WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
210
65%

Nie
81
25%

Zaszkodziła
30
9%

 
Liczba głosów : 321

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez byrgh 10 wrz 2016, 23:02
aha - jako że VXL biorę na noc, 3-4 godziny po zażyciu dostaje podczas snu lekkiej akatyzji. spotkaliście się z tym? używałbym go rano, gdyby nie dopisek XL, byłbym chociaż trochę pobudzony zanim mnie zmuli i może jego trwanie za dnia znacznie by się wydłużyło - w przyszłości, bo jak na razie nawet nie myślę o pozytywnych skutkach ;)
Ostatnio edytowano 10 wrz 2016, 23:09 przez byrgh, łącznie edytowano 1 raz
Offline
Posty
70
Dołączył(a)
31 sty 2013, 02:46
Lokalizacja
Siedlce

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Vengence 10 wrz 2016, 23:03
Tomek858 napisał(a):Po tym co czytam w ulotkach, co mowia lekarze i wlasnych doswiadczeniach stwierdzam, ze zeby uzyskac efekt podwyzszenia nastroju trzeba czekac o wiele krocej niz efekt przeciwlekowy. Sam osobiscie uwazam, ze potrzeba minimum 3 miesiecy, podkreslam minimum, bo u niektorych moze to potrwac dluzej, albo trzeba zwiekszych dawke. Na Paroksetynie 20 mg nie czulem doslownie nic przez 3 bite miesiace, ani zadnych efektow przeciwlekowych, tylko troche ubokow, dopiero cos zaczelo dziac sie po 3 miesiacach i zwiekszeniu na 30 potem 40mg, doszly prady w glowie w srodku nocy. Przestraszylem sie tego, ale dzisiaj widze po prostu ze lek zaczal sie rozkrecac. Jesli ktos ma lęki potrzeba czasu, aby odwrazliwic receptory, z dnia na dzien to sie nie dzieje, jesli ktos cale zycie sie stresowal, doprowadzenie do nerwicy czy depresji trwalo latami, to tak nagle nie przejdzie po miesiacu czy 2 brania leku. Ja teraz nastawiam sie na dlugotrwale branie leku, poprzednio tez odstawilem wenlafaksyne po 2 miesiacach, bo poczulem sie lepiej, bez zgody lekarza - nie powiem wkurwil sie jak po pol roku przyszedlem po recepte wenli z info, ze znow sie zle czuje :)
Zgadzam się, ssri rozkręcają się miesiącami, nie żadne kilka tygodni, pierwszy miesiąc do półtora to same skutki uboczne, dopiero po tym czasie zaczyna się coś dziać.
"Nawet jeśli udało ci się wygrać bitwę, nie oznacza to od razu, że wygrałeś wojnę, depresja ma swoje nawroty"


ODSTĄPIĘ LEKI
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
2098
Dołączył(a)
14 lip 2015, 22:23

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Grabarz666 10 wrz 2016, 23:05
Vengence napisał(a):No i co z tego, że ma taki sam mechanizm?, wenlafaksyna nie jest ssri, choć mechanizm, co do serotoniny ma taki sam, jak ssri, ale do grupy ssri nie należy...

Właśnie to z tego, że cały czas piszesz, że SSRI to tylko zamuła i apatia, a bierzesz teraz lek (amitryptylinę), której główny mechanizm jest taki sam jak SSRI, dodając do tego inhibicję rec. 5-HT2A, alfa-1, H1 i M1, to w ogóle po niej nie powinieneś wstać z łóżka z powodu totalnego zamulenia.

Vengence napisał(a):...kto jak kto, ale ty to powinieneć dobrze wiedzieć, co chwile wrzucasz wykresy i badania odnośnie leków przeciwedepresyjnych...

To wiem doskonale.

