BUPROPION/AMFEBUTAMON (Zyban, Wellbutrin XR)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy bupropion pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
40
53%

Nie
20
27%

Zaszkodził
15
20%

 
Liczba głosów : 75

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Aleksandra_27 19 sie 2008, 16:45
Lekarz mi mówi jaki lek na co gdyż ja dopytuję się :D
Wcześniej brałam Asentrę, która zresztą pomagała na napady lęku i paniki ale powodowała ona okropne bóle żołądka więc lekarz zastąpił ją Wellbutrinem. Może sam ten lek nie działa przeciwlękowo ale w połączeniu np. z Fluanksolem ma takie działanie. Biorę Wellbutrin dopiero 3 tydzień więc na efekty trzeba jeszcze poczekać. Wiekszych ataków nie mam odkąd w ogóle się leczę. Ale Wellbutrin z pewnością nie nasila lęków !!!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
08 gru 2006, 16:18

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez eligojot 19 sie 2008, 16:54
Fluanksol bezsprzecznie działa przeciwlękowo, więc Wellbutrin nie ma czego nasilać.
Jeżeli ta mieszanka działa na Ciebie w taki sposób, no to ja się osobiście cieszę, że pomaga.
Z drugiej strony ja ufam swojemu lekarzowi, który mi go odradzał właśnie ze względu na lęk uogólniony/napadowy.
Well... działa na wychwyt zwrotny dopaminy, a już sama możesz sobie na nacie wyczytać za co dopamina jest odpowiedzialna, na pewno nie za uczucie lęku.
Bóg zawsze odpowiada na prośby. Czasem jednak odpowiedź brzmi: "Nie".
Avatar użytkownika
Offline
Posty
710
Dołączył(a)
09 paź 2007, 17:05

Re: Wellbutrin

przez zibimark 24 sie 2008, 11:04
Wellbutrin-(bupropion)-wychwyt zwrotny dopaminy i noradrenaliny(to samo co lek na odzwyczajenie sie od palenia tytoniu-zyban)-jest szczególnym przypadkiem leku przeciwdepresyjnego,stworzony na bazie amfetaminy u mnie w zasadzie zadziałał od 1 dnia,brałem go niestety tylko przez tydzień gdyz powodował chroniczną bezsennosc,jezeli miał bym go brac ponownie( a to niewykluczone) najlepszym rozwiazaniem byłoby go przyjmowac jak najwczesniej rano(nawet o czwartej nad ranem),po przyjeciu działał na mnie z opóźnieniem nawet 5 godzinnym ,nim jednak zaczał działac czułem sie bardzo "przymulony" :P jednak gdy ujawniło sie jego działanie było mi poprostu nienaturalnie dobrze,czułem sie jak w dzieciństwie -rześko,lekko wrecz euforycznie,szkoda tylko ze to wszystko za sprawa chemicznej substncji która powodowała bezsennosc
Offline
Posty
99
Dołączył(a)
23 sie 2006, 13:51

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez blaise 02 wrz 2008, 12:26
Potwierdzam, moja depresja przebiega z lękami. Biore juz czwarty miesiac teraz dawke 300 mg, speeda daje, ale niestety nasila moje lęki i obeseyjne myślenia.
Dobry lek aktywizujacy. Moj szrink mi go przepisal bo nie obniza libido :D a to dla niej najwazniejsze w dobrej kuracji, aby wszystkiego sie chcialo :D
Poza tym niemal rzucilem palenie (po SSRI tez mi sie chcialo mniej palic, ale Wellbutrin to juz wogole cudo).
Niestety lęki i obsesyjne myslenie, mnie wykancza, nic mi sie nie chce robic, czuje sie jakbym z powrotem wpadal w depresje.
I chyba poprosze o fluoksetyne (Prozac, Bioxetin etc) albo sertraline (Zoloft, Asentra).
Avatar użytkownika
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
01 lut 2008, 15:47

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez blaise 02 wrz 2008, 17:13
PS.
Co myslicie o polaczeniu Wellbutrinu z Sertralina?
Slyszalem ze to bezpieczny i wdzieczny duet.
Szkoda by mi bylo odstawic wellbutrin (palenie).
Slyszalem tez, ze libido jest lepsze, niz po samej Asentrze.
W zasadzie to moje libido i tak jest troche ze duze :lol:, ale mimo wszystko czasami efekt SSRI byl w tej materii irytujacy.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
01 lut 2008, 15:47

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Aleksandra_27 02 wrz 2008, 21:04
blaise, brałam Asentrę przez pół roku, bardzo pomagała na ataki paniki i lęki ale na jelito wrażliwe w ogóle. Lekarz zamienił mi Asentrę na Wellbutrin, na lęki ten lek nie pomógł mi w ogóle, wszystko wróciło ale znowu na jelita pomógł. Chciałam wrócić do Asentry ale szkoda mi było odstawić Wellbutrin ze względu na dobre działanie na jelitka. Zadzwoniłam więc do lekarza i powiedział, że skoro tak to mam brać Asentrę 50mg i Wellbutrin 150mg oba rano. Więc można brać oba leki jednocześnie :smile:
Avatar użytkownika
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
08 gru 2006, 16:18

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Aleksandra_27 02 wrz 2008, 21:06
Aaa zapomniałam dodać, po Asentrze libido jest masakra a na Wellbutrinie wszystko wraca do normy. Ciekawe jakie będzie biorąc oba leki. Ale o tym napiszę za kilka dni.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
08 gru 2006, 16:18

Re: Wellbutrin

przez julia999 13 wrz 2008, 00:46
WITM SERDENIE WSZYSTKICH!
JA OD 7 MIESIECY STOSUJE CITAL ALE MI WCALE NIE POMOGL...SPOTKALAM SIE DZIS ZE SWOIM LEKARZEM I ON PRZEPISAL MI WELLBUTRIN. MAM PYTANIE :CZY KTOS PRZYTYL PO JEGO STOSOWANIU ???

