WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Re: Velafax

Avatar użytkownika
przez laguna 17 lut 2009, 20:52
biorę go od 4 miesiecy. na poczatku bhylo super no i bardzo mi pomogl, to przede wszystkim. teraz jest za to znacznie gorzej. biore przez caly okres leczenia jedna tabletke 75 mg rano. od kilku tygodniu czuje sie fatalnie, kolatanie serca, drzenie rak, pocenie sie, straszne sny... probowalam go odtstawic i kolatanie serca - co jest najbardziej meczace - ustapilo ale czulam sie za to jeszcze gorzej, leb mnie bolal mialam mdlosci, a nie moglam sobie pozwolic na lezenie w lozku bez sil, wiec wrocilam do dawki. teraz boje sie go brac, a boje i odstawic. nie wiem, czy te objawy jakie mam nie wskazuja ze powinnam brac np dwie tabletki? jak mialam ciezszy okres , okolo tygodnia, to bralam po dwie tabletki, bylo to z miesiac temu i potym zaczelo sie dziac wlasnie cos dziwnego. prosze o porade, mam umowiona wizyte u lekarza na 12 marca w sumie moglabym pojsc wczesniej, ale chcialabym dac rade sobie z tym sama, szczegolnie ze chce juz go odtsawic. czekam na opinie pozdrawiam
Avatar użytkownika
Offline
Posty
312
Dołączył(a)
17 lut 2009, 13:03
Lokalizacja
brak

Re: Efectin cz. II

przez tommy 17 lut 2009, 22:12
Witam Was,

Ja biorę Efectin er 75 od grudnia.
Wcześniej przez kilka miesięcy miałem utrzymujące się silne zawrotu głowy, nudności. Przez te cholerne zawroty bałem sie wychodzić z domu. Duże hipermarketu to była masakra. Przeszedłem wszelkie mozliwe badania wraz z pobytem w szpitalach , które nic nie wykazały. W końcu trafiłem na lekarza, który stwierdził, iz jest to nerwica lękowa i przepisał mi EFECTIN. Na początku brania wystepowały silne bóle głowy oraz zawrotu. Następnie to zanikało a może przestałem zwracać na to uwagę. Teraz zawroty ponownie wracają. Czy u Was także w trakcie kuracji EFECTINEM pojawiały się zawroty?
Pozdrawiam
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
02 lis 2008, 23:00

Re: Velafax

przez RafQ 18 lut 2009, 01:32
Ja miałem podobnie przy dawce 75mg.Przez dwa miechy było ok a potem załamka.Niepotrzebnie miałem zamiane tego leku na anafranil a wystarczyło zwiększyć dawkę.W tej chwili biorę 150mg na dobę i jest ok.To jest jedyny lek który na mnie działa,nawet przez wszystkich uważana za najsilniejszy antydepresant Amitryptylina zawiodła.
Niektórzy biorą dawki nawet po 220mg i jest ok tak że Twoja dawka 75 nie jest duża.Velafax też można łączyć z innymi antydepresantami które wzmacniają jeszcze jego działanie.Sam zażywam go teraz wraz z mirtazapiną a wcześniej zażywałem razem z mianseryną.
To super lek jak dla mnie i zarazem jedyny który tak na prawdę działa na mnie.
RafQ
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Velafax

Avatar użytkownika
przez laguna 18 lut 2009, 08:32
to mowisz ze to jak sie czuje moze byc wynikiem zbyt malej dawki? tez tak wlasnie mysle bo jak bralam najpierw 75 to bylo ok, dopiero jak przez tydzien bralam wiecej to zaczely sie te chore akcje. na mnie dziala i to tez b. dobrze ale to jak sie czulam ostatnie tygodnie bylo tragiczne. dzis zwieksze dawke do 150 i zobacze czy tez bede sie tak czula. ja lacze je z trittico na noc i z atarxem doraznie ale ostatnio dobrze sie czulam, nie mialam zadnych zalaman wiec nie bralam ataraxu ze 3 tyg.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
312
Dołączył(a)
17 lut 2009, 13:03
Lokalizacja
brak

