BUPROPION/AMFEBUTAMON (Zyban, Wellbutrin XR)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy bupropion pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
39
53%

Nie
20
27%

Zaszkodził
15
20%

 
Liczba głosów : 74

Re: Wellbutrin

przez kameleon1 18 wrz 2009, 04:01
Dzisiaj 14 dzien brania Wellbutrinu, początkowo 150 mg, a od 9 dnia 300 mg. Jedynym odczuwalnym efektem jest zwiększenie się gwałtownych, panicznych stanów lękowych, właściwie nie jestem w stanie funkcjonować bez 1-2 tabletek Lorafenu dziennie. Coraz bardziej się niepokoję, że to lek nie dla mnie. W ogole dziwi mnie, ze dostałem lek, który zamiast zmniejszać, zwiększa stany lękowe. Za 4 dni mam wizytę u swojego lekarza. Trochę się wahałem czy nie zejść z powrotem do 150 mg lub w ogole zrezygnowac. Z drugiej strony to tylko 2 tygodnie. Ciekawi mnie po jakim czasie Wellbutrin działał pozytywnie u osób z depresją manifestującą się głównie silnymi stanami lękowymi, fobią społeczną (unikanie skupisk ludzkich), o ile w ogóle działał, przy tym typie depresji.
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
06 wrz 2009, 22:54

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez agusiaww 18 wrz 2009, 09:43
Kameleon odczekaj jeszcze troche(6 dni) jak Ci nadal bedzie zwiekszal stany lękowe to zmien.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Wellbutrin

przez zawilinski 18 wrz 2009, 14:56
wellbutrin jest dla osob, ktore maja niedobor dopaminy i noradrenaliny, a nie na lęki.
Offline
Posty
555
Dołączył(a)
11 lip 2009, 13:50

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez sebastian86 18 wrz 2009, 22:36
u mnie lękow nie nasilil ale pobudza troszke w sensie ze czlowiek sie nie moze zrelaksowac i wyciszyc.
We Are The Champions 2016(L)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2248
Dołączył(a)
11 gru 2008, 12:15
Lokalizacja
gdzies pod wawą

Re: Wellbutrin

przez kameleon1 19 wrz 2009, 01:18
zawilinski napisał(a):wellbutrin jest dla osob, ktore maja niedobor dopaminy i noradrenaliny, a nie na lęki.

Mniej więcej to powiedziałem psychiatrze, a w odpowiedzi usłyszałem, że praktyka wskazuje, że wraz z wyjściem z depresji mijają też lęki i to właśnie po Wellbutrinie. Miałem dostać Effectin, może ten byłby lepszy dla mnie...
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
06 wrz 2009, 22:54

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez agusiaww 19 wrz 2009, 14:01
Kameleon ja biore odpowiednik Effectinu i uwazam ze dobrze trafilam -oprocz paru negatywnych skutkow ubocznych lęki mi zmniejszyl prawie do zera.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Wellbutrin

przez kameleon1 19 wrz 2009, 21:23
W Efectinie przestraszyłem się możliwych dużych wzrostów ciśnienia krwi. Mam lekkie nadciśnienie, biorę na to słabe leki. Dodatkowo w czasie napadów lęku (teraz tłumionych lorafenem) tez pewnie skacze ciśnienie. Zasugerowałem, że boję się tego leku i dostałem Wellbutrin.
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
06 wrz 2009, 22:54

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Anna R. 20 wrz 2009, 09:56
Efectin niebezpiecznie podwyższa ciśnienie. Sama tego doświadczyłam, choć jestem niskociśnieniowcem. Chyba słusznie się na niego nie zdecydowałeś.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez agusiaww 20 wrz 2009, 11:23
Anna R nie zgodze sie z Toba mi akurat Alventa -odpowiednik Effectinu jeszcze zmniejszyla cisnienie, teraz mam juz bardzo nizutkie, po prostu zalezy od organizmu, ja akuart mam jak wyjasnila psychiatra rekacje osobnicza , ktora wystepuje u niektorych osob tym ze lek zamiast podwyzszac cisnienie jeszcze je zaniza, takze nie wiadomo jak u niego by bylo, moglo byc i tak ze i by mu zanizylo, jak dla mnie.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6254
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Anna R. 20 wrz 2009, 20:59
Po każdym leku może wystąpić reakcja odwrotna do zamierzonej, co nie zmienia faktu, ze w większości przypadków wenlafaksyna ciśnienie podwyższa, a nie je obniża. Ja na przykład reaguje bezsennością na leki typowo nasenne, ale jest to wyjątek, a nie reguła.
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Wellbutrin

przez zawilinski 21 wrz 2009, 19:09
bierze ktos wellbutrin w dawce 300mg rano? jakie sa efekty?
Offline
Posty
555
Dołączył(a)
11 lip 2009, 13:50

