BUPROPION/AMFEBUTAMON (Zyban, Wellbutrin XR)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy bupropion pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
40
53%

Nie
20
27%

Zaszkodził
15
20%

 
Liczba głosów : 75

Re: Wellbutrin

przez Grubcia 30 mar 2009, 14:42
Aniu,mam pytanko:bierzesz tylko Wellbutrin,czy jeszcze inny lek antydepresyjny?Jaka dawke,150mg?
Grubcia
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Ania25 30 mar 2009, 18:47
Biorę tez neurontin (2800 mg), xanor depot 1 mg, zopiklon (ten akurat na noc) 15 mg, wellbutrin 450 mg
czy można znaleźć światełko w tunelu...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
14
Dołączył(a)
26 lut 2009, 13:37
Lokalizacja
Stockholm

Re: Wellbutrin

przez Grubcia 31 mar 2009, 13:12
Dziekuje Aniu za odpowiedz.
To bardzo dobrze,ze trafilas na swoj lek,to b.wazne i trudne
Zycze,zebys zawsze czula sie tak dobrze.
Pozdrawiam.
Grubcia
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Wellbutrin

przez miko84 01 kwi 2009, 06:45
Ja dziś odstawiam SSRI, bo nie mogę znieść skutków ubocznych - skurczu naczyń (a co za tym idzie, uczucia ciągłego zimna), ciągłego poddenerwowania, nerwowości i przymusu ratowania się benzodiazepinami (jeszcze troche i ssri wpędzą mnie w nałóg benzo). Byłem na różnych ssri przesło 5 miesięcy a objawy jak były tak są. Szkoda, bo ssri dawały też pozytywne efekty - więcej energii, większą obojętność na problemy. Ale niestety, negatywne objawy przeważyły i dziś zdecydowałem się odstawić. Zostanę na samej Mianserynie a docelowo poszukam czegoś innego. Spróbuję czegoś działającego na dopaminę (oczywiście jeśli lekarz podzieli moje zdanie...). Z paru leków które wypróbowałem: Sertralina, Escitalopram, Paroksetyna, najbardziej polecić mogę Sertralinę. Pozdrawiam.
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

przez bupropion 01 kwi 2009, 10:47
Miko84- Twój lekarz powinien wiedzieć jak źle się czujesz, spróbuj się z nim spotkać i omówić te sprawę, może lekarz przepisze Ci inny lek. Powodzenia ;)
I Can Fly, But I Want His Wings...
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
19 mar 2009, 13:43

Re: Wellbutrin

przez Strfckr5 07 kwi 2009, 16:19
Hej,
Po próbie eS (depresja) biorę Wellbutrin 150XR od 4 dni. Staram sie brać jak najwcześniej rano, bo wydaje się, że wtedy ma mniejszy wpływ na sen. Sen mam płyciutki ale mam. Przepisano mi też Benzo ale wziąłem tylko 1-szej nocy, gdy wellbutrin nie dawał zasnąć z gonitwą myśli...
Pijam herbatki z rumianku, mięty i in.
Do tego Aspargin i jest nieżle...
Od jutra mam brać 300mg Wellbutrinu ale wolę przesunąć jeszcze ze 3dni.
;)
W pracy ...hm...trochę poukładać trzebaby.
Będę informował...
3majcie się !
Offline
Posty
1
Dołączył(a)
05 kwi 2009, 12:44

Re: Wellbutrin

przez bupropion 08 kwi 2009, 14:06
strfckr5- czekamy na Twoją relację.
Nadal odczuwam mdłości, nie dobrze mi po posiłku. Choć nie jest to tak silne jak na początku. Musze pracować nad swoją dietą. Dużo piję [jak zawsze]. Jestem aktywna umysłowo i fizycznie, uczę się bez problemów. Ze snem nie mam większych problemów. Często boli mnie głowa i lekko trzęsą się ręce. Mam też przesuszoną śluzówkę w jamie ustnej, nie jestem pewna czy to po wellbutrinie- bo równie dobrze może to być efekt wiosennego kataru, lub innej infekcji. Czuję się dobrze, nie jestem naładowana pozytywną ani złą energią. Po prostu żyję, na niektóre trudności kładę lachę i jakoś łatwiej mi zaakceptować pewne rzeczy. Jednak nadal czekam na moment kiedy zacznę myśleć bardziej optymistycznie. Nie pomaga mi fakt, że mam utrudniony kontakt z psychiatrą, a z psychoterapii zrezygnowałam. Wszystkie problemy i lęki trzymam w sobie. Ale widocznie tak musi być. Leki wszystkiego nie naprawią, na pewno nie świata i ludzi.
I Can Fly, But I Want His Wings...
Offline
Posty
43
Dołączył(a)
19 mar 2009, 13:43

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Tusia1981 15 kwi 2009, 02:10
Witam wszystkich!
Cierpię na depresję. Od tygodnia biorę Wellbutrin. Lekarz zmienił mi lek, bo wcześniej brałam citabax. Po citabaxie nie czułam żadnej różnicy w moim samopoczuciu. Ciągle spałam, byłam zmęczona, wszystko miałam gdzieś, a jednocześnie wyrzuty sumienia, że nie robię tego co powinnam. Oczywiście poczucie własnej wartości = poniżej zera. Lecz najbardziej dominujące uczucie to poczucie nie mocy, niezdolności do niczego. Dodam jeszcze, że jestem po próbie samobójczej, która miała miejsce prawie rok temu, ale do tej pory nie umiem się do końca podnieść z tego co mnie w życiu spotkało. No i ciągle rozwijająca się depresja.
Teraz gdy przyjmuję wellbutrin czuję się fatalnie. Rozumiem, że to normalne - dopiero tydzień minął. Ale strasznie uciążliwe są te skutki uboczne: bóle brzucha, mdłości, bezsenność, zawroty i ból głowy i nagłe chwilowe załamki. Czytając posty Ani25 podbudowałam się trochę, że może będzie lepiej i wierzę w to. Ale jest jedno ale...
Choruję na padaczkę od wielu lat. Wg ulotki nie powinnam przyjmować takich leków, bo mogą powodować napady. Lekarz mówił, że to nie ma nic wspólnego... To ja już nie wiem... W sumie na ulotce citabaxu była podobna informacja, ale mi ten lek nie zaszkodził. Narazie po welbutrinie tez nie było żadnych sensacji, tj ataków, ale mam te zawroty głowy. Czasami mam wrażenie, że zemdleje. Kiedy brałam seronil miałam atak za atakiem i tego się boję. No i moje pytanie: Czy jest ktoś taki kto razem z depresją leczy się tez na padaczkę? Może przyjmuje też wellbutrin? Jak to wygląda?
Pozdrawiam wszystkich i życzę bycia jak najkrócej królikiem doświadczalnym i znalezienia swoich cudownych leków.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
15 kwi 2009, 01:43

Re: Wellbutrin

przez miko84 15 kwi 2009, 06:57
A bierzesz jakieś leki na padaczkę? Są one też stabilizatorami nastroju, więc mogą być pomocne w Twojej depresji. Np Lamotrygina. Co do Wellbutrinu to daj mu jeszcze troche czasu. To, że masz objawy uboczne świadczy, że lek działa. Jak nie działały na Ciebie SSRI to lekarz próbuje wcelować się w dopaminę. Na Wellbutrinie wiele osób zyskało motywację, chęć do działania, czyli to czego Tobie brakuje. Pozdrawiam.

