WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Re: Velafax

przez RafQ 05 kwi 2009, 16:11
Ghostrider te objawy niepożądane powinny ustąpić po ok 1-2 tyg stosowania leku.

Mam takie pytanie czy ktoś z Was zażywał ten lek w dawce 220 mg na dobę?
Jeżeli tak to jakie są Wasze doświadczenia przy zażywaniu takiej dawki?

Pozdr.
RafQ
Offline

Re: Velafax

przez Grubcia 05 kwi 2009, 19:20
Taka dawka u mnie b.dobrze dzialala na nastroj i leki.Tez balam sie takiej dawki,ale okazalo sie ze bylo warto.samopoczucie lepsze niz na 150.
Grubcia
Offline

Re: Velafax

przez RafQ 06 kwi 2009, 10:33
Dzięki za odpowiedź.Mój lekarz mówi że 150 to już sporo i waha się czy podnosić czy nie.Z drugiej strony przeglądałem fora zagraniczne i uderzył mnie fakt że tam bardzo dużo ludzi bierze na prawdę spore dawki leków.Często stosują kombinacje kilku leków i to w bardzo wysokich dawkach.Podobnie jest z clonazapamem który jest bardzo popularny w USA natomiast u nas praktycznie psychiatrzy go nie stosują zastępując go innymi benzodiazepinami.Podejscie do leczenia zasadniczo różni się od tego za granicą.To samo z poziomem naszych lekarzy.Zanim zostałem prawidłowo zdiagnozowany obszedłem 4 psychiatrów i dopiero ostatni z nich potrafił określić co mi dolega.
RafQ
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Velafax

przez Katarzynka35 06 kwi 2009, 18:39
Na dawce 300 mg? Amon Rah mnie chyba taka dawka by zabiła:(
Ja mam efectin 75 er i już sie boję, że cięzko bedzie zniego zejśc... ludzie piszą, że tygodniami to gowno trzeba odstawiac albo mieisącami...w sumie na ulotce dawka jest chyba maksymalna 220 mg?! na leki czy na depresje bierzesz?
Ja po efectinie, czyli w sumie wenlafaksynie jakos szczegolnie nie czuję sie pobudzona... nie wiem jak on zwalcza depresję, bo moje leki super, ale jestem po nich tak uspokojona, że najchetniej to bym tylko spała:) ten lek Was pobudza?

pozdrawiam
Katarzynka35
Offline
Posty
306
Dołączył(a)
12 lip 2008, 19:13

AXYVEN (Wenflaksyna-Velafax,Alventa,Venlectine,Efectin)

przez mm 07 kwi 2009, 08:53
Witam,

miesiąc temu otrzymałam od lekarza nowość Axyven.Wcześniej na moje stany lekowe brałam cital przez około 4 lata ale pewnego dnia cos w moim stanie zaczęło się pogłebiać i dopadły mnie silne leki w ciagu dnia tłumione jedynie snem który o dziwo stał się lepszy.
Tak więc odstawiłam cital na rzecz axyvenu dawki dziennej 37 mg.
Jego pozytywne działanie odczułam po 2 tygodniach tak na dobre.
Lęki odeszły,jest energia,zapał,optymizm.Oceniam go dobrze.
Cena 16zł za opakowania 28 tabl.
"Marzeniom nie należy stawiać poprzeczki zbyt wysoko"
mm
Offline
Posty
75
Dołączył(a)
31 sie 2006, 15:15
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Axyven

przez basior 07 kwi 2009, 10:55
to żadna nowośc tylko odpowiednik Efectinu...substancja czynna -wenlafaksyna!!!
basior
Offline

Re: Velafax

Avatar użytkownika
przez agusiaww 11 kwi 2009, 15:59
Czesc postanowilam tutaj napisac bo ja biore Alvente to tez jak Velafex taki sam odpowiednik, i po 1 tabsie mam straszne objawy, rece mi sie poca, mam trzesawki, na ywmioty mnie bierze, ale powiem wam ze jakos jest lepiej pod wzgledem nastroju. Minimalnie ale jest, wiec chyba bede go brac dalej tylko kiedy te skutki uboczne mina?

