BUPROPION/AMFEBUTAMON (Zyban, Wellbutrin XR)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy bupropion pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
39
53%

Nie
20
27%

Zaszkodził
15
20%

 
Liczba głosów : 74

Re: Wellbutrin

przez Wujek_Dobra_Rada 26 paź 2010, 16:07
Chodzi mi o to, że nie koniecznie musisz przechodzić to, przez co inni przechodzą. To, że na innych coś działa/nie działa, nie oznacza, że z Tobą będzie podobnie.

Chłopie- nie rozgryza się tablet W. Tracą przez to działanie XR i powodują, że znacznie mocniejsza dawka zostanie uwolniona... I xuja ma to wspólnego z leczeniem. Lekarz Ci to zalecił? :shock:

Bierze się dawki 150,300,450... Bierz to 150 i czekaj na efekt.
Wujek_Dobra_Rada
Offline

Re: Wellbutrin

przez betii 28 paź 2010, 13:29
a mozliwe jest to ze welbutrin po 3 mc nie dziala. na poczatku dawał aktywizacje nawet powodował bezsennosc jednak teraz wiecej jest snu niz aktywacji.
Biore welbutrin 300. prosilam lek.dodala mi cos do welbutrinu ale jest mysl o zamianie go na anafranil. boje sie bowiem welbutrin jako jedyny z wielu zaczal szybko na mnei dzialac byla widoczna poprawa, jest sens go zmieniac, mzoe dawke zwiekszyc ale 450 czy lek.sie zgodzi nic o tym nie mowi. :105:
Offline
Posty
265
Dołączył(a)
01 maja 2010, 17:38

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez zaqzax 28 paź 2010, 14:28
betii napisał(a):a mozliwe jest to ze welbutrin po 3 mc nie dziala. na poczatku dawał aktywizacje nawet powodował bezsennosc jednak teraz wiecej jest snu niz aktywacji.
Biore welbutrin 300. prosilam lek.dodala mi cos do welbutrinu ale jest mysl o zamianie go na anafranil. boje sie bowiem welbutrin jako jedyny z wielu zaczal szybko na mnei dzialac byla widoczna poprawa, jest sens go zmieniac, mzoe dawke zwiekszyc ale 450 czy lek.sie zgodzi nic o tym nie mowi. :105:


no anafranil dziala zupelnie inaczej, jest gorzej tolerowany, ja bym zwiekszyl dawke do 450mg XL a jak to nie pomoze ci ma tyle
ile bys chciala to dorzuć małe dawki Edronaxu (Remeron) - oba te leki wspolnie dzialajac zrobia ci bardzo dorze.
olej anafranil, to nie dla ciebie poki co...
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Wellbutrin

przez betii 28 paź 2010, 16:13
tylko nie wiem czemu ma dr nie chce zrobic kombinacji z welbutr.
mysl jest wlasnie od dawna zeby zmienic na anafranil. jednak po kazdym leku mam mnostwo ubskutkow.Ostatnio po asentrze o malo sie nie zabiłam za to wylądowalam w szpitalu psych.
Offline
Posty
265
Dołączył(a)
01 maja 2010, 17:38

Re: Wellbutrin

przez miko84 29 paź 2010, 10:09
Betii to nie proś o anafranil bo on działa na silnie na serotoninę, podobnie jak asentra. Ja miałem podobne objawy na anafranilu i na asentrze. Lekarka nie chce ryzykować i dobrze robi. Zostań na wellbutrinie i daj mu czas, skoro nie masz tak silnych efektów ubocznych jak na innych lekach.
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez zaqzax 29 paź 2010, 23:55
dziś 9 dzień na Wellbutrinie (150mg), niestety jest gorzej, najgorsze jest uczucie ciągłego wewnętrznego napięcia które jest niemal nie do wytrzymania, drażniące pobudzenie które w ogóle mi nie pomaga, lęk zaczyna mi się znacznie nasilać, Xanax coraz mniej pomaga, 2h temu wziąłem 0,5mg co jest dla mnie dużą dawką i zawsze skutkowała, niestety niewiele pomogło, do tego 3 dzień czuję spore mdłości i ogólnie niedobrze mi ze strony żoładka. ten lek świetnie stymuluje ale mnie to drażni bo nie działa to na psychikę tylko wzbudza spory lęk, wrażenie że zaraz wyjdę z siebie i zwariuję, gdy zaczynałem brać Effectin który działa też na noradrenalinę to nie bylo aż tak źle, nie było aż takiego napięcia, rozdrażnienia, lęku, chociaż to minęło i benzo pomagało, a teraz na Wellbutinie od 2 dni czuję się wyjątkowo rozdrażniony i benzo ledwo pomaga, nie wiem czy starczy mi cierpliwości do tego, mocno wątpię i boje sie jutro wziac kolejna dawke, nie wiem ile mam czekac az te objawy ustapia, z takimi objawami nie wytrzymam dłużej niż kilka dni chyba że będę brać znacznie większe ilości benzo co też nie jest dobre,
nie wiem co robić, do wyboru mam rzucenie tego leku albo poczekanie jeszcze z 5 dni by osiagnac 14 dni brania tego leku i oczekiwac cudu ze te objawy miną, tracę cierpliwość, czuję się wyjątkowo dziwnie na tym leku - mimo że uczucie silnej depresji jest mniejsze - ale to logiczne kiedy umysł przykrył silny niepokój i lęk, ale to jest prawie na pewno przez odwrocenie uwagi, ale sam nie wiem co jest gorze, bo teraz wolalbym chyba depresje, a z drugiej strony nie, jestem cholernie rozerwany i nie wiem co robić, bo jest gorzej i tracę cierpliwość.
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

