Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Subforum poświęcone nerwicy lękowej.

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez nerwa 29 lip 2016, 20:48
Mili89, ehh kurcze niedobrze :( Ale w takim razie moze jak zwiekszysz dawke, to chociaz swedzenie wlasnie minie?
"The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another." ~William James
Offline
Posty
3830
Dołączył(a)
24 lut 2013, 16:06

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Mili89 29 lip 2016, 22:55
mam nadzieje, bo nie wiem czym to jest spowodowane... napisalam mu maila z pytaniem czy to moze byc powiazane...

ale musze sie pochwalic- tajemnicze zakwasy zniknely :D:D :D
www.silveris.pl polecam i zapraszam <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1649
Dołączył(a)
16 lip 2014, 00:47

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Michellea 30 lip 2016, 01:36
kofel napisał(a):Michellea - Od kiedy nie mają nic wspólnego? Mięśnie gdy przechodzą na oddychanie beztlenowe (glikoliza) wytwarzają kwas mlekowy...
Reszta się zgadza, ale nie wiem skąd informacje o braku 'kwasu' w zakwasach.

Kwas mlekowy jest wytwarzany w trakcie wysiłku i szybko zostaje usunięty. Zakwasy pojawiają się po kilku godzinach, czasem dopiero następnego dnia po intensywnym wysiłku.

M. D. Panie Doktorze: co to są zakwasy? Jak powstają?

N.S. Zakwasy powstają w mięśniach, które mocno obciążamy ćwiczeniami. Pod wpływem wysiłku intensywnie przepływa w nich krew, wytwarza się energia cieplna oraz zachodzą zmiany biochemiczne w komórkach. Oczywiście to, jak mocno je poczujemy zależy od rodzaju wysiłku fizycznego, naszego wytrenowania oraz indywidualnych cech.
Wiele osób przypisuje ból po treningu temu, że w mięśniach gromadzi się kwas mlekowy. Jest produktem po procesach metabolicznych w pracującym mięśniu. Stąd zresztą termin „zakwasy”. Kwas mlekowy nie powoduje jednak uszkodzenia komórek. Jest usuwany z mięśnia po około dwóch godzininach po wysiłku. Ten rodzaj bólu, który nazywamy „zakwasami” fachowo określa się zespołem opóźnionego bólu mięśniowego (DOMS – ang. delayed onset muscle soreness).


M.D. W takim razie co i dlaczego nas boli?

N.S. Odpowiedź wcale nie jest prosta. Są na ten temat dwie teorie. Po pierwsze, ból mięśni po wysiłku fizycznym świadczy o ich uszkodzeniu w wyniku mikrourazów włókien mięśniowych. Po drugie, wiąże się z powstaniem stanu zapalnego, co pobudza receptory bólowe w mięśniu.
Z mojego doświadczenia wynika, że zakwasy to połączenie obu tych przyczyn. Najczęściej dotyczą mięśni nieprzygotowanych do wysiłku fizycznego, których nie rozgrzaliśmy odpowiednio lub gdy zbytnio je obciążyliśmy.

http://dajemyrade.pl/artykul/skad-sie-biora-zakwasy
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2234
Dołączył(a)
04 sty 2016, 14:11
Lokalizacja
Warszawa

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Mili89 30 lip 2016, 01:57
No tak slyszalam, ze sa to mikrourazy miesni...
Na sczescie juz przeszlo (tfu tfu) ;)
www.silveris.pl polecam i zapraszam <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1649
Dołączył(a)
16 lip 2014, 00:47

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez nerwa 30 lip 2016, 08:44
Mili89, ooo no i super! chociaz jedno z glowy :)
"The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another." ~William James
Offline
Posty
3830
Dołączył(a)
24 lut 2013, 16:06

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Mili89 30 lip 2016, 16:50
nerwa, ale zaczne chyba jednak mimo wszystko troche cwiczyc...
Wyniko tarczycy gorsze niz przed leczeniem. Teraz mam 5 tyg brac 2x wieksza dawke leku i do kontroli. Oby to podzialalo.
Przy madczynnosci tez jest swiad skory wiec moze to przez to tak mnie swedzi:/

A Ty jak sie czujesz dzisiaj?
www.silveris.pl polecam i zapraszam <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1649
Dołączył(a)
16 lip 2014, 00:47

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez nerwa 30 lip 2016, 19:02
Mili89, ja wlasnie tez planuje wziąć się za ćwiczenia... Podobno też duzą dają, jesli chodzi o psychikę.
Znajoma miala problemy hormonalne, lekarze juz rozkladali ręce - a zaczela biegac, i wszystko przeszlo jak ręką odjął - nawet leków nie bierze.

