Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Subforum poświęcone nerwicy lękowej.

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez Rayin 01 lip 2014, 23:21
No cześć, to ja też dodam coś od siebie w temacie ;)

Od małego bałem się, miałem różne lęki, fobie (końce świata i lęk przed nocą, bałem się że ktoś stoi za mną)... później zacząłem bać się chorób. Bolała mnie głowa, wyczytałem w internecie że mogę mieć tętniaka - i WIEDZIAŁEM że go mam (chociaż go nie miałem!), udałem się do neurologa, wykonali mi EEG ale ja mówiłem że on nie może pokazać tego na co jestem chory, zrobili rezonans magnetyczny i dopiero wtedy wszystko wyszło ok - czysto. Nerwy były przyczyną. Nerwy u mnie także tworzą coś takiego jak duszności, cierpnięcie rąk i nóg czy też kłucie serca. Z głową historia toczyła się przez 3 lata.

Później złamałem rękę, przeczytałem o cieśni nadgarstka - byłem PEWNY, że to mam. O 3 w nocy (!!!) poszedłem na szpital, i mówiłem że umieram z bólu (chociaż mnie nic nie bolało), i muszą mi zmienić gips. Zmienili, ale powiedzieli że tamten był normalny i nie wiedza o co chodzi. Zrobili jeszcze raz prześwietlenie, było ok - wysłali do domu, powiedzieli żebym poszedł na terapie, bo mam coś z głową.. mam, ale nie poszedłem.

I tak bałem się 4 tygodnie, do zdjęcia gipsu - wszystko przeszło, żyłem normalnie. Ostatnio znowu.. tylko gorzej. wynalazłem u siebie guzki na podniebieniu (jeden guzek, jedną wypukłość - takie co bolało). Pewnie był to jakiś stan zapalny - nie mam tego już, znikło. Możliwe że to nie była żadna wypukłość, tylko piekło po prostu... Piekło tylko jak dodytkałem, a dotykałem to ciągle - nawet brudnymi palcami. Tym nabawiłem się afty, która wyskoczyła mi obok ust (w jamie ustnej oczywiście), przeczytałem o białej plamce - zmiana rakotwórcza. Od razu szał, że mam raka. Przeszło, bo byłem u laryngologa - powiedział że afta. Przepisał aftin i Azulan do płukania jamy ustnej (mam biały język, przeczytałem że grzyb Candida to przyczyna raka..), a lekarz stwierdził że to normalny odczyn żołądka, jak jem ser biały to coś takiego się pojawia, albo to przyczyna refluksu - dziennie piłem 3 litry coli. Dziwne, co? Piłem, a bałem się o biały język.. idiota ze mnie, wiem.

I do teraz to mam. Ciągle macam sobie te gulki, tylko teraz to ciągle robi się gorsze - sprawdzam wszystko. Uszy, skórę.. po prostu, patologia. Biorę hydroksyzynę, Co dziwne, ten lek nie działa na mnie "otumaniająco" - mogę normalnie funkcjonować. Dla przykładu, biorę go o 20:00 i do teraz mogę skakać, i być świeży jak skowronek. Dla mnie to dobrze, bo zapominam o chorobie, mogę się wyluzować a spać mi się nie chce.

Badania krwi - TSH w normie (3 z czymś, nie pamiętam), reszta badań ok - brak stanów zapalnych, po prostu ok.. a ja dalej się boję.

Powodzenia ludzie w walce z nerwicą i hipochondrią, wierze w was! Warto dodać jeszcze, że Hipochondryk cierpi bardziej, niż osoba która ma zdiagnozowaną chorobę, której właśnie hipochondryk się boi.
"Strach jest gorszy od tego, czego się boimy" ~Carlos Barral
Offline
Posty
10
Dołączył(a)
30 cze 2014, 02:49

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Ellwe 01 lip 2014, 23:53
Alice in wonderland, Czesto sie zdarza, ze endometrioza i choroby tarczycy ida w parze. Nie wiem dlaczego ale tak mi mowil moj poprzedni ginekolog, ktory byl rowniez endokrynologiem. Nie nakrecja sie z ta tarczyca, tylko idz do endokrynologa jesli cie cos niepokoi:) sprawdz tez sobie najpierw TSH jesli chcesz. Fakt moja tarczyca tez jest bardzo mala bo w granicach od 0-18 cm3 mam 5cm wiec niewiele i trzeba ja stymulowac do dzialania;)
Jