PROPRANOLOL (Propranolol, Propranolol WZF)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy propranolol pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
36
77%

Nie
9
19%

Zaszkodził
2
4%

 
Liczba głosów : 47

Re: Propranolol

przez celineczka3 21 cze 2010, 15:32
Ja ten lek, też brałam na noc i żadnych problemów ze snem nie miałam.
celineczka3
Offline

Re: Propranolol

Avatar użytkownika
przez TheGrengolada 21 cze 2010, 15:47
Razorbladerka_ napisał(a):Uhm... a nie wiesz czy to jest możliwe, zeby po tym leku pojawialy sie koszmary senne? bo mnie wlasnie to męczy trochę...


Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, ja czegoś takie nie miałam. Ale nie wydaje mi się, żeby ten lek miał aż tak wielki wpływ na psychikę, żeby koszmary wywoływać, chociaż nie jestem pewna, nie jestem lekarzem. Może to tylko przejściowe u Ciebie.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
535
Dołączył(a)
28 maja 2010, 22:52
Lokalizacja
Warszawa

Re: Propranolol

Avatar użytkownika
przez Razorbladerka_ 21 cze 2010, 17:58
TheGrengolada, ale to juz trwa miesiąc i od miesiaca biore ten lek...:|
Slowa zlewaja sie w falszywy ton gdy nadwrazliwosc jest jak bilet w jedna strone stad... Musze leczyc sie na bol i strach.



Ja tancze a niebo gra!!! :-D
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1220
Dołączył(a)
29 wrz 2009, 20:56
Lokalizacja
Gdańsk

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Propranolol

Avatar użytkownika
przez TheGrengolada 21 cze 2010, 18:53
A bierzesz coś oprócz tego? Na przykład na moich życiodajnych psychotropach jest napisane, że mogą wywoływać koszmary senne. Ich nie miałam nigdy ale ja mam tak czasami, że tuż przed zaśnięciem stają mi przed oczami jakieś dziwne postacie i mówią bzdury, w sumie to dopiero od niedawna tak się dzieje (a propranolol przestałam brać jakoś po Wielkanocy regularnie, potem tylko kiedy mi się wydawało, że jest bardzo źle... no ale to było coś w stylu ,,wzięcia na odwagę"). To taki stan półsnu jest, tuż przed zaśnięciem. Jest on po prostu dziwny, ale na pewno nie straszny, nie wiem, czy o coś takiego Tobie też chodzi.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
535
Dołączył(a)
28 maja 2010, 22:52
Lokalizacja
Warszawa

Re: Propranolol

Avatar użytkownika
przez Razorbladerka_ 21 cze 2010, 18:57
tak, chodzi mi o tai stan półsnu właśnie, tylko, ze gdy on dobiega końca to budze sie z krzykiem nawet gdy nie dzialo sie w nim nic takiego strasznego... ale to dzieje sie wlasnie gdy tylko poloze sie spac.. pozniej w nocy juz tego nie ma... i to trwa jakąś godzine...
A oprócz propranololu biorę fluoksetyne ale przymierzam sie do jej odstawienia...
Slowa zlewaja sie w falszywy ton gdy nadwrazliwosc jest jak bilet w jedna strone stad... Musze leczyc sie na bol i strach.



Ja tancze a niebo gra!!! :-D
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1220
Dołączył(a)
29 wrz 2009, 20:56
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Propranolol

przez celineczka3 21 cze 2010, 19:01
Razorbladerka, fluoxetyna może powodować jak najbardziej takie senne koszmary. Propranolol nie ma na to raczej wpływu.
celineczka3
Offline

Re: Propranolol

Avatar użytkownika
przez Razorbladerka_ 21 cze 2010, 19:14
ale ja fluoxetyne biore juz ponad pol roku i nigdy tak nie bylo a propranolol dopiero miesiac... chyba, ze to po połączeniu tych dwóch...
Slowa zlewaja sie w falszywy ton gdy nadwrazliwosc jest jak bilet w jedna strone stad... Musze leczyc sie na bol i strach.



Ja tancze a niebo gra!!! :-D
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1220
Dołączył(a)
29 wrz 2009, 20:56
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Propranolol

przez celineczka3 21 cze 2010, 20:14
Możliwe, albo po prostu organizm wysycił się fluoxetyną, która zaczęła powodować skutki uboczne.
celineczka3
Offline

Re: Propranolol

Avatar użytkownika
przez Razorbladerka_ 22 cze 2010, 19:17
Kurcze, też możłiwe... ehhh... nie pozostaje mi więc nic innego jak nauczyc sie z tym zyc:P
Slowa zlewaja sie w falszywy ton gdy nadwrazliwosc jest jak bilet w jedna strone stad... Musze leczyc sie na bol i strach.