Re: Wellbutrin

przez Wujek_Dobra_Rada 30 paź 2010, 00:04
No właśnie jest mały problem z tym lekiem, wśród nerwicowców. Zależy też, jakie podłoże mają te lęki. Ale generalnie, dla nerwicowców to tak średnio ten lek...Ja na żadne zaburzenia lękowe nie choruje, więc u mnie ta stymulacja była przyjemna. Ale trwało to tydzień. Później nic się nie działo. Dosyć krótko brałem bo z 2 tygodnie. Nie jest to SSRI i oczekiwania miałem zupełnie inne. Może kiedyś po konsultacji z doktorkiem kiedyś wróce do tego leku, ale najpierw czekam na jakąś poprawę po paroksetynie. Może jak zasłabnie działanie to dorzucę ten lek. Trochę nie wyobrażam sobie kuracji tylko tym lekiem. Tak wogóle to w Polsce Wellbutrin nie jest zarejestrowany jak antydepresant, tylko na nikotynizm...
Wujek_Dobra_Rada
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez zaqzax 30 paź 2010, 01:48
udało mi sie przygasic Xanaxem najciezsze objawy, ale czy to ma sens na dluzsza mete ?
no bo przeczytałem setki opinii o Wellbutrinie - na forach zagranicznych i polskich, no i
u bardzo wielu osob te objawy nie mijają, a człowiek w takim stanie zbytnio nie nadaje
się do życia - raczej w ogóle się nie nadaje - najdrobniejszy stres powoduje szał,
jedyny lekki plus jest taki ze minimalnie wiecej sie czuje, emocjonalnosc jest wieksza,
ale to zbyt duzym kosztem nieprzyjemnych objawów, bo musiałoby być tylko kolorowo
by ta emocjonalność była przyjemna a jak wiadomo życie nie jest kolorowe więc owa
emocjonalność i pobudzenie jest bardzo narażone na stresory które mogą bardzo
pogorszyć stan i nasilić nerwicę.

wiele bym dał by te efekty minęły, bo ten lek jest już niemal ostatnia moją nadzieją.
zaczalem brac ten głównie na anhedonię i niechęć do wszystkiego, marazm i brak motywacji,
a zamiast tego dostałem sztucznego speeda ktorego musze przygaszac Xanaxem bo inaczej
wyjde z siebie.

obok Wellbutrinu biore Lexapro, od 4 dni biore zwiekszona dawke - 30mg.
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

Re: Wellbutrin

przez Wujek_Dobra_Rada 30 paź 2010, 02:02
Może dorzuć do tego jakieś TLPD?
Wujek_Dobra_Rada
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez zaqzax 30 paź 2010, 02:19
Wujek_Dobra_Rada napisał(a):Może dorzuć do tego jakieś TLPD?


SSRI + NDRI + jeszcze TLPD = chyba zwariowałeś (bez obrazy)

TLPD nasili jeszcze bardziej działanie noradrenergiczne, skad ci to przyszlo do glowy ?
bo dla mnie to absurd, poroniony pomysł, do tego zespol serotoninowy jest mozliwy,
no i wiele wiecej efektow ubocznych.
"Gdybym polegał tylko na opinii psychiatrów, dawno bym nie żył"
Zaburzenia lękowo-depresyjne, Urojenia depresyjne, Dystymia, Osobowość unikająca i zależna.
Escitalopram 15mg
Amisulpryd 25-100mg
Alprazolam 1mg
Mianseryna 5mg (na sen)

Avatar użytkownika
Offline
Posty
631
Dołączył(a)
24 wrz 2007, 00:57
Lokalizacja
Europa

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez tet 30 paź 2010, 09:20
obok Wellbutrinu biore Lexapro, od 4 dni biore zwiekszona dawke - 30mg.

może w tym sęk? mogłeś poczekać trochę z tym zwiększaniem.

u mnie działanie wellbutrinu i wszystkich innych leków zostało zahamowane przez chorobę, czysto somatyczną. zdychałam przez tydzień i dzięki temu proces uzdrawiający moją psyche uległ regresowi. tak więc trudno mi teraz ocenić działanie wellbutrinu (rozpocznie się trzeci tydzień zażywania).
Avatar użytkownika
tet
Offline
Posty
683
Dołączył(a)
21 wrz 2009, 11:56

Re: Wellbutrin

przez miko84 30 paź 2010, 09:29
U mnie wellbutrin nie wywoływał właśnie takich lęków jak SSRI, szczególnie na zwiększonej dawce, więc może coś jest na rzeczy.
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

przez Moolik 30 paź 2010, 11:12
Nie wiem Gdzie o to zapyac wiec zapytam tu gdzy zwiekszony poziom noradrenaliny wpływa pobudzajaco na nerw wspołczolny odpowiada on za wiele rzeczy miedzy innymi za czerwienienie twarzy i własnie zastanawiam sie czy jak zwiekszam poziom noradrenaliny czy nerw staje sie bardziej aktywny nadpobudliwy i wtedy czesciej sie czerwienie czy to raczej nie mozliwe
Moolik
Offline

Re: Wellbutrin

przez Wujek_Dobra_Rada 30 paź 2010, 13:31
zaqzax, Jaki zespół serotoninowy? Chyba daleko Ci do tego? Wnioskuję, po Twoich postach, że przy tak kiepskim samopoczuciu, musiałbyś to na kilogramy łykać.
Wujek_Dobra_Rada
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości

Przeskocz do