Vengence napisał(a):... choć to średnie porównanie. :P

No właśnie....
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1259
Dołączył(a)
12 cze 2015, 15:40
Lokalizacja
nauka

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Tomek858 10 wrz 2016, 23:17
No wlasnie, z tego wykresu paro i wenli, wyglada na to ze ta sa bardzo podobne leki, ogolnie mowiac ze paro wychwytuje troche mocniej serotonine, a wenla noradrenaline. Wiec teoretycznie na serotonine, wenla dziala podobnie jak paro ( niewiele slabiej), ale przez dzialanie na noradrenaline tak nie zamula. Tylko mamy kilka tych receptorow serotoninowych i ja sie zastanawiam czy wenla i paro dzialaja identycznie na te same i wszystkie? bo na wykresie mamy ogolnie tylko SERT. Mamy od 5ht1 do 5ht7, dzialaja na wszystkie , oba leki tak samo? Chodzi mi o konkrety.
Offline
Posty
117
Dołączył(a)
16 lip 2014, 15:20

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Vengence 10 wrz 2016, 23:52
Grabarz666, Zapewniam, cię że wstaje mi się lepiej niż po mircie czy mianserynie, poza tym ten lek mocno pobudza, im większa dawka tym większa aktywizacja, jest to stary lek, ale nie jest zły, jedynie co mnie wkurwia to działanie cholinergiczne i ta jebana suchość w ustach, tak jak po klomipraminie, wracając do samych ssri, to ich główny mechanim opiera się na wychwycie zwrotnym serotoniny w dodatku mocno selektywnym, TLPD, nie dość, że są nieselektywne to oddziaływują na wiele innych receptorów np:
SNRI, antagonista 5-HT2A, 5-HT2C, 5-HT3, 5-HT6, 5-HT7, α1, H1, H2, H4, mACh, agonista receptora sigma 1, modulator NMDA, bloker kanałów wapniowych, sodowych i potasowych, agonista receptorów BDNF'a
Nie wspominając o tym szczególe:
"W 2009 roku odkryto, iż Amitryptylina działa podobnie jak tzw. białkowy czynnik wzrostu nerwów (NGF). Pobudza tym samym rozwój neurytów, zwiększając ilość połączeń pomiędzy neuronami. Wykazuje działanie neuroprotekcyjne (chroni neurony przed uszkodzeniami spowodowanymi wystawieniem na działanie wolnych rodników tlenowych, nadmiernej ilości glukozy oraz kwasu kainowego). Jest to mechanizm działania unikalny dla Amitryptyliny wśród przebadanych leków przeciwdepresyjnych"

-- 11 wrz 2016, 00:01 --

Tomek858 napisał(a):No wlasnie, z tego wykresu paro i wenli, wyglada na to ze ta sa bardzo podobne leki, ogolnie mowiac ze paro wychwytuje troche mocniej serotonine, a wenla noradrenaline. Wiec teoretycznie na serotonine, wenla dziala podobnie jak paro ( niewiele slabiej), ale przez dzialanie na noradrenaline tak nie zamula. Tylko mamy kilka tych receptorow serotoninowych i ja sie zastanawiam czy wenla i paro dzialaja identycznie na te same i wszystkie? bo na wykresie mamy ogolnie tylko SERT. Mamy od 5ht1 do 5ht7, dzialaja na wszystkie , oba leki tak samo? Chodzi mi o konkrety.
Paroksetyna -Silny i wybiórczy inhibitor wychwytu zwrotnego serotoniny (SSRI) o działaniu przeciwdepresyjnym. Pod względem struktury chemicznej nie można jej zaklasyfikować do tradycyjnych leków trój- i czteropierścieniowych. Wykazuje niewielkie powinowactwo do receptorów muskarynowych, adrenergicznych a1, a2, β, dopaminergicznych D2, serotoninergicznych 5-HT1 i 5-HT2 i histaminowych H1.

Wenlafaksyna - Jest mieszaniną racemiczną dwóch aktywnych enancjomerów. Zarówno wenlafaksyna, jak i jej główny aktywny metabolit – O-demetylowenlafaksyna (ODV) – to silne inhibitory zwrotnego wychwytu serotoniny i noradrenaliny oraz słabe inhibitory wychwytu zwrotnego dopaminy. Po podaniu jednorazowym i w przypadkach stosowania przewlekłego zmniejszają reaktywność β-adrenergiczną. U zwierząt nie wykazuje istotnego powinowactwa do cholinergicznych receptorów muskarynowych, histaminowych H1 czy a1-adrenergicznych. Nie hamuje aktywności monoaminooksydazy (MAO).

