BUPROPION/AMFEBUTAMON (Zyban, Wellbutrin XR)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy bupropion pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
39
53%

Nie
20
27%

Zaszkodził
15
20%

 
Liczba głosów : 74

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 15 lis 2009, 00:05
Witajcie
Ja mam nadzieję,ze nie działa tak jak lerivon!!! Bo po lerivonie tylko przybywało mi kilogramów, a poprawy samopoczucia nie było w ogóle. Wellbutrin biorę od tygodnia, na razie mówiąc szczerze nie zauważyłam żadnych zmian, ale to mnie też cieszy, bo zazwyczaj bardzo źle znosiłam nowe leki i bardzo się boję zmian. Teraz mam zmniejszyć dawkę anafranilu bo na nim jestem już od kilku lat. (były próby zmiany ale bezskuteczne) Boję się ,że mogą wrócić mi lęki bo jakoś nie znalazłam by komuś pomagał na lęki. Jestem nadpobudliwa i trochę się dziwiłam,że lekarz zadecydował żebym przeszła na wellbutrin akurat, ale mam tez problem z nadmierną sennością , brakiem koncentracji , ciągłym zmęczeniem, więc może to to. Co o tym myślicie, będę wdzięczna za wszelkie sugestie.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Re: Wellbutrin

przez kasia000 15 lis 2009, 09:40
WIOLA czemu ci lerivon nie słuzył?? nie mogłaś spać czy co?
kasia000
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 15 lis 2009, 16:17
Kasiu
Na lerivonie miałam takie same lęki jak i bez lekarstw, a to był mój główny problem.
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Speedos 15 lis 2009, 21:33
Wiola
add1. po Wellbutrinie nie przybywa kilogramów wręcz odwrotnie...

add2. z tego co czytałem to na początku kuracji Wellbutrinem bywają komplikacje z lękami... Myślę, że miałem z tym jakieś doświadczenie ;)

add3. Wiola nie rozumiem. Napisałaś: "Jestem nadpobudliwa... ...ale mam tez problem z nadmierną sennością , brakiem koncentracji, ciągłym zmęczeniem...". Więc jak to jest? Jesteś nadpobudliwa czy masz problem z zmęczeniem? :O
A może masz doczynienie z "depresją dwubiegunową"? Ale chyba wtedy Wellbutrin do tego nie pasuje... :O

Pamiętaj, że na jakieś działania po Wellbutrinie można liczyć po paru tygodniach. Ja po drugim miesiącu troche się załamałem, że ten lek nie działa a tu nagle booom!!!!! :). Każdy reaguje inaczej ;)
Pamiętaj! Informacje publikowane na forum to tylko nasze opinie, sugestie i doświadczenia...

Wellbutrin 300 XR / Coaxil / suple: L-Tyrozyna, ALC, BCAA, L-Glutamina, ZMA, Rhodiola i witaminy / Nadzieja
Avatar użytkownika
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
10 lis 2009, 16:20

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez *Wiola* 16 lis 2009, 00:07
Speedos
Po pierwsze dzięki za odpowiedź:)
Co do tych kilogramów to mam taką nadzieję, bo po Anafranilu niestety też ich przybywa, ale po Lerivonie , przynajmniej w moim wypadku było dużo gorzej.
ad2. Lęki to niestety mój największy problem. Co prawda Anafranil je niwelował, ale miał tyle skutków ubocznych, że szukam innej metody.(Chociaż tak właściwie to nie wiem czy to skutki Anafranilu, czy może inne objawy mojej choroby, na które mi nie pomagał)
ad.3 Jeśli chodzi o tą nadpobudliwość to nieprecyzyjnie się wyraziłam, jestem po prostu bardzo wrażliwa emocjonalnie, mam stale przyspieszone tętno, zbyt mocno reaguję na bodźce podczas badania neurologicznego. Niestety przy tym zmęczona jestem niewspółmiernie do wysiłku. Właściwie nigdy nie czuję się wyspana, wypoczęta, mam problemy ze skupieniem uwagi i wiem ,że nie potrafię myśleć tak logicznie jak kiedyś. Jak widzisz jedno nie zaprzecza drugiemu i na pewno nie jest to depresja dwubiegunowa.
Nie niecierpliwię się na razie ,że nie działa, tak jak pisałam cieszę się ,że nie daje mi jakichś paskudnych efektów ubocznych. Chociaż mówiąc szczerze dzisiaj czułam się trochę gorzej, ale to chyba dlatego, że wzięłam wieczorem już tylko połówkę Anafranilu 75.
A czy Ty miałeś lęki przed wellbutrinem , czy pojawiły się dopiero jak zacząłeś go stosować?
Avatar użytkownika
Offline
Moderator
Posty
18127
Dołączył(a)
10 lis 2009, 14:14

Re: Wellbutrin

przez kasia000 16 lis 2009, 09:26
WIOLA jak długo zażywałaś lerivon?
kasia000
Offline

Re: Wellbutrin

przez angiel 16 lis 2009, 10:27
Witajcie...i tak moja przygoda z Wellbutrinem dobiegla konca.Niestety zaczelam miec tak silne ataki agresji,ze balam sie ze w koncu komus zrobie krzywde.Paniczny lek,strach,agresja i bezsilnosc gotowaly sie we mnie.Az mi sie krecilo w glowie.Jutro ide do lekarza PROSZE POMOZCIE-PODAJCIE MI NAZWY LEKOW KTORE MOGE ZAPROPONOWAC SWOJEMU LEKARZOWI!!!Mam nerwice lękowa i depresje w jednym.Czyli ciagle leki,nerwowosc i brak sily do wykonania nawet najprostrzych czynnosci:( Cale cialo mnie boli,kazdy miesien.AAAA bym zapomniala dodac iz,od 2 tygodni zaczelam sie strasznie objadac,w konsekwencji zaczelam wymiotowac,przynajmniej raz dziennie.Odczuwam glod,ktory jest jakims szalem.CO ROBIC???Od 2 tygodni nie cwicze,nie mam jakos sily,a wczesniej to uwielbialam:(PO JAKIM LEKU NIE BEDE TYC I W ZWIAZKU Z TYM PRZESTANE WYMIOTOWAC????
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
16 paź 2009, 16:24

