WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Re: Efectin (---->Velafax)

przez shanghai_nobody 24 cze 2010, 21:58
Wszystko ok i w ogóle bardzo dobry lek, ale mnie (biorę 3 lata) najbardziej wkurza pewnego rodzaju 'obojętność', którą czuję będąc na tym leku. Musi być naprawdę coś wyjątkowego, żebym się wzruszył, rozpłakał itp. Czuję się jak robot, ale uzałem, że lepiej być robotem niż przechodzić przez piekło, które prawie mnie zniszczyło.
Obecnie biorę od ponad roku dawkę 37.5 mg ER i jak dotąd było zero objawów nerwicowo-depresyjnych. Niestety, zaczęło się walić ponieważ zacząłem nową pracę, a wiadomo, że to dodatkowy stres, lęk itp. Choć w moim przypadku to pewnie lęk przed nawrotem. Lekarz powiedział, żeby zwiększyć dawkę do 75mg. Się zobaczy.
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
24 cze 2010, 21:51
Lokalizacja
ok. Rzeszowa

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez halenore 25 cze 2010, 03:28
Biorę efectin od kilku dni.Teraz jestem na dawce 37,5 rano i wieczorem.Od wczoraj czuję się strasznie.Po południu wzięło mnie jakieś dziwne osłabiene,zawroty głowy,takie drżenie mięśni jakby zaraz miały stracić swoje napięcie.Poza tym było mi koszmarnie zimno.Dziwne,bo miałam lekko podwyższone ciśnienie i puls 107,więc powinnam rozbierać się z gorąca.Poza tym przy atakach lęku jest mi raczej gorąco i pocę się,a nie drżę z zimna.Czy miał ktoś z was takie objawy na poczatku przyjmowania efectinu?
My mother said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Offline
Natręt Gramatyczny
Posty
4811
Dołączył(a)
12 kwi 2010, 21:32

Re: Efectin (---->Velafax)

przez cytrynka84 25 cze 2010, 06:07
Witaj na forum Shanghai_nobody:)

Tez teraz biore Efectin,dopiero od tygodnia(75)
Biore go po raz kolejny,wczesniej zawsze mi pomagal,b dobry lek,dziala szybciej niz inne leki i jest jednym z silniejszych,malo ubocznych przy wyzszych dawkach150-225 dokuczala mi sennosc,raz wieksz raz mniejsza, czulam takie splycenie emocji,wieksza obojetnosc,tez rzadko sie wzruszalam plakalam,(to akurat na+) Ogolnie b.dobry nastroj i super dzialanie na leki. Mam nadzieje,,ze tym razemtez sie dobrze sprawdzi.
Zaburzenia koncentracji ito bylo strasznie ucjazliwe,szczegieolnie w szkole,egzaminy,rozne prace.Nie moglam sie skupic.
Mimo tych minusow,to jeden z najlepszych,przynajmniej dla mnie.
A Ty brales przez pierwsze 2 lata dawke 75,czy wiecej?,jesli moge spytac.

Jaka jest cena Efe. tego 37,5 er? ,bo nigdy37 nie bralam.Teraz zaplacilam za ten moj 75,prawie 60zl.























pozdrawiam.












e

[Dodane po edycji:]

cytrynka84 napisał(a):Witaj na forum Shanghai_nobody:)

Tez teraz biore Efectin,dopiero od tygodnia(75)
Biore go po raz kolejny,wczesniej zawsze mi pomagal,b dobry lek,dziala szybciej niz inne leki i jest jednym z silniejszych,malo ubocznych przy wyzszych dawkach150-225 dokuczala mi sennosc,raz wieksz raz mniejsza, czulam takie splycenie emocji,wieksza obojetnosc (czasem wlasnie troche jak robot sie czulam tez mi to czasem przeszkadzalo,wkurzalo,ale wolalam to niz depre i stany lekowe,oczym Ty tez wczesniej juz pisales plusy z leczenia byly naprawde u mnie b duze i tym samym przewyzszaly te skutki uboczne,wiec tez wybralam branie leku) ,tez rzadko sie wzruszalam plakalam,(to akurat na+) Ogolnie b.dobry nastroj i super dzialanie na leki. Mam nadzieje,,ze tym razemtez sie dobrze sprawdzi.
Zaburzenia koncentracji ito bylo strasznie ucjazliwe,szczegieolnie w szkole,egzaminy,rozne prace.Nie moglam sie skupic.
Mimo tych minusow,to jeden z najlepszych,przynajmniej dla mnie.
A Ty brales przez pierwsze 2 lata dawke 75,czy wiecej?,jesli moge spytac.

Jaka jest cena Efe. tego 37,5 er? ,bo nigdy37 nie bralam.Teraz zaplacilam za ten moj 75,prawie 60zl.























pozdrawiam.












e
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Efectin (---->Velafax)

przez depresyjny098 25 cze 2010, 11:07
shanghai_nobody napisał(a):Obecnie biorę od ponad roku dawkę 37.5 mg ER i jak dotąd było zero objawów nerwicowo-depresyjnych..



