PROPRANOLOL (Propranolol, Propranolol WZF)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy propranolol pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
36
77%

Nie
9
19%

Zaszkodził
2
4%

 
Liczba głosów : 47

Avatar użytkownika
przez Aklo 21 mar 2007, 01:49
Brałam propranolol przez ostatnie 3 lata trzy razy po jednej tabletce, że od roku czuję się dobrze to postanowiłam powoli odstawiać leki i najpierw mój psychiatra kazał odstawić propranolol mimo iż zdażają mi się czasmi kołatanie serca i zastanawiam sięczy po odstawieniu nie będęmiała jeszcze gorzej :?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
20 mar 2007, 01:27

Avatar użytkownika
przez nieudacznik 15 kwi 2007, 20:36
Mi lekarka przepisała propranolol niby na obniżenie ciśnienia ale pewnie zauważyła ze drżałem u niej i byłem nerwowy bo powiedziała ze trzeba cos na uspokojenie brac,

ale cos smierdzi mi tu czystą chemią, biore witaminy, lecze sie ziołami a tu mi przepisała taki lek, niewiem czy mam isc zakupic to czy sie wstrzymac,
to cisnienie mi az tak niedokucza, lecze sie głównie z tego drżenia głowy ale narazie niewidze zadnej poprawy, moze dlatego ze zamiast 3x dziennie pije tylko 1x szklanke mieszanki ziołowej. Jakie są negatywne skutki tego preparatu na zdrowie?

ps. gdzies słyszałem ze po tym leku mozliwe jest nagłe zatrzymanie krązenia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
58
Dołączył(a)
24 mar 2007, 12:31
Lokalizacja
polen

Avatar użytkownika
przez Bubasek 26 maja 2007, 10:19
mi przepisał lekarz to świństwo ...na serce (na jego kołatanie) i na moje nerwy...
powiedział że mam wziąć jedna tabletke...jak przejdzie to ok i NIE brać więcej a jak nie to do psychiatry.....

P.S. komu przejdzie po jednej tabsie?
:shock: :-|
~~ Nie ufam nikomu - kocham tylko tych co na to zasłużyli~~
Avatar użytkownika
Offline
Posty
37
Dołączył(a)
26 maja 2007, 10:06

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Avatar użytkownika
przez Iwoncia 20 cze 2007, 13:49
mnie to świństwo przepisała lekarka pierwszego kontaktu jak jeszcze nie wiedzieli co mi jest!!! Z NATURY MAM BARDZO NISKIE CIśNIENIE A PO LEKU WYLąDOWAłAM W SZPITALU BO DRASTYCZNIE SPADłO MI CIśNIENIE-40/30 I TAMTEJSZY LEKARZ ZACHODZIł W GłOWę CO ZA KONOWAł MI TO PRZEPISAł, DLATEGO DO DZIś MAM URAZ PSYCHICZNY DO TEGO LEKU [ OD 7 LAT ] I OD RAZU ROBI MI SIę SłABO!!~!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
25
Dołączył(a)
15 cze 2007, 09:19
Lokalizacja
Toruń

Avatar użytkownika
przez Lusi 20 cze 2007, 15:49
Każdy inaczej reaguje na dany lek :idea:
Osobiscie nie wyobrażam sobie życia bez propranololu. Zawsze mam go w torebce. Wiele razy pomógł mi uspokoić serce podczas totalnie skrajnego ataku paniki.

Bubasek napisał(a):komu przejdzie po jednej tabsie?

Mi. Po 15 - 20 minutach serce się uspokaja (i ja też)
Avatar użytkownika
Offline
ExModerator
Posty
784
Dołączył(a)
28 wrz 2006, 10:36
Lokalizacja
Gdańsk

Avatar użytkownika
przez Jovita 08 wrz 2007, 15:06
propranolol jest swietny mi bardzo pomaga przy kolataniu serca i dusznosciach wiec biore go doraznie wtedy gdy zle sie czuje , tyle ze nie wiem czy mozna gpo stosowac leczac sie na depresje bo w skutkach ubocznych wymieniona jest depresja.
A gdy nastaną deszczowe dni , nauczę się przechodzić między kroplami
Avatar użytkownika
Offline
ExModerator
Posty
1577
Dołączył(a)
22 lip 2007, 20:57
Lokalizacja
Radom

przez 1507 29 gru 2007, 12:38
jak miałem 16 lat i przyszły problemy z cisnieniem 160/100 to brałem kilka m-cy i pogło ale ponieważ paliłęm fajki to czasem skakało i brałem doraźnie i pomogło, problemy z cisnieniem potem miałem krótko w wieku 25-26 lat 150/90 i niepokój w klacie połykałem tydzień i przeszło na kupę lat żadnych problemów nie odczuwałem. I teraz tak zachodzę w głowę gdzy 3 lata temu zaczęły sie moje problemy z sercem tzn miałem napad szybkiego pulsu 100/min i ciśnienie nawet 170/100, i zawroty głowy, czy nie trza było poprosic o ten lek i moze było by ok ale ja oczywiście afobam dostałem od lekarza potem xanax a potem psychiatra i powstały problemy psychiczne.
1507
Offline