Re: Wellbutrin

przez basior 16 lis 2009, 10:58
zawsze przed pytaniem o cokolwiek na forum warto zweryfikowac przynajmniej co co leku jaki bierzemy swoja wiedze chocby z wikipedią..jesli chodzi o wellbutrin najpierw sprawdzic na wiki bupropion potem pytac...ten lek zazwyczaj silnie pobudza i aktywizuje,na poczatku terapi potęguje lęki,niestety nie zawsze ten stan ustepuje,w koncu nie jest to lek sensu stricte przeciwlękowy jesli wogóle cokolwiek w temacie leków pomaga...aktywizuje,pobudza niczym kokaina w małych dawkach..zreszta bupropion nalezy do tej samej kategorii substancji aktywnych co kokaina...
basior
Offline

Re: Wellbutrin

przez angiel 16 lis 2009, 10:59
Dodam jeszcze ze mam okropne problemy z koncentracja:(
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
16 paź 2009, 16:24

Re: Wellbutrin

przez rober6666 16 lis 2009, 11:40
cześc Angiel
mam dokładnie te same problemy co Ty
Zdycham wręcz na nerwice lękową (lęk bez przerwy od 2 lat ) oraz silną związana z lękami depresję. Jestem już na krawędzi beznadziejności...jak na razie żadne leki antydepresyjne nie pomogły-wręcz nasilają podobnie jak u Ciebie objawy choroby. Jedynie clonazepam w ilości 2 mg na dobę jest w stanie mnie na tyle uspokoić że mogę jakoś przetrwać dzień i sprostać podstawowym obowiązkom.....jest to jednak benzodiazepina i na 100% jestem już od niej uzależniony , ale wolę to niż rzucić się pod pociąg....
Jedyny lek jaki mi przychodzi do głowy (z wielu jakie wypróbowałem ) , który może ci pomóc to mianseryna (lerivon, miansmerck ). Ja przez pewien czas odczułem poprawę , zwłaszcza w sferze lęków, niestety po jakimś czasie przestała na mnie działać , co nie znaczy ,że Ciebie na prostą nie wyprowadzi...jest na forum Anna R. ktorą ten lek na prostą wyprowadził z podobnych stanów i bardzo go sobie chwali . Poczytaj sobie na wikipedii -mianseryna , oraz na wyszukiwarce naszego forum.na 100% działa przeciwlękowo i często aktywizująco -mnie niestety oprócz znoszenia lęków zmulała za bardzo....
mamy podobne problemy więc chętnie z Toba pomailuje i powymieniam doświadczenia z męki
rober6666@o2.pl
NON SERVIAM

Choroba Afektywna Dwubiegunowa - obecnie F.31.WAR
Offline
obserwowany
Posty
1441
Dołączył(a)
01 paź 2009, 15:47
Lokalizacja
Zabrze

Re: Wellbutrin

przez angiel 16 lis 2009, 12:32
Rober6666 jesli chodzi o Lerivon to on dla mnie chyba nie bedzie dobry,wlasnie bylam na forum i wiekszosc osob narzeka na ciagly glod,tycie jak i rowniez sa stwierdzenia ze na lęki nie pomaga hmmm???
Powiedzcie mi prosze cos o Efectinie/Velafax?Czy ktos zaczal tyc po tych lekach???
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
16 paź 2009, 16:24

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Anna R. 16 lis 2009, 12:51
Angiel, nie pamiętam już jakie leki brałaś, ale jeśli chodzi o depresję i lęki pomógł mi następujący zestaw: Anafranil-Lerivon-Fluanxol.
Niestety wszystkie leki w dawkach maksymalnych: klomipramina 250 mg, mianseryna 90 mg i flupentixol 3 mg, ale ja toleruje je bardzo dobrze.
Kombinacja ta niesamowicie mnie zaktywizowała i dodała motywacji, poprawiła również pamięć i koncentrację, miałam bardzo sprawny i jasny umysł.
Nie przybrałam tez na wadze.

Na Efectinie niektórzy tyją, ale raczej rzadko. Jeśli ktoś dobrze znosi wenlafaksyne, to lek ten może mu skutecznie pomoc. Koniecznie trzeba jednak na początku leczenia stosować środki uspakajające i przeciwlękowe oraz często nasenne. Brałam Efectin kilka tygodni i wywołał u mnie silne stany lękowe, których wcześniej nie miałam; coś w rodzaju agorafobii, bo nie byłam w stanie opuścić mieszkania oraz bezsenność, która trwa do dziś. Z tobą może jednak być zupełnie inaczej.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Wellbutrin

przez angiel 16 lis 2009, 13:03
AnnoR a powiedz mi o jaki dodatkowy lek poprosic lekarza do Efectinu?
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
16 paź 2009, 16:24

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Anna R. 16 lis 2009, 13:13
Na przykład Afobam, Ketrel, Chlorprothixen, Olzapin, Promazyna, Tisercin, Lorafen. Lekarz na pewno dobierze ci coś odpowiedniego.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider] i 11 gości

Przeskocz do