WENLAFAKSYNA (Efectin,Efevelon,Velafax,Velaxin,Alventa)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy wenlafaksyna pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
202
65%

Nie
80
26%

Zaszkodziła
27
9%

 
Liczba głosów : 309

Avatar użytkownika
przez jowita 23 cze 2006, 17:29
witajcie!obiecałam informowa jak przebiega u mnie leczenie efectinem a wiec biore go od 8dni,nie miałam zadnych dolegliwosci prucz tych pierwszego dnia bolu w klatce piersiowej,ale narazie jest spokój,lek biore rano w dawce 75mg,czuje sie dobrze nie jestem ospała jak po innych lekach ale oczywiscie na pozadne rezultaty trzeba poczekac:)
pozdrawiam!
Może zawsze trzeba najpierw przejsc przez piekło......by zrozumiec czym naprawde szczeście jest.....
Avatar użytkownika
Offline
Posty
286
Dołączył(a)
24 maja 2006, 09:35
Lokalizacja
Gdańsk

przez atrucha 23 cze 2006, 17:48
I tak trzymać! ;) To optymalna dawka.

Ktoś pytał o witaminy.Efectin spokojnie można łączyć z witaminami. Nie czytałam ani nie słyszałam o przeciwskazaniach.
Bądźcie dzielni! Pa :)
Offline
Przyjaciel forum
Posty
1781
Dołączył(a)
04 sty 2006, 00:29

Avatar użytkownika
przez jowita 23 cze 2006, 18:02
atrucha a nie wiesz czy mozna zarzywac wiecej niz 75mg na dobe??
Może zawsze trzeba najpierw przejsc przez piekło......by zrozumiec czym naprawde szczeście jest.....
Avatar użytkownika
Offline
Posty
286
Dołączył(a)
24 maja 2006, 09:35
Lokalizacja
Gdańsk

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

przez atrucha 23 cze 2006, 18:26
Oczywiście,ze można..ale lepiej skonsultować to z dobrym lekarzem. Na forum były osoby,które miały przepisane większe dawki. Moim zdaniem jednak lepiej pozostać przy 75mg i cierpliwie czekać.
Bądźcie dzielni! Pa :)
Offline
Przyjaciel forum
Posty
1781
Dołączył(a)
04 sty 2006, 00:29

Avatar użytkownika
przez jowita 23 cze 2006, 22:28
dzieki atrucha za odpowiedz :!: a co do lekarza,dobrego lekarza-mój jest ok ;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
286
Dołączył(a)
24 maja 2006, 09:35
Lokalizacja
Gdańsk

Avatar użytkownika
przez czarna741 27 cze 2006, 23:03
Hej ja brałam efektin ponad rok temu i bardzo dobrze go wspominam( chociaż pierwsze dni nie były najlepsze) ale pomógł mi i po jakimś czasie nastój mi się poprawił przestałam miec bóle w klatce piersiowej i odczuwac lęki(dorażnie brałam xanax).Odstawiałam go stopniowo najpierw brałąm co dwa dni potem co trzy i tak dalej dalej aż w końcu przestałąm brac i co najważniejsze nie odczuwałąm skutków ubocznych.(przez jakiś czas brałam co dwa dni .. potem przez jakis czas co trzy dni...)
Teraz po roku czuję się gorzej dlatego poszłam do lekarza.
Znowu wracam do efektinu ale mój stan nie jest taki jak poprzednio dlatego lekarz zalecił mi brac efektin trzy razy w tygodniu. Dorażnie afoban.
BOję się tych pierwszych dni bo wiem że na początku jest trudno :roll: :roll:
cieszmy się każdym danym nam dniem
Avatar użytkownika
Offline
Posty
260
Dołączył(a)
27 cze 2006, 12:25
Lokalizacja
Kwidzyn

Codzienne czynności a velafax

przez Qvo 02 lip 2006, 15:05
Cześć :!:
Mam do Was kolejne pytanie
Z racji tego że jesteście bardziej doświadczeni liczę na odpowiedz :)
Czy zażywając velafax można prowadzić samochód?
W mojej pracy musze wydawać pieniądze czy zażywając go nie pomyle się i np. wydam za dużo czy za mało?
Jak on działa? Napiszcie co czuliście zażywając go czy Wam przeszkadzał w takich codziennych czynnościach.
:)
Qvo
Offline
Posty
78
Dołączył(a)
24 cze 2006, 19:24
Lokalizacja
D-ca

Avatar użytkownika
przez grown-up19 02 lip 2006, 15:40
witaj:) zacznę może od tego, że Velafax to naprawdę dobry lek, jeden z najskuteczniejszych. Mogę śmiało powiedzieć, że uratował mi życie i wyciągnął z głębokiej depresji. Pomógł również na lęki. Dobry wybór.

Jeśli chodzi o Twóje pytanie. Nie ma żadnych przeciwskazań do prowadzenia samochodu w czasie stosowania Velafaxu. Jedynie podczas pierwszych 2 tygodni zażywania leku może być trochę ciężko, bo pojawiają się działania uboczne leku. Najczęściej mijają szybko, po kilku dniach, w najgorszym przypadku (bardzo rzadko) przez ponad 10 dni. U mnie były to poranne nudności, jadłowstręt, ziewanie i nie możność złożenia szczęki hehe. Wszystko przeszło jak ręką odjął. Moga również wystąpić bóle głowy, zawroty, świąd oraz bezsenność (lub senność, zależy od człowieka). Wszystko to jednak mija bardzo szybko, nie masz się czego obawiać. Warto przetrwać pierwsze kilka dni aby potem cieszyć się życiem od nowa. Nie masz się o co martwić jeśli chodzi o wykonywanie pracy. Mnie nerwica i depresja utrudniały w dużym stopniu studia, myślałem już nawet o rezygnacji. Na szczęście Velafax i rozmowy z psychologiem dały bardzo dużo. Tobie również tego życzę:) pozdrawiam!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
171
Dołączył(a)
03 sty 2006, 23:03
Lokalizacja
Podkarpacie

przez Qvo 02 lip 2006, 16:51
:D Najbardziej spodobało mi się "nowe życie"
Teraz jedynie sprawdzić ile to kosztuje i wykupić :D
Już się nie moge doczekać :D
Dzięki :!: i pozdrawiam :)
Qvo
Offline
Posty
78
Dołączył(a)
24 cze 2006, 19:24
Lokalizacja
D-ca