Avatar użytkownika
przez Jovita 07 sty 2008, 23:06
1507- ale wiesz ze propranolol moze wywolac depresje? przy dluigim stosowaniu ? ja tez czesto mam tachykardie-100/min , pomaga mi pozytywne myslenie a w razie czego lek homeopatyczny-sedativ pc badz xanax lub hydroksyzyna , propranalolu juz nie biore bo cierpie na depresje.
A gdy nastaną deszczowe dni , nauczę się przechodzić między kroplami
Avatar użytkownika
Offline
ExModerator
Posty
1577
Dołączył(a)
22 lip 2007, 20:57
Lokalizacja
Radom

przez 1507 07 sty 2008, 23:26
ja już problemów z sercem jako taki to nie miewam, czasem zaboli i cisnionko skoczy a puls między 57 a 68, a co do depresji polekowej to jest rzadkość, ja brałęm tabsy na żołądek a konkretnie na nadzerki i w ulotce było napisane 1/1000 depresja, a łykałem pół roku czy dostałem depresji nie wiem ale napewno miałem już nerwicę, patrząc twoim tokiem to i po witaminach możesz dostać bo jak będziesz łykać przez rok i nagle odstawisz to poczujesz efekty uzależnienia a jak jesteś podatna to wpadniesz w depresję i nerwicę. Leki które bierzesz na nerwicę i depresję też wywołują depresję, tak jest napisane na ulotce, doczytaj, jak odstawisz antydepresanty to i tak dostaniesz depresji czy nerwicy bo zmieniasz przez cały czas chemię mózgu, piszą że leki nie uzależniają, a spróbuj odstawić to za tydzień wrócisz na kolanach do lekarza po receptę, wszystko zależy od siły jaką w sobie masz. Ja wszedłem w leki poraz drugi narazie biorę połowę dawki bo całej nie może mój organizm zaakceptować, ale gdy mi się to uda to pewnie znów będę uzależniony od leku na któryś rok, a tak na marginesie to poczytaj o neurastenii, wszystkie obiawy nerwicy depresyjno lękowej ma neurastenia. W artykułach piszą że tego nie można wyleczyć chemią, tylko zmniejszyć objawy, a leczeie polega na psychoterapii, stosowaniu prądów selektywnych, i odpowiednim odżywianiu, i jest to schorzenie które regularnie wraca jesienią ale można z biegiem lat w ten sposób je wyeliminować lub poważnie zmniejszyć skutki do takich które może człowiek zaakceptować i nie musi brać prochów, ( zawsze mimo że brałem leki, jesienią było znacznie gorzej u mnie). Neurastenia u jednego trwa 3 lata a u innego może 15. Mogę powiedzieć że 90% objawów kóre mam to neurastenia, a lekarz mi postawił diagnoze nerwica D-L. Wtym przypadku stosowanie antydepresantów powoduje efekt odwrotny do zamierzonego, i tak jest u mnie, jak przyjmuję normalnąd dawke leku to organizm wariuje, przy połowie jest ok.
1507
Offline

propranolol

Avatar użytkownika
przez krustofskii 30 sty 2008, 12:48
Ja od tygodnia przyjmuję propranolol+pernazyne+fluoksetyne. Wczesniej brałem pernazyne i hydroksyzyne(przez 2 miesiące). Miałem dosyc długa przerwe w braniu lekarstw , teraz jednak lekarz zmiast hydroksyzyny dał mi propranolol. Ktoś miał podobny przypadek?, chociaz hydroksyzyna w moim wypadku sie sprawdzała.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
30 sty 2008, 11:49
Lokalizacja
Kraków

propranolol

przez madzia26 10 maja 2008, 20:13
witam czy ktoś z was brał kiedyś albo bieże propranolol,niewiem czy nie przekręciłam troszkę nazwy.Lekarka mi to przepisała na kołatanie serca bo przy mojej nerwicy to się objawia,słyszałam że to zwalnia akcje serca i boje się tego zażyć,że serce przestanie mi bić może to się głupie wydaje ale ja tak sobie myśle.niech ktoś mi doradzi :smile:
Offline
Posty
206
Dołączył(a)
22 kwi 2008, 17:37

Re: propranolol

przez celineczka3 11 maja 2008, 07:04
Nie ma takiej mozliwosc zeby ten lek zatrzymal akcje serca w dawkach powszechnie stosowanych (10,20 mg). Z wlanego doswiadczenia wiem ze ten lek pomaga najbardziej ludziom ktorzy maja kolatanie seca utrudniajace nawet normalne zycie. Ja przez kolatanie serca nie spalam kilka miesiecy bo serce tak walilo ze sie nie dalo w ogole spac. I wtedy propranolol pomagal od razu i moglam spokojnie wypoczac. Prawda jest ze spowalnia akcje serca i zmniejsza cisnienie ale jest szczegolnie wskazany dla osob ktore maja nerwicowe problemy z sercem:)Takze ja bardzo polecam ten lek:):)
celineczka3
Offline

Re: propranolol

Avatar użytkownika
przez Nikky 11 maja 2008, 13:06
Mnie propanolol nie pomógł. Objawy miałam podobne- kołatanie serca i niepokój budziły mnie nawet z głębokiego snu, a później już spać nie mogłam. Po zażyciu tego leku serce zwalniało, uspokajało się, lecz niepokój i lęk zostawał. Do tego robiło mi się bardzo zimno (zwolnienie krążenia), szybko się męczyłam i miałam niesamowite duszności. Nadal nie spałam. W porównaniu do leków psychotropowych jakie teraz biorę jest to b.łagodny lek... ale na moje dolegliwości niestety nie pomógł.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
25 kwi 2008, 12:51

Re: propranolol

przez madzia26 11 maja 2008, 19:58
a jak jest z odstawieniem tego leku?są jakieś problemy?można go w każdej chwili przestać brać?
Offline
Posty
206
Dołączył(a)
22 kwi 2008, 17:37

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], Yahoo [Bot] i 9 gości

Przeskocz do