Ja się stresuje tych poniedzialkowych wynikow... boje się, ze wyjdzie, że coś mi dolega powaznego :-/
I w zwiazku z tym, raczej siedze w domu. Nie chce się zmuszac do aktywności, bo moze wyjdzie, ze jednak cos mam z plucami albo cos? A tu jeszcze 2 dni czekania :-/

Ale ogolnie czuje, ze od jakiegos czasu, mam podwyzony poziom lęku (takiego ogolnego). I nawet jak jest dość niski (np. w domu) to powoduje, ze jakos nie mam siły nic robic, nie chce mi sie, nie mam ochoty wychodzic nigdzie. I wydaje mi sie, ze to wszystko jest wlasnie od lęku, bo jak miewalam kiedys takie normane zmęczenie fizyczne - to ono bylo zupelnie inne...
"The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another." ~William James
Offline
Posty
3830
Dołączył(a)
24 lut 2013, 16:06

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez Motyleg 30 lip 2016, 22:28
A więc mama 16 lat, a nerwicę od 4 lat.
Echh... tyle choròb już sobie wymyśliłam, a zaczęło się to około 2,5 roku temu kiedy sama odkryłam, że mam całą szyje w węzłach chłonnych, przez co około rok miałam ciągle badania, byłam stałą pacjętką wielu gabinetòw i raz spałam w szpitalu.
Oczywiscie węzły chłonne - czyli najpierw był chłonniak.
Potem bòl płuc od strony plecòw - nowotwór płuc, oczywkście według google wszystkoe objawy pasowały do żadkiego nowotworu. Echhh, naszczęście rtg zaprzeczyło i objawy magicznie znikneły, no czasami występują.
Następnie bezefektowne parcie na pęcherz, głòwnie wieczorem, codziennie, aż do dziś czyli nasz kochany wujaszek google znòw nakierował mnie na guza pęcherza. Przez to leżałam w szpitalu i sami lekarze napisali przy wypisie, że to nerwowe.
Teraz aktualnie, boli mnie glowa po lewej stronie od czubka czoła do połowy potylicy - punktowo, w stałych punktach, uciskowo, czasami magle ale na tle stałego bòlu, codziennie, przy poruszaniu głową, chodzeniu, mruganiu, głòwnie wieczorem, uciskowo. I jakby oczywiście na co objawy mogły wskazywać? Nowotwòr... Boli od 2 i poł tygodni, dwa dni potym się zaczęło gdy mama powiedziała że jej znajoma ma nieuleczalnego guza mòzgu, przez co zaczełam przeżywać mòj pojawiający się raz na 2 tygodnie kłujący bardzo w jednym tym samym punkcie blisko czubka głowy po lewej. I 30 min po wizycie u lekaża przy ktòrej jak sam doktor stwierdził moje serce za szybkk biło, co oznacza, że bardzo się stresowałam. Pierwsze dwa dni bòlu były okropne i bardzo stresujące. To ciśnienje w głowie i uszach, napady zimna i goroąca... Dziś np. Sprzątałam i byłam w sklepie z mamą i cały dzień zajęty to głowa mnie wgl nie bolała, tzn sporadycznie przy ruchu głową czy mrugnięciu. Dopiero teraz wieczorem zaczęła, w sumie po moim lęku, gdy zobaczyłam w telewizji materiał o tym jak to kobietę bolała głowa i miała 4 stopień raka mòzgu. Raz mnie zabolało czy dwa dość silnie rano po mega stresującej nocy w ktòrej poleciały mi łzy z powodu rozmyśleń na temat tego. Ja czasami budzę się nawet z myślą czy mnie zaboli rano głowa, czy mnie boli itp. Wygląda to na dziwne uszkodzenie gòrnej części nerwu arnolda, tylko z powodu stresu czy no wiecie... Piszą że przyczyną uszkodzenia tego nerwu może być stres... ale to rzadziej, głòwnie podają inne przyczyny. Chociaź w sumke wychodzę z założenia, że skoro bolą nerwy np. W klatce piersiowej to czemu ten ma nie boleć. Acha i czasami mnie przy tym też uciska taki punkt w gardle
...

Przepraszam za błędy, piszę z telefonu.
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
13 lip 2016, 23:04

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Mili89 31 lip 2016, 00:43
nerwa, wlasnie wczoraj czytalam, ze wysilek fizyczny rozladowuje nam to napiecie i ta adrenaline, ktora sie w nas skumulowala...

kupilam dzis nowy orbitrek, sprzedalam stary, bo za ciezko chodzil... nie potrailam 10 minut na nim cwiczyc i kupilam lzejszy i powoli jakos zaczne sie ruszac;)

za 2 tygodnie jedziemy tez w gory i nad morze na 2 dni - mam nadzieje, ze bede sie tam dobrze czula i troche sie odstresuje...

