BUPROPION/AMFEBUTAMON (Zyban, Wellbutrin XR)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy bupropion pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
39
53%

Nie
20
27%

Zaszkodził
15
20%

 
Liczba głosów : 74

Re: Wellbutrin

przez Yemaja 25 cze 2009, 22:30
Cześć. Mam do Was małe pytanie. Przez ostatni miesiąc brałam na depresję Aurex20, ale nic mi on nie pomagał (ciągle jestem warzywkiem, nic mi się nie chce, najchętniej bym zasnęła i się nie obudziła (a sypiam marnie), czasem mam zamiast tego huśtawki nastrojów). Nowy lekarz przepisał mi Wellbutrin. Ponoć ma mnie on "aktywować". Przeczytałam Wasze komentarze dotyczące tego leku i mam w związku z nimi wątpliwości, czy jest to lek odpowiedni dla mnie. Otóż spora część z Was pisze, że traciła po nim apetyt i chudła, a ja jestem byłą anorektyczką i mam kłopoty z wagą (ostatnio po rozstaniu z chłopakiem schudłam 3 kilo w 4 dni:( (w związku z czym teraz ważę 45 kilo). Dlatego obawiam się zażywania tego leku. Lekarz zdawał się w miarę sensowny, wie o moich problemach z wagą, a jednak to mi polecił. Napiszcie proszę, czy moje obawy są słuszne i co powinnam zrobić. No i czy Wellbutrin faktycznie działa mobilizująco.
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
25 cze 2009, 22:15
Lokalizacja
Warszawa

Re: Wellbutrin

przez miko84 26 cze 2009, 08:07
To jest dobry lek, dobry na aktywizację. U mnie zmniejszył lęk i poprawił odczuwanie przyjemności. Jak masz problemy z wagą to poproś lekarza o Mianserynę ( to lek na którym miałem ogromny apetyt i kilogramy szły w górę ).
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

przez borek1987 04 lip 2009, 12:15
od ponad 3 tygodni biore Wellbutrin ,na początku 150mg,teraz 300 ale niepokoi mnie to,ze zamiast odczuwać poprawe to po ok.2 tygodniach zażywania leku znacznie mi sie pogorszyło..Ciągle czuje jakies dziwne napięcie,niepokój i gonitwe mysli ..Miał ktos do czynienia z tym lekiem??podobno zaczyna działać po długim okresie stosowania ale czy na początku pogarsza stan pacjenta?wizyte u lekarza mam dopiero za miesiąc i nie wiem co zrobic z tym fantem;/
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
04 lip 2009, 00:46

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez eligojot 04 lip 2009, 12:29
Od tygodnia biorę to cudo. Chyba nie dotrwam do dopóki zacznie on działać. Po drugiej tabletce dostałem takich boleści brzucha jakich świat nie widział. Teraz co prawda to ustało, ale nie czuję się za dobrze. Mam nadzieję że to tylko przejsciowe.
Bóg zawsze odpowiada na prośby. Czasem jednak odpowiedź brzmi: "Nie".
Avatar użytkownika
Offline
Posty
710
Dołączył(a)
09 paź 2007, 17:05

Re: Wellbutrin

przez basior 06 lip 2009, 09:54
mysle ze warto przeczytac ten artykuł...pozycja 19... strona 20... http://209.85.135.132/search?q=cache:CL ... clnk&gl=pl
basior
Offline

Re: Wellbutrin

przez basior 06 lip 2009, 13:02
przeczytajcie ten artukuł,str. 20-21 pisza ciekawie o tym waszym Wellbutrinie...
http://209.85.135.132/search?q=cache:CL ... clnk&gl=pl
basior
Offline

Re: Wellbutrin

przez miko84 06 lip 2009, 20:31
"Ciemnota najdenniejsza jest w firmie GSK przychodzącej do Ministra Zdrowia zwnioskiem o refundowanie preparatu Wellbutrin XR (bupropionu) do leczenia depresji,czego się już nie robi prawie nigdzie na świecie" Rozwala mnie to, bo lek jest stosowany dość często, a na jednym z większych for na necie poświęconych depresji http://www.depressionforums.org/forums/forums.html jest sporo osób go stosujących i do z dobrym skutkiem. Mnie rozwala styl pisania tego biuletynu... Nie żebym bronił Wellbutrin, bo jest to lek rzeczywiście dość "wybiórczy", jeśli chodzi o skuteczność, ale nie rozumiecie, że nie ma za dużej alternatywy? Nie ma wielu innych leków działających na dopaminę, a uwierzcie mi, sam jestem przykładem, że jej zaburzenia mogą nieźle dać po kościach...
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez eligojot 07 lip 2009, 17:56
Mam nadzieję, że ta teoria o pogorszeniu na początku po nim, a potem polepszeniu jest prawdziwa, bo już nie wyrabiam sam ze sobą. A biorę go od 10 dni. Jestem facetem, a mam jakieś takie jazdy, że ledwo powstrzymuję się od płaczu.
Bóg zawsze odpowiada na prośby. Czasem jednak odpowiedź brzmi: "Nie".
Avatar użytkownika
Offline
Posty
710
Dołączył(a)
09 paź 2007, 17:05

Re: Wellbutrin

przez borek1987 09 lip 2009, 21:11
Nie jest dobrze:/Po 3 tygodniach brania poprawiło mi sie na 2-3 dni a teraz jest kompletny dół,mysli samobójcze i mega-lęki.Sam juz nie wiem...
Offline
Posty
5
Dołączył(a)
04 lip 2009, 00:46