---- EDIT ----

:?:
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
13 wrz 2008, 00:29

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Aleksandra_27 13 wrz 2008, 10:46
julia999, ja nie :D
Avatar użytkownika
Offline
Posty
66
Dołączył(a)
08 gru 2006, 16:18

Re: Wellbutrin

przez julia999 13 wrz 2008, 13:41
to dobrze bo ja po citalu to przytylam 4 kilo i nie chce przytyc jeszcze raz tyle po tym wellbutrinie. Jak ktos ma inne doswiadczenia tego typu po wellbutrinie to piszcie. Serdecznie pozdrawiam :D
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
13 wrz 2008, 00:29

Re: Wellbutrin

przez zibimark 13 wrz 2008, 16:50
Wellbutrin okazał sie dla mnie najgorszym lekiem jaki kiedykolwiek bralem,totalna bezsennosc,słowem w dzień czułem sie po nim jak w narkotykowym transie ,a 2 miesiace po jego odstawieniu jeszcze nie doszłem do siebie
Offline
Posty
99
Dołączył(a)
23 sie 2006, 13:51

Re: Wellbutrin

przez julia999 13 wrz 2008, 19:43
no to ladnie ,ciekawe co ze mna bedzie kolejny nietrafiony lek? :(
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
13 wrz 2008, 00:29

Re: Wellbutrin

przez zibimark 14 wrz 2008, 12:22
doszłem do wniosku ze leki w konsekwencji ich stosowania mają negatywny wpływ na psychike a juz napewno nie rozwiazuja problemów psycho-społecznych,człowiek stosujac farmakoterapie tylko koncentruje sie na szukaniu iluzorycznego efekty działania leku który z kazdym dniem coraz bardziej degeneruje mózg nie mówiac o zwieszajacej sie tolerancji organizmu na niego....najlepsza jest psychoterapia,niebiore psychotropów i brał nigdy juz nie będe ,szkoda zdrowia ,czasu i pieniedzy ...
Offline
Posty
99
Dołączył(a)
23 sie 2006, 13:51

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez blaise 16 wrz 2008, 17:06
Bzdura!
Nie zgadzam się z tym. Po pierwsze leki SSRI i inne nowe, nie mają negatywnego wpływu na psychikę, czy zmiany fizyczne mózgu. Raczej obserwuje się coś odwrotnego. U pacjentów zażywających SSRI, stwierdzono mnożenie się neuronów (choć u dorosłego człowieka mnożyć się nie powinny), choć wciąż jest niejasne czy ma to dodatni czy żaden wpływ na potencjał mózgu.
LPD (leki przeciwdepresyjne) nie degenerują mózgu!!!!!
Druga bardziej istotna sprawa - jeżeli ktoś podchodzi nieufnie, ze strachem do LPD, to bardzo mi przykro, nie powinien oczekiwać niczego od LPD - negatywny efekt placebo.
Jeśli wierzysz w to, zupełnie niesłusznie, że te leki degenerują Twój mózg, to pod wpływem własnej paranoi i lęku, najprawdopodobniej Twój mózg ulegnie degeneracji, ale na Twoje własne życzenie. Boisz się, nie ufasz? Nie bierz! Ale nie rozsiewaj swoich paranoi i nie strasz ludzi, którym by te lekarstwa bardzo pomogły. A takich ludzi jest więcej.
Dla niektórych LPD są jedyną szansą prowadzenia normalnego życia, bo nie stać ich na koszmarnie drogie, prywatne terapie, a jak jest z bezpłatnymi, to każdy mniej więcej wie, kto był.

Moja rada - nie bać się, nie jeżyć przed nowymi lekami LPD, bo tylko się pogarsza sytuację oczekując najgorszego.
Najlepiej nastawić się pozytywnie i cierpliwie czekać na ustąpienie efektów ubocznych, nigdy nie panikować przed upływem jednego miesiąca.

Sam biorę, kiedy muszę od 10 lat i jeszcze nigdy efekty uboczne nie trwały więcej niż kilka tygodni (w przypadku SSRI po tygodniu efekty uboczne znikały).
Brałem fluoksetynę, sertralinę, citalopram, wenlafaksynę i nigdy efekty uboczne nie trwały dłużej niż kilka dni, góra dwa tygodnie. Po wyżej wymienionych LPD efekt antydepresyjny i antylękowy odczuwałem góra po tygodniu.

Pozdrawiam.

PS.
Wellbutrin biorę już 5 miesięcy, nie pomaga mi specjalnie na lęki, natomiast na czystą depresję jest ok. Mam zamiar dorzucić do niego sertralinę i myśle, że będzie ok.
Dzięki Wellbutrinowi rzuciłem natomiast palenie, co już samo w sobie jest wielkim krokiem naprzód.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
01 lut 2008, 15:47

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Przeskocz do