[*EDIT*]

Dodam jeszcze ze te leki nie maja wlasnie dzialac zamulajaco tylko aktywizowac nas do zycia, z moich obserwacji, jezeli nie musicie nie podnoscie dawki, po co dawke podnosic skoro jest raczej dobrze. Ludzie mniejsze dawki tez dzialaja, tylko w mniejszym stopniu a to ze macie zle dni,m to co Wy myslicie ze po leku to juz wszytsko bedzie cudownie? Niestety potrzebna jest tez praca nad soba, ja zaczynam od przyszlego tygodnia chodzic na joge i polecam wszystkim bo uspokaja i wycisza a skutkow ubocznych zero.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Alventa - skutki uboczne?

Avatar użytkownika
przez agusiaww 11 kwi 2009, 16:09
Czesc wlasnie dostalam lek Alvente i wzielam pierwsza tabletke i oczywiscie masakryczne skutki uboczne, poczucie zimna i goraca, trzesawki i w ogole jakos spac nie moglam w nocy, do tego rozszerzone zrenice i chcialam sie zapytac czy Wy tez tak mielsicie i kiedy mina skutki uboczne tego leku. Najwazniejsza dobra wiadomosc to jak sie dowiedzialam to te LEKI NIE UZALEZNIAJA, od mojej psychiatry i w poradniku o depresji z lękiem.
Ostatnio edytowano 11 kwi 2009, 16:47 przez linka, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Istnieje już temat związany z tym lekiem, prosze używac wyszukiwarki i nie robić bałaganu na forum. Przenoszę.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Velafax

przez RafQ 13 kwi 2009, 18:23
Objawy niepożądane z reguły trwają zazwyczaj od kilku dni do ok 2 tygodni tak że bez obaw to normalka.
RafQ
Offline

Re: Velafax

Avatar użytkownika
przez laguna 13 kwi 2009, 21:47
wlasnie schodze z velafaxu. bralam 150 mg, przeszlam na 75 biorac jednego dnia po dwie tabl, drugiego po jednej, a teraz biore 75 na zmiane z 75 na pol :P ale objawy sa koszmarne, bol glowy taki jakby ktos wiercil dziure, no a pozatym serce lomocze tak jak kiedys zanim zaczelam brac leki... ale daje rade poki co
Avatar użytkownika
Offline
Posty
312
Dołączył(a)
17 lut 2009, 13:03
Lokalizacja
brak

Re: Velafax

przez Katarzynka35 13 kwi 2009, 23:39
Witaj Laguna!
A mozna wiedzieć jak dlugo brałaś tą dawkę 150 mg, zanim zaczęłąs z niej schodzic?
Ja od lipca 2008r. biorę efectin (czyli teoretycznie to samo co velafax) 75 er na zawroty i lęki, było ok, latem - po roku mialam zacząć z niego schodzić... czyli za jakieś 3 miesiące.... a od kilku dni czuję się jakby gorzej i właśnie boję się, że dr mi zamiast zmniejszać to zwiększy dawkę do 150 mg... a niej to juz sobie nie wyobrażam żeby zejśc, skoro mam juz objawy odstawienne po 2 godzinach opóźnienia jak wezme później efectin...
a velafax brałaś na nerwicę czy depresje?
pozdrawiam
Katarzynka35
Offline
Posty
306
Dołączył(a)
12 lip 2008, 19:13

Re: Velafax

Avatar użytkownika
przez laguna 14 kwi 2009, 07:23
nerwica, z reszta jej skutkiem byla depresja wiec jakby oba. dawke 150 bralam ok 3 miesiecy. moje wrazenia sa takie ze jest tak bardzo trudno zejsc z tego ze to jest jakas masakra, od kilku dni ciagle zawroty glowy i taki bol, ledwo wytrzymuje zeby sie nie poratowac i nie wziac znowu 150, ale juz z tydzien sie mecze i nie chce zeby poszlo to na marne.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
312
Dołączył(a)
17 lut 2009, 13:03
Lokalizacja
brak

Re: Velafax

przez kasia000 14 kwi 2009, 08:33
laguna za szybko zeszłaś z dawki-robi sie to jeszcze wolniej -acha apropo lekarz ci tak kazał czy sama sobie ustaliłaś odstawianie?
kasia000
Offline

Re: Velafax

Avatar użytkownika
przez laguna 14 kwi 2009, 09:32
to znaczy decyzja o zaprzestaniu brania lekow jest moja ale jest skonsultowana z lekarzem
Avatar użytkownika
Offline
Posty
312
Dołączył(a)
17 lut 2009, 13:03
Lokalizacja
brak

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: deoodeoo i 39 gości

Przeskocz do