Ja od paru dni biorę 37,5 i musze powiedziec, że dużo większy luz jeżeli chodzi o skutki uboczne w porównaniu do większych dawek.
Polecam to rozwiązanie. Ale tak z 3 miechy musza minąc, żeby działanie leku było już na fulla rozwinięte, bo w innym wypadku ta dawka może nie ogarnąc dolegliwości :)....( mówię w swoim kontekście oczywiście. Tyle musiałem czekac, aby juz muc robic z dawką co chce.;))
depresyjny098
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

przez cytrynka84 25 cze 2010, 13:42
Zgadzam sie z depresyjnym,ale nie calkiem
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
23 sty 2010, 14:05

Re: Efectin (---->Velafax)

przez Zachmurami 25 cze 2010, 16:17
Pisałam jakiś czas temu. Od 7 czerwca redukuję Efectin, obecnie biorę 37,5 mg (pol zawartości pastylki 75 mg) co trzy dni. Jeżeli tak dalej pójdzie, to za tydzien pożegnam się z nim na dobre.
Na razie odstawienie znoszę w porządku, nawet poprawiło mi się samopoczucie, w porównaniu do okresu, w którym brałam całą dawkę 75 mg. Mam nadzieję, że nie rozsypię się w kawałeczki, gdy już zupełnie odstawię. Mam bardzo złe wspomnienia z przeszłości, gdy odstawiałam Seroxat i Sulpiryd i bardzo boję się wszelkich odstawek.
Offline
Posty
228
Dołączył(a)
20 gru 2009, 22:12

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez Jednakowoż 25 cze 2010, 16:40
Czytałem wypowiedzi, że w czasie odstawiania leków często następuje chwilowa paradoksalna poprawa nastroju, więc tym chyba można tłumaczyć twoje lepsze samopoczucie na mniejszej dawce.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
192
Dołączył(a)
22 sty 2010, 21:42

Re: Efectin (---->Velafax)

przez depresyjny098 25 cze 2010, 18:17
Jeżeli chodzi o redukcję effectinu to mam taką strategię. Żeby nie cierpiec to jadę 37,5/2 w dół i czekam 7 dni na rezultat. W 4-5 dniu najbardziej negatywnie czuję skutki zredukowanej dawki , a w okolicach 7 dnia wszystko się stabilizuję i można myślec co robic dalej. Z dnia na dzień cholernie nie polecam zmieniac dawki....
depresyjny098
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez halenore 26 cze 2010, 00:45
Chyba mi gorzej po tym efectinie.Nasiliły się lęki,jestem drażliwa,mam spadek nastroju i jestem ciągle zmęczona.Kiepsko sypiam i generalnie wszystko zaczyna mnie powoli wkurw...Poprzednio wystarczył mi tydzień i było widać zdecydowaną poprawę,a teraz jest totalnie źle. :hide:
My mother said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Offline
Natręt Gramatyczny
Posty
4811
Dołączył(a)
12 kwi 2010, 21:32

Re: Efectin (---->Velafax)

przez depresyjny098 26 cze 2010, 20:40
We wtorek zmniejszyłem daweczkę i dzisiaj dopiero czuję tego konsekwencję, taką negatywną konsekwencję.
Zgodnie z moimi planami TERAZ będzie się stabilizowało. I nic już nie kombinuje....._)
depresyjny098
Offline

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez joahn115 27 cze 2010, 09:42
Halenore to tak bedzie gora do 2 tygodni, ja tez tak mialam, ale po 2 tyg. coraz lepiej juz bylo. Trzymam kciuki :great:
"Ludzie są nierozsądni,nielogiczni i zajęci sobą - Kochaj ich mimo to" Matka Teresa z Kalkuty
Avatar użytkownika
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
20 cze 2010, 18:13
Lokalizacja
Szczecin

Re: Alventa

Avatar użytkownika
przez agusiaww 27 cze 2010, 19:39
Grazyna bo zalezy od stanu psychicznego, ja biore juz 1,5 roku i zamierzam jeszcze rok-do nastepnych wakacji pobrac. Mysle ze to bedzie odpowiednia pora na odstawianie.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Efectin (---->Velafax)

Avatar użytkownika
przez halenore 27 cze 2010, 21:34
joahn115 napisał(a):Halenore to tak bedzie gora do 2 tygodni, ja tez tak mialam, ale po 2 tyg. coraz lepiej juz bylo. Trzymam kciuki :great:

Dzięki,ale jest naprawdę kiepawo.Martwi mnie fakt,że zaostrzyła mi się fobia społeczna.Poza tym lęki bardzo się nasiliły i cały czas mam lęk przed lękiem,że będę wymiotować.Jakieś mdłości.Jest strasznie.
My mother said to get things done.
You'd better not mess with Major Tom...
Avatar użytkownika
Offline
Natręt Gramatyczny
Posty
4811
Dołączył(a)
12 kwi 2010, 21:32

Re: Velaxin (Venlafaxinum)

Avatar użytkownika
przez Kn24 27 cze 2010, 21:55
a ja mam to brac...i po Waszych opiniach zaczynam sie zastanawiac czy sie w ogole odwaze na ten lek bo skoro tak dziala to ja dziekuje. Ja potrzebuje sie uspokoic a nie zeby mnie rozsadzalo i pobudzalo a kolatan serca to ja juz nie chce wiecej nawet miec :( lek lekowi nie rowny niewiadomo co brac i co Ci lekarz przepisze.
Nie ważne, ile razy się upadnie.
Ważne jest, ile razy się podniesiemy.
:)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
555
Dołączył(a)
09 lis 2009, 16:32

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Przeskocz do