Re: Velafax

przez RafQ 18 lut 2009, 11:52
Ja proponuje wszelkie zmiany dawek leków uzgadniać wcześniej z lekarzem bo samemu nie powinno się tego robić.
Dobrze by było porozmawiać i zasięgnąć jego opinii dopiero potem wspólnie podjąć dalsze działania co do zmiany lub skorygowania dotychczasowego leczenia.
RafQ
Offline

Re: Velafax

przez realbarca 18 lut 2009, 12:30
biore welafax razem z mianseryna i sulpirydem, juz 3 miesiace, czuje sie dobrze, to dobry lek, polecam:) :D
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
16 gru 2008, 12:12

Re: Efectin cz. II

przez Moonlightsonata 19 lut 2009, 22:02
Ja brałam Effectin ale małą dawke bo 37.5 i w zasadzie nic nie działało na mnie wiec mam lek zmieniony na Andepin
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.”
Offline
Posty
75
Dołączył(a)
19 lut 2009, 13:38

Re: Velafax

przez Moonlightsonata 20 lut 2009, 14:30
ktoś mi może powiedzieć jaka jest zasadnicza różnica miedzy venlafaxyna a fluoxetinum?
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.”
Offline
Posty
75
Dołączył(a)
19 lut 2009, 13:38

Re: Velafax

przez RafQ 20 lut 2009, 14:50
To dwa zupełnie inne leki z różnych grup.Fluoksetyna (Prozac) SSRI a Velafax (SNRI).Pierwszy blokuje wychwyt zwrotny serotoniny drugi zaś serotoniny i noradrenaliny.
RafQ
Offline

Re: Velafax

przez Moonlightsonata 20 lut 2009, 14:52
o dzięki, bo się zastanawiałam dlaczego pani psychiatra zmieniła mi ;lek i niby dlaczego Andepin 20mg ma byc lepszy niż Velafax 37 hehe - bo dawka przecież mniejsza :)

Thx RafQ 4 info :)
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to know the difference.”
Offline
Posty
75
Dołączył(a)
19 lut 2009, 13:38

Re: Efectin cz. II

Avatar użytkownika
przez suzak29 20 lut 2009, 15:38
Moonlightsonata, Ja brałam przez pierwsze 10 dni 37,5,teraz mam 75mg i jest troszke lepiej,na działanie trzeba poczekac :D
Nie musze być idealna,wystarczy,że jestem wyjątkowa:)XD
Avatar użytkownika
Offline
Posty
588
Dołączył(a)
22 paź 2008, 17:57
Lokalizacja
Nadrenia Północna-Westfalia

Re: Velafax

przez RafQ 20 lut 2009, 15:59
Nie trzeba się sugerować dawką w tym przypadku gdyż są to zupełnie inne substancje.Gdyby była redukcja velafaxu 220mg na velafax 75mg albo 37mg to by było zastanawiające ale w innym wypadku nie można tego porównywać.
A z lekami to jest różnie bo każdy lek inaczej działa na poszczegolne osoby i dla lekarzy tez to jest pewna zagadka.
RafQ
Offline

Kuba 003

przez Kasiulinka 21 lut 2009, 19:52
Hej Kuba, ja tak szybciutko o swoich doswiadczeniach - biore efectin er75 trzy miasiące raz dziennie wieczorem, zaczął dzialac po 1,5 tygodnia, pierwsze objawy to straszliwe bóle mięśni, ktore samoistnie ustąpiły po wyzej wymienionym poltora, tyg, plecam masowanie ciała, nie jestem ekspertem ale wydaje mi sie ze ten bol to efekt dlugotrwalego spiecia powodowanego nerwicą, pozdrawiam, pasiu
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
21 lut 2009, 19:47

Re: Efectin cz. II

przez Michaal 22 lut 2009, 14:28
Witam,

Czy dawka 37.5 efectinu to dawka terapeutyczna? Czy tylko dla rozpoczecia kuracji?
Kiedys bralem dawke 75 ale po miesiacu serce bardzo szybko bilo, wiec odstawilem. W zwiazku z wieloma pozytywnymi opiniami zastanawiam sie czy nie sporobowac od nowa na stale dawki 37.5. Moj organizm zawsze bardzo wrazliwie reaguje i moze taka dawka bylaby wystarczajaca ?
Offline
Posty
44
Dołączył(a)
21 lut 2009, 15:05

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Przeskocz do