Motyleg, mialas badane zatoki?
bol przy poruszaniu glowa jest typowy dla chorych zatok- nie mialas wczesniej jakiegos nie doleczonego kataru ?

na czubku glowy sa zatoki klinowe... obok oczu sa sitowe, na policzkach szczekowe... na czole czolowe...
moze warto to zbadac...

ja bardzo dlugo narzekalam na ogromnyyyy bol glowy, nie wiedzialam co to, ale byl az paralizujacy- pomijajac fakt, ze mam migreny od dziecka, ale te bole migrenowe nie byly...
mialam wtedy badane zatoki i w koncu lekarze stwierdzili, ze to napieciowy bol glowy...

jednak pozniej zdecydowalam sie na usuniecie zeba madrosci, ktory jakis czas probowal mi wyrosnac i chociaz lekarze mowili, ze on napewno nie powoduje tego bolu to juz tego samego dnia po wyrwaniu bol zniknal..
www.silveris.pl polecam i zapraszam <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1649
Dołączył(a)
16 lip 2014, 00:47

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez nerwa 31 lip 2016, 09:13
Mili89, o , mi by się przydalo cos do ćwiczeń, ale mam w mieszkaniu malo miejsca :(
Ogolnie kilka razy mialam tak, ze faktycznie czulam się caly dzen kiepsko, a potem pocwiczylm i bylo duzo lepiej.
Bylo tez kilka razy tak, ze pocwiczylam, potem mialam zakwasy albo zmeczenie miesni, i zaczynalam panikowac że coś mi dolega :))))

Ja to się zastaniwam, czy przy chorobach tarczycy mozna czuc ucisk w gardle...
Bo ja czuje wlasnie taki- troche powyzej tego zaglebienia w szyji. Mi sie wydaje, ze to tam jest tarczyca?
Tylko czytalam, ze ucisk jest odczuwalny jak juz jest ona mocno powiększona... Ja w sumie nie widze tam zadnego powiekszenia, no ale skads ten ucisk musi sie brac..
"The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another." ~William James
Offline
Posty
3830
Dołączył(a)
24 lut 2013, 16:06

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez Motyleg 31 lip 2016, 10:28
Mili89 napisał(a):
Motyleg, mialas badane zatoki?
bol przy poruszaniu glowa jest typowy dla chorych zatok- nie mialas wczesniej jakiegos nie doleczonego kataru ?

na czubku glowy sa zatoki klinowe... obok oczu sa sitowe, na policzkach szczekowe... na czole czolowe...
moze warto to zbadac...

ja bardzo dlugo narzekalam na ogromnyyyy bol glowy, nie wiedzialam co to, ale byl az paralizujacy- pomijajac fakt, ze mam migreny od dziecka, ale te bole migrenowe nie byly...
mialam wtedy badane zatoki i w koncu lekarze stwierdzili, ze to napieciowy bol glowy...

jednak pozniej zdecydowalam sie na usuniecie zeba madrosci, ktory jakis czas probowal mi wyrosnac i chociaz lekarze mowili, ze on napewno nie powoduje tego bolu to juz tego samego dnia po wyrwaniu bol zniknal..


Zatoki na 100 procent mam, gdyż mam mocmo skrzywioną przegrodę nosa, no właśnie boki mnie w miejscach typowych dla zatok ale nie tylko jak mòwiłam, od skroni do gòrnej części potylicy w wyznaczonych punktach. Napięciowego bòlu głowy to nie przypomina. A co do zęba mądrości, jeszcze go nie posiadam.
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
13 lip 2016, 23:04

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez nerwa 31 lip 2016, 10:52
Kurcze wiecie co, bo mam ten ucisk w gardle (niżej koło zakblębiena, nad mostkiem), i wyczytalam, ze tam wlasnie moze się tworzyc (od chorob tarczycy) wole zamostkowe !
I to nie jest widoczne! A powoduje ucisk i dusznosci.

Kurde, wszystko pasuje :(
A najgorsze - ze leczenei operacyjne :( ja nie chec operacji!!! :shock:
W dodatku to moze byc tez nowotworowe...

No bo globus histericus to jednak wystepuje chyba wyzej, bardziej w gardle. Kurdeee
"The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another." ~William James
Offline
Posty
3830
Dołączył(a)
24 lut 2013, 16:06

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez kofel 31 lip 2016, 15:04
Michellea - Tak wiem, po napisaniu posta się doedukowałem i zapomniałem sprostować. :P
Pogłaszcz to podam Ci łapę. ;)

Lakozamid - 2x200mg
Lamotrygina - 2x200mg
Propranolol - doraźnie
Klorazepat, diazepam, klonazepam, oksazepam - doraźnie

'Know your body, know your mind, know your substance.'
Avatar użytkownika
Offline
Posty
533
Dołączył(a)
28 lis 2015, 21:08

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Mili89 31 lip 2016, 20:40
nerwa, to z nerwow kochana, uwierz mi, ze tez czesto to czuje !


a orbitrek mozesz kupic taki ktory niewiele miejsca zajmuje... moj sie miesci miedzy naszym lozkiem a szafa w sypialni... bo tez miejsca na nowe gadzety nie mamy...

pocwiczylam dzis troche, ale kondycje mam taka, ze szkoda gadac :D :D
nie jedna babcia moze ze mna smialo konkurowac :D
www.silveris.pl polecam i zapraszam <3
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1649
Dołączył(a)
16 lip 2014, 00:47

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Przeskocz do