Re: Wellbutrin

przez kempes2005 21 wrz 2009, 19:41
Słuchajcie, biorę Wellbutrin od początku sierpnia + Mirzaten. Po Mirzatenie niestety mocno przytyłem. Od ponad tygodnia już go nie biorę a jednocześnie zwiększono mi dawkę Wellbutrinu ze 150 na 300 mg. Niestety po pięciu dniach zaczęły się jazdy, praktycznie nonstop lęku uogólniony i ataki lęku panicznego ale o mniejszym stopniu nasilenia. Jestem bezradny i zagubiony. Lekarz chce jeszcze odczekać tydzień ale ja już nie wyrabiam. Zaczynam brać benzo bo zaczynam się bać o siebie. Nie chce mi się wierzyć, że to są skutki uboczne wprowadzania leku. Fakt że mam zwiększoną dawkę ale wcześniej nic takiego nie miałem. Mam wrażenie, że to brak Mirzatenu daje mi popalić albo zero efektu przeciw lękowego Welllbutrinu. Co robić ? Mam juz dość.
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
26 lut 2009, 19:13

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Anna R. 21 wrz 2009, 21:44
Hmmm, brałam Mirzaten i zrezygnowałam z niego z dnia na dzień bez żadnych sensacji, wiec nie sadzę, ze to objawy odstawienne. Myślę raczej tak: Wellbutrin nie ma zasadniczo działania przeciwlękowego, wręcz przeciwnie może lęki nasilać. Dotychczas brałeś mirtazapinę, która niwelowała uboczne skutki bupropionu, działając przeciwlękowo i uspakajająco. Odstawiłeś ja jednak i zwiększyłeś Wellbutrin, wiec nic dziwnego, ze lęki automatycznie stały się znów odczuwalne.
Bierzesz bupropion już dwa miesiące, wiec masz trzy wyjścia:
- wspomagać się benzo lub jakimś neuroleptykiem jeszcze z miesiąc w nadziei, ze Wellbutrin w końcu zadziała
- zmienić antydepresant na inny
- wrócić do Mirzatenu i przejść na dietę
Heimat ist kein Ort, Heimat ist ein Gefühl
Herbert Grönemeyer

_____________________________________________
sertralina 25 mg, lamotrygina 25 mg, olanzapina 5 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1415
Dołączył(a)
29 paź 2008, 15:39

Re: Wellbutrin

przez kameleon1 21 wrz 2009, 22:00
Dziś, po 2,5 tygodniach brania Wellbutrinu, przez pierwsze 8 dni po 150, potem po 300mg, zapadła decyzja o odstawieniu leku. Dla przypomnienia depresja manifestująca się głównie niektórymi elementami agorafobii i w ogóle napady lęków. Objawy jakie miałem po Wellbutrinie to stały niepokój, niestety przechodzacy w zawsze w lęk. "Znieczulałem się" Lorafenem (średnio półtora jedynki na dobę), bo bez tego bym nie przeżył. Brałem go niezależnie od porannego samopoczucia, bo bez tego, atak lęku gwarantowany.
Jutro mam wziąć jeszcze 150 mg, a w środę rano jedną tabletkę Lexapro 10mg. To właśnie ten lek został mi przepisany. Trochę się boję takiego przeskoku (no i nowych objawów ubocznych), nigdy w życiu nie zmieniałem antydepresanta. Dodatkowo w środę mam ważne rzeczy zawodowe - chyba się mocno znieczulę Lorafenem, może pomoże przetrwać pierwszy dzień. O Lexapro nic nie wiem, ale zaczynam szukać info.
Offline
Posty
13
Dołączył(a)
06 wrz 2009, 22:54

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Przeskocz do