Avatar użytkownika
przez Magda-27 02 lip 2006, 21:06
Hej :) Ja również brałam velafax i w niczym mi nie przeszkadzał. Pierwsze kilka dni męczyły mnie działania uboczne, ale przeszły po jakichś 5 dniach. Teraz jestem już prawie 2 miesiące po odstawieniu leku i narazie wszystko jest w porządku. Życzę powodzenia :)
szukam osób chętnych podjąć współpracę z FM GROUP Polska http://www.perfumyfm.sileman.net.pl
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
891
Dołączył(a)
22 lis 2005, 13:23
Lokalizacja
Ruda Śląska

przez Qvo 02 lip 2006, 21:49
A jak działa na samopoczucie? Zmina jest odczuwalna? :) :D
Qvo
Offline
Posty
78
Dołączył(a)
24 cze 2006, 19:24
Lokalizacja
D-ca

Avatar użytkownika
przez Magda-27 02 lip 2006, 21:52
Wydaje mi się, że na samopoczucie też działa, oczywiście korzystnie :)
Miałam kiedyś straszne doły, płakałam nawet jak Andreas Goldberger kończył kariere sportową :shock: , ale odkąd zaczęłam brać velafax dołki zniknęły. To naprawde dobry lek :)
szukam osób chętnych podjąć współpracę z FM GROUP Polska http://www.perfumyfm.sileman.net.pl
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
891
Dołączył(a)
22 lis 2005, 13:23
Lokalizacja
Ruda Śląska

Avatar użytkownika
przez grown-up19 03 lip 2006, 02:37
oczywiście, że Velafax działa na samopoczucie. Takie jest jego główne działanie: unormowanie poziomu serotoniny i noradrenaliny w połączeniach między synapsami. Ogólne samopoczucie poprawia się naogół po 2-3 tygodniach od początku zażywania leku. W moim przypadku były to 2 tygodnie. Wtedy zmiana nastroju jest bardzo odczuwalna u większości stosujących lek. Czasami pojawiają się nawet stany hipomaniakalne (wzmożona aktywność, stany euforii, bezsenność, ogólnie poczucie, że wszystko dookoła jest piękne, życie jest piękne itp itd.). W czasie miesiąca wszystko się normuje i samopoczucie jest w swojej normie. Tak przynajmniej powinno być, wiadomo jednak, że na każdego człowieka lek działa inaczej. Zależy to również od dawki leku. Ja na początku brałem 75mg dziennie, później (do teraz) zszedłem do 37,5mg. Opakowanie 28 tabletek 75mg kosztuje około 30 zł, natomiast 37,5 coś około 20 zł. Pozdrawiam!! :)

[ Dodano: Pon Lip 03, 2006 2:45 am ]
zapomniałem dodać bardzo ważnej informacji. Podczas stosowania Velafaxu uważaj na równoczesne zażywanie innych leków. Mam tutaj na myśli w szczególności leki przeciwbólowe zawierające ibuprofen, takie jak IBUPROM. Wenlafaksyna wchodzi w reakcję z ibuprofenem, może powodować utraty przytomności, drgawki, a nawet zapaść. Tak było w moim przypadku. Pod koniec kwietnia tego roku wyladowałem w szpitalu po połączeniu Velafaxu z Ibupromem. Straciłem przytomność, do tego silne drgawki. Na oddziale neurologii przeżywałem koszmar. Ciągłe badania, nawet punkcja lędźwiowa (masakra, nie polecam nikomu)... Ale nieważne. Wszystko powinieneś skonsultować z lekarzem lub farmaceutą. Jeśli chodzi o alkohol to jest on dopuszczalny tylko w niewielkich ilościach: 1 piwo, ewentualnie 2, ale to już trochę za wiele. Wiadomo jednak, że najlepiej w ogóle przestać spożywać alkohol podczas kuracji lekami przeciwdepresyjnymi. Jeśli masz jakieś pytania, wal śmiało :) pozdro !!!
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Posty
171
Dołączył(a)
03 sty 2006, 23:03
Lokalizacja
Podkarpacie

przez Qvo 03 lip 2006, 18:43
Niepokoją mnie jedynie te drgawki i zapaści.
Ale chyba nie ma rzeczy której bym nie zrobił by poczuć się jak "człowiek"
:) :) :) :)

[ Dodano: Wto Lip 04, 2006 9:28 am ]
Jednak leków nie będzie......
Jakbym to brał tak jak kazał wystarczyło by mi na 2 tygodnie :!:
Czyli nie poczułbym pełnego działania leku a ef. uboczne by były... :?
:cry: :evil: :cry:
pozostają stare sprawdzone metody w postaci napicia się :shock:
[oczywiście w normie]
Qvo
Offline
Posty
78
Dołączył(a)
24 cze 2006, 19:24
Lokalizacja
D-ca

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

Przeskocz do