Re: Wellbutrin

przez karlapoda 10 lip 2009, 14:47
Jestem tu nowa na forum,ale chciałabym sie podzielic moimi doswiadczeniami z wellbutrinem.Biorę go od trzech tygodni,pierwsze kilka dni to byl ciagły ból żołądka,brak apetytu i co dziwne(jeszcze tak nigdy nie mialam)jak poruszałam oczami w prawo i lewo to coś mi sie w głowę robiło,nawet nie umiem tego opisac,ale umordowalo że masakra.Chciałam wtedy odstawic,ale ostatecznie przetrzymałam i gdzieś po dwóch tygodniach już to minelo.Mam nerwicę lękową i jak narazie czuję się niezle,ale zasypiam gdzieś kolo 1,2(czasami muszę sie wspomagac afobamem )bo cięzko z zasnięciem.Biorę tą mniejszą dawkę,mam spoko energię(wczoraj robiłam pierogi haha)i libido też o.k,bo wczesniej na stimulotonie mąz był nie pocieszony,ale z lękami różnie bywa,czasami mnie złapie.Pozdrawiam wszystkich nerwusków i wytrwałości życzę ;)
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
09 lip 2009, 13:05

Re: Wellbutrin

przez zawilinski 11 lip 2009, 15:08
biorę Solian 200mg wieczorem na zwiększenie dopaminy. brałem Alventę 75mg rano, ale odstawiłem ją natychmiastowo i za zaleceniem lekarza wprowadziłem Wellbutrin XR 150mg rano też na zwiększenie dopaminy, bo moim problemem jest brak emocji i apatia. po 2 dniach pojawiły się zawroty głowy (chyba efekt odstawienia Alventy - przynajmniej tak piszą w ulotce), nieprzyjemne impulsy elektryczne przebiegające przez mózg (efekt odstawienia Alventy) i rozwolnienie (chodzę minimum 7 razy w ciągu dnia do kibelka - rzadki stolec z niestrawionymi częściami pokarmu). czy tak też się u was działo? właściwie to te wszystkie skutki uboczne mi przeszkadzają. odpuszczam sobie jazdę autem. z tego co czytałem to efekty uboczne Wellbutrin XR to:
Bardzo często: bezsenność (aby zmniejszyć częstość występowania bezsenności, lek można przyjmować rano), ból głowy, suchość w jamie ustnej, zaburzenia żołądkowo-jelitowe, w tym nudności i wymioty. Często: reakcje nadwrażliwości, jadłowstręt, pobudzenie, drażliwość, drżenia, zawroty głowy, zaburzenia smaku, zaburzenia widzenia, szum w uszach, wzrost ciśnienia tętniczego krwi, niedociśnienie ortostatyczne, ból brzucha, zaparcia, osutka, świąd, pocenie się, gorączka, ból w klatce piersiowej, osłabienie. Niezbyt często: zmniejszenie masy ciała, depresja, splątanie, zaburzenia koncentracji. Lek może upośledzać sprawność psychofizyczną i zdolność prowadzenia pojazdów oraz obsługę maszyn.

oraz:
Gdy przyjmujesz inne preparaty przeciwdepresyjne, preparaty dziurawca, benzodiazepiny, leki uspokajające, leki obniżające próg pobudliwości drgawkowej (leki przeciwpsychotyczne np. rysperidon, leki przeciwdrgawkowe, leki przeciwmalaryczne, tramadol, teofilinę, leki przeciwuczuleniowe o profilu uspokajającym, glikosteroidy stosowane ogólnieustrojowo), leki stymulujące lub zmniejszające apetyt, insulinę, doustne leki przeciwcukrzycowe, leki przeciwarytmiczne (propafenon), beta-adrenolityki (np. metoprolol), klopidogrel, tiklopidynę, cyclofosfamid, rytonawir, nikotynowe przezskórne systemy terapeutyczne. Ponadto należy poinfromować lekarza o wszystkich ostatnio przyjmowanych lekach, nawet tych dostępnych bez recepty.

i wszystko wiadomo. i teraz powinienem zaserwować sobie kolejny lek na to rozwolnienie, ale tego nie zrobię, bo wiem, że jest to celowe i zaplanowane działanie przez farmaceutów, żeby kupować i brać jak najwięcej leków, żeby wywalić masę kasy na zdrowie. a ty człowieku i tak zdechniesz. proste. chyba odstawię Solian. jak przez następny tydzień dalej będę miał efekty uboczne to się pożegnam z lekami albo zadzwonię do swojego lekarza. przecież sami lekarze nie wiedzą jak te leki działają. to jest toto lotek. jak nie taki skutek uboczny to inny. mam pytanie: dlaczego lekarze mało albo wcale nie informują pacjentów na co chorują pacjenci? dlaczego nie informują o efektach ubocznych leków, które przepisują? doradźcie coś.
Offline
Posty
555
Dołączył(a)
11 lip 2009, 13:50

Re: Wellbutrin

przez miko84 12 lip 2009, 01:43
Ja mam pytanie, ile płacisz za solian?
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

przez zawilinski 12 lip 2009, 18:34
i tyle masz do powiedzenia? ile płacisz za solian? 3,20zł za opakowanie 200mg dlatego, że jest refundowany
Offline
Posty
555
Dołączył(a)
11 lip 2009, 13:50

Re: Wellbutrin

przez miko84 12 lip 2009, 19:56
Masz zaburzenia schizo? Na co masz ten lek refundowany? Na depresję, czy Twój lekarz lekko oszukał fundusz i wypisał Ci refundowaną receptę podczas gdy nie masz zaburzeń schizo? Pytam bo lekarz powiedział, że lek nie jest refundowany przy depresji, chyba, że coś się zmieniło?

Pozatym jak płacisz tylko 3,20 za ten lek to się ciesz, bo to bardzo dobry lek i wiele osób chciałoby go brać a nie może, bo bez refundacji jest drogi.
miko84
Offline

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

Przeskocz do