,5 tygodnia zażywania dostałam ataku ciężkiej histerii.Takie są moje doświadczenia z efectinem.
My mother said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Offline
Natręt Gramatyczny
Posty
4811
Dołączył(a)
12 kwi 2010, 21:32

Re: Efectin (---->Velafax)

przez noowy6 02 lip 2010, 23:34
W niedziele mina 3 tygodnie odkad biore efectin.Pierwsze 2 tygodnie jadlem 75 mg teraz tydzien 150 mg i zero skutkow ubocznych... moge to lykac jak tik taki ;/ Moze jeszcze cos ruszy...
"Żyj szybko, umieraj młodo"
Offline
Posty
190
Dołączył(a)
13 wrz 2009, 14:16
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Efectin (---->Velafax)

przez depresyjny098 03 lip 2010, 15:48
Witajcie moi drodzy przyjaciele..
Zaczynam 4 miesiąc z tym lekiem.
Jestem na dawce 37,5. Depresja jest na chwilę obecną okiełznana. Skutki uboczne są o tyle o ile sobie je wkręce...
depresyjny098
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Shadowkaa 03 lip 2010, 15:52
depresyjny098, 3malam i nadal mocno 3mam kciuki za Ciebie. :great:
Shadowkaa
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 03 lip 2010, 16:05
A ja się zacząłem zastanawiać, czy cały ten Velaxin u mnie nie działał tylko jako placebo, a wszelkie działanie faktyczne to Rispolept. Odstawiłem ostatnio Rispolept i poczułem się dziwnie. Lekarza kazał mi zmniejszyć Velaxin ze 150 do 75 mg. I nic. Żadnej różnicy. Stwierdziłem, że jednek bez Rispoleptu nie wyrobię (brak dystansu, cierpliwości, wybuchowość, wieczna wściekłość itd.), więc wracam do niego dzisiaj, ale chyba jednak trzeba coś zrobić z tą wenlafaksyną. To chyba jednak nie jest lek dla mnie.

W czwartek idę do lekarza i zastanawiam się, czy powinienem sugerować zmianę leku, czy wciąż czekać na cud. A jestem na Velaxinie prawie pół roku. Były okresy lepsze i gorsze, aktualnie jest fatalny. Zdaję sobie sprawę, że borderline, że wahania i że wszystko, że żaden lek nie zmieni mi diametralnie życia, ale miło by było, gdybym mógł funkcjonować jak człowiek. Tymczasem od dwóch dni jestem na stażu w bibliotece i jestem w stanie przetrwać te osiem godzin tylko marząc o wieczornym samobójstwie. Po prostu nie radzę sobie. W ogóle. To i tak postęp, że o coś pytam, bo ostanio w ogóle straciłem wiarę, że jeszcze coś mogę jakkolwiek zmienić.

Czasem mam wrażenie, że leki tylko niepotrzebnie wszystko komplikują.

I jak sobie pomyślę o eskperymentowaniu z nowymi lekami, to... Uch.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Efectin (---->Velafax)

przez RafQ 03 lip 2010, 18:34
Polecam kombinacje wenlafaksyna+mianseryna.Jak dla mnie chyba najlepszy zestaw jaki do tej pory brałem.A brałem mnóstwo leków łącznie z TLPD - Anafranilem i Amitryptyliną.
Jest na pewno jeszcze dużo do sprawdzenia więc nie trać nadzieji napewno coś w końcu pomoże.
RafQ
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

przez depresyjny098 04 lip 2010, 09:20
Shadowkaa napisał(a):depresyjny098, 3malam i nadal mocno 3mam kciuki za Ciebie. :great:


Dzięki Shadow... siostro...:)
Mój psychol virtuoz powiedział, że na przyszłośc może się zastanowimy nad escilatopramem w najniższej dawce na podtrzymanie.
Podobnoż tańszy. I jeszcze lepiej tolerowany....
W kwestii skutków ubocznych, ażeby całkowicie poszły w las,
....ale może i tak pójdą..:)
depresyjny098
Offline

Re: Alventa

przez Basia26 04 lip 2010, 10:23
a czy ktoś z was tak ma, że nie możecie spać w nocy po tym leku? Ja biorę 150mg rano, a w nocy leżę całą noc i nie śpię, czy ktoś tak miał> proszę o pomoc, bardzo się z tym męczę
Offline
Posty
18
Dołączył(a)
20 kwi 2010, 07:49

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości

Przeskocz do