Ja tancze a niebo gra!!! :-D
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1220
Dołączył(a)
29 wrz 2009, 20:56
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Propranolol

Avatar użytkownika
przez linka 22 cze 2010, 19:23
Razorbladerka_, Ty chcesz po pół roku już odstawiać leki antydepresyjne? No odważna jesteś :roll: Co na to twój psychiatra?

Ja brałam zestaw metoprolol(to samo co propranolol) + fluoksetyna dłuższy czas. Miałam podwyższony puls.....czasem i 120 spoczynkowy....wykryli jakąś arytmię.

W każdym razie, betablokery mają spowalniać tętno, zmniejszać delikatnie ciśnienie - a co za tym idzie lekko uspokajają, ale na spektakularny efekt bym nie liczyła.
Co do koszmarów - owszem fluoksetyna ma to do siebie, ze po niej są bardzo realistyczne, wyraźne i prawie "świadome", dlatego tak straszne, sny.

Może poproś lekarza o jakiegoś delikatnego uspokajacza na noc.
Zawsze trzeba działać. Źle czy dobrze, okaże się później. Żałuje się wyłącznie bezczynności, niezdecydowania, wahania. Czynów i decyzji, choć niekiedy przynoszą smutek i żal, nie żałuje się...
Avatar użytkownika
Offline
Przyjaciel forum
Posty
11446
Dołączył(a)
10 gru 2007, 14:11
Lokalizacja
Rivia

Re: Propranolol

Avatar użytkownika
przez Razorbladerka_ 22 cze 2010, 20:10
Wlasnie sie zastanawiam nad odstawieniem fluoxetyny, ale chyba jeszcze nie jestem na to gotowa... chcialam odstawic wszystie leki w czasie terapii a terapia dobiega kkońca ale w zasadzie moge sie zapisac na kolejną zeby bylo bezpieczniej... i o czyms na noc tez pomysle, ale to jezeli juz do po terapii czyli za niecale dwa tygodnie gdy pojde do swojej lekarki...
Slowa zlewaja sie w falszywy ton gdy nadwrazliwosc jest jak bilet w jedna strone stad... Musze leczyc sie na bol i strach.



Ja tancze a niebo gra!!! :-D
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1220
Dołączył(a)
29 wrz 2009, 20:56
Lokalizacja
Gdańsk

Re: Propranolol

przez tokinju 30 sie 2010, 15:56
Widzę, że jest chwalony na kołatanie serca, lekarz mi to przepisał, ale chciałem się spytać, czy pomaga również na nerwicowe "osłabnięcia" i uczucia, że zaraz się zemdleje, ewentualnie depersonalizacje i tego typu objawy? I jaka dawka jest zalecana? Bo ja dostałem tabletki po 40mg, wydaje mi się to dużo. A samo kołatanie serca średnio mi doskwiera i generalnie mogę z nim żyć, najgorsze są te osłabnięcia i "szumy" w głowie. Może prop. pomóc doraźnie na to?
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
18 sie 2010, 15:45

Re: Propranolol

przez PLNa 20 wrz 2010, 13:27
dwa dni temu skoczyło mi strasznie ciśnieni więc wzięłam jedną tabletkę propranololu, jakieś 30 minut później dostałam strasznych halucynacji, ciśnienie bardzo mi spadło, obraz mi się rozmazywał, nie mogłam spać przez prawie całą noc w końcu nad ranem zasnęłam. miałam nadzieje że jak się obudzę wszystko będzie już w normie, jednak nie jest nadal mam straszne przewidzenia, stany lękowe i całkowicie nie jestem sobą, nie potrafie już sobie z tym poradzić, tabletki uspokajające nie pomagają, czy jest na to jakaś rada? i w ogóle dlaczego tak się stało?
Offline
Posty
2
Dołączył(a)
20 wrz 2010, 13:08

Re: Propranolol

przez eufrozyna 20 wrz 2010, 13:36
Czy pierwszy raz zastosowałaś propranolol? W jakiej dawce?
Wśród efektów ubocznych znajdują są zaburzenia snu i omamy, nagłe obniżenie ciśnienia tętniczego. Tylko dziwne że u Ciebie część tych efektów utrzymuje sie tak długo :pirate: Powinnaś skonsultować się z lekarzem, najwyraźniej nie jest to lek dla Ciebie.
eufrozyna
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Przeskocz do