[*EDIT*]

Noo, mam już w domu wellbutrin 150 mg. Od jutra zaczynam, będę Wam pisał jak się czuję.
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Tusia1981 16 kwi 2009, 22:02
Oczywiście leki na padaczkę biorę również, ale jest to kwas walproinowy (depakine chronosphere, wcześniej orfiril long, ale to praktycznie to samo). Zmieniane miałam te leki na inne, ale zawsze okazywało się, że jednak te pomagają mi najlepiej.
Wiem, że te skutki uboczne trzeba przeczekać. Jeśli te tabletki miałyby mi pomóc to jestem gotowa jeszcze wiele przejść fizycznie byle tylko lepiej się poczuć psychicznie. Jestem pełna wiary, no i oczekuję na lepsze. Będę informować.
A co do ataków padaczki... Chyba nie będzie tak źle. Na razie żadnych sensacji nie było, więc skoro lekarz mówi, że mogę przyjmować wellbutrin lecząc się na padaczkę to należy zaufać. W końcu on się lepiej zna niż ja. Tylko po co piszą takie "straszne" ulotki do leków?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
15 kwi 2009, 01:43

Re: Wellbutrin

przez miko84 16 kwi 2009, 22:40
Żeby później nie płacić milionów dolarów na odszkodowania ;)
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez agusiaww 17 kwi 2009, 18:06
Tusia witaj skutki uboczne moga trwac od kilku dni do kilku tygodni, nawet trzech -pozniej jezeli sie nie poprawi trzeba zmienic lek. Ja mam takie same skutki uboczne jak Ty z tym ze po innym leku i niestety ale z tym walcze, mam nadzieje ze bedzie coraz lepiej czego i Ci zycze :) Tez u mnie minał dopiero tydzien, ale wierze w to ze bedzie lepiej.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Re: Wellbutrin

przez miko84 17 kwi 2009, 22:03
Ja byłem na ssri przez ok 6 miesięcy i skutki uboczne nie ustąpiły, chociaż ciągle na to liczyłem. Musiałem się ratować benzo, co prawie mnie wpędziło w nałóg. Dziś jestem po 1 tabletce wellbutrinu, do tego biorę Coaxil 2x dziennie. Nie czuję na razie objawów ubocznych, mam za to jakby większą chęć do działania ( chociaż pewnie to efekt placebo, bo po 1 tabletce nie powinienem odczuć działania ), i zmniejszyła się moja fobia społeczna.
miko84
Offline

Re: Wellbutrin

Avatar użytkownika
przez Tusia1981 18 kwi 2009, 17:32
Miko, z tymi milionami to pewnie masz rację, ale czytając taka ulotkę można się poważnie wystraszyć i zniechęcić. Ile już postów czytałam w których chodziło mniej więcej o to: "ja się boję brać tych tabletek". A szkoda, bo niektórym pewnie mogą pomóc.
No i ten efekt placebo... To też pewnie tak jest. Ale nawet jeśli to chyba chodzi o to by ogólnie czuć się lepiej, no nie?
Dziękuję za życzliwe życzenia agusiww. U mnie skutki uboczne mijają choć biorę wellbutrin dopiero 12 dzień. Trochę mdłości, ale to akurat dla mnie dobrze, bo nie jem tak dużo jak wcześniej. Zasypiam już lepiej, za to wstaję dużo wcześniej. Wystarcz mi 7-8 h snu a nie 12 h lub więcej tak jak było wcześniej. Czuję się pobudzona. Minęły też zawroty głowy. Tylko trochę rano jeszcze mam po przyjęciu dawki. Potem jest ok. Jedynie co teraz mi dokucza najbardziej to te zmiany nastrojów. Są chwile, bardzo krótkie co prawda, gdzie chce mi się śmiać i skakać bez sensu, a czasem leżę patrzę w sufit i mam wszystkiego dość. Ale sądzę, że i to jeszcze się wyreguluje. W końcu tabletki mają jeszcze czas na zadziałanie. W każdym razie czuję, że dopamina to dla mnie coś lepszego niż SSRI. Teraz oby do przodu i coraz lepiej, czego wszystkim życzę. Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
15 kwi 2009, 01:43

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Baidu [Spider], Google [Bot] i 6 gości

Przeskocz do