Tak to mniej więcej wygląda, wszystko możesz znalezc w necie.
"Nawet jeśli udało ci się wygrać bitwę, nie oznacza to od razu, że wygrałeś wojnę, depresja ma swoje nawroty"


ODSTĄPIĘ LEKI
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
2098
Dołączył(a)
14 lip 2015, 22:23

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Tomek858 11 wrz 2016, 00:29
To to i ja wiem. Ale to ogolniki. Chcialbym info, daje przyklad Paro dziala na 5ht1a,5ht1d,5ht3 i 5ht6, a Wenla na 5ht1b,5ht2c, 5ht4 ( to przyklady). Nie chodzi mi o to jak silnie blokuje wychwyt SERT, ale konkretnie na jakie 5ht dziala. Po Wenli lepiej sie czuje niz po Paro, a ponoc to te same transportery, czyzby napewno?
Offline
Posty
117
Dołączył(a)
16 lip 2014, 15:20

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez fobik123 11 wrz 2016, 09:37
Ja też po wenli lepiej się czuję niz po Paro.Nie wiem właśnie czy to przez słabsze działanie na serotonine wenli-mniejsza zamułka,czy może przez wpływ na noradrenaline wenli.
wenlafaksyna 300mg
mirtazapina 45mg
pregabalina 600mg
olanzapina 10mg

doraźnie:klony,alpra,baclo

fobia społeczna,nerwica natręctw,depresja

Poznam dziewczynę z Fobią Społeczną lub depresją itp :) nr gg:3948508

https://www.youtube.com/watch?v=9fuCe6W8FUE
Offline
Posty
370
Dołączył(a)
29 kwi 2016, 09:19

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez agusiaww 11 wrz 2016, 13:53
byrgh napisał(a):zaczęłaś brać od lutego/marca aż do lata i dopiero po takim czasie zaskoczyło? ;) ogólnie to ile dawać sobie na to "zaskoczenie" Velafaxu? więcej niż dwa-trzy miesiące? (a należę chyba do tych wyjątkowo opornych, bo klomipramina te właściwe efekty zaczęła ujawniać dopiero po - plus minus - trzech miesiącach (przy czym zalecenia lekarzy odnośnie długości próbowania-testowania antydepresantu/-ów są kompletnie absurdalne)).

bralam kilka lat i musialam zrobic przerwe. Pozniej zaczelam brac zapobiegawczo, dostalam w trakcie deprechy i zaskoczyla po 2 miesiacach.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6346
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez inez3 12 wrz 2016, 10:21
No to u mnie mały update. Skutki po zmniejszeniu ze 112,5 do 75 mg: spadek energii, dziwne odczucie w rękach i nogach, momentami wewnętrzne poddenerwowanie i w sumie tyle. Da się przeżyć. Od końca lipca zeszłam ze 150 do 75 (to tak informacyjnie). Tak na prawdę to dopiero cokolwiek odczułam w zeszłym tygodniu, teraz mam takie wrazenie jakby prochów mi było za mało ;).
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1928
Dołączył(a)
06 cze 2007, 10:31

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Tomek858 16 wrz 2016, 16:20
Ludzie, co robic, co ja mam poczac? Dzialanie Wenli slabnie, z poczatkowej euforii i braku lęku pozostal juz tylko sen. To zapewne za sprawa pracy do ktorej poszedlem i stresuje sie bardziej niz zwykle, bo pelno ludzi. W zeszlym roku juz 75mg powodowalo swietnie dzialanie przeciwlekowe, ale z drugiej strony mozliwe ze lek tak szybko zaskoczyl, bo wczesniej przez 2 miesiace bralem Paro i zdecydowalem sie przejsc na Wenle, bo nie odczuwalem zadnej poprawy. Moim glownym problemem sa lęki i zastanawiam sie czy jednak nie przejsc na Paro, nawet na najwyzsza dawke. Z drugiej strony zaczalem sprawdzac jaka jest moja tolerancja na Wenli i cos pozytywnego zaczynam czuc dopiero na 225mg( lepszy nastroj i mniejsze lęki), a to jeszcze nie jest max, bo mozna podbic do 375, a niektorzy nawet biora wiecej. Tylko bede musial wczesniej isc do psych, bo mialem brac 75mg i zglosic sie za 2 miesiace :) Jak myslicie kontynowac Wenle w wiekszej dawce, czy przesiasc sie na Paro 40-60mg?
Offline
Posty
117
Dołączył(a)
16 lip 2014, 15:20

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Vengence 16 wrz 2016, 20:03
Tomek858 napisał(a):Ludzie, co robic, co ja mam poczac? Dzialanie Wenli slabnie, z poczatkowej euforii i braku lęku pozostal juz tylko sen. To zapewne za sprawa pracy do ktorej poszedlem i stresuje sie bardziej niz zwykle, bo pelno ludzi. W zeszlym roku juz 75mg powodowalo swietnie dzialanie przeciwlekowe, ale z drugiej strony mozliwe ze lek tak szybko zaskoczyl, bo wczesniej przez 2 miesiace bralem Paro i zdecydowalem sie przejsc na Wenle, bo nie odczuwalem zadnej poprawy. Moim glownym problemem sa lęki i zastanawiam sie czy jednak nie przejsc na Paro, nawet na najwyzsza dawke. Z drugiej strony zaczalem sprawdzac jaka jest moja tolerancja na Wenli i cos pozytywnego zaczynam czuc dopiero na 225mg( lepszy nastroj i mniejsze lęki), a to jeszcze nie jest max, bo mozna podbic do 375, a niektorzy nawet biora wiecej. Tylko bede musial wczesniej isc do psych, bo mialem brac 75mg i zglosic sie za 2 miesiace :) Jak myslicie kontynowac Wenle w wiekszej dawce, czy przesiasc sie na Paro 40-60mg?
Ja bym póki co zwiększył dawkę, 75mg to malutko.
"Nawet jeśli udało ci się wygrać bitwę, nie oznacza to od razu, że wygrałeś wojnę, depresja ma swoje nawroty"


ODSTĄPIĘ LEKI
Avatar użytkownika
Offline
obserwowany
Posty
2098
Dołączył(a)
14 lip 2015, 22:23

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez fobik123 17 wrz 2016, 16:30
75mg to dawka dla niemowlaków.Wenla pokazuje działanie od 150mg.Mniejsze dawki to placebo :D
wenlafaksyna 300mg
mirtazapina 45mg
pregabalina 600mg
olanzapina 10mg

doraźnie:klony,alpra,baclo

fobia społeczna,nerwica natręctw,depresja

Poznam dziewczynę z Fobią Społeczną lub depresją itp :) nr gg:3948508

https://www.youtube.com/watch?v=9fuCe6W8FUE
Offline
Posty
370
Dołączył(a)
29 kwi 2016, 09:19

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

Avatar użytkownika
przez Grabarz666 19 wrz 2016, 09:25
fobik123 napisał(a):75mg to dawka dla niemowlaków.Wenla pokazuje działanie od 150mg.Mniejsze dawki to placebo :D

Dawka 75 mg wenlafaksyny powoduje okupację ok. 80% SERT i ta dawka jest wystarczająca, żeby działała ona serotoninergicznie (tak jak reszta SSRI w standardowych dawkach) i zwiększenie dawki nie powoduje statystycznie istotnego wzrostu okupacji SERT (i tym samym klinicznie istotnego nasilenia działa serotoninergicznego). Różnica polega zaś na okupacji NET, co może przejawiać się głównie jako zwiększenie napędu.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1259
Dołączył(a)
12 cze 2015, 15:40
Lokalizacja
nauka

WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

przez Tomek858 19 wrz 2016, 12:46
Wg twojego wykresu 55-60%, a nie 80%.
Offline
Posty
117
Dołączył(a)
16 lip 2014, 15:20

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: czerwonoczarna, Google [Bot] i 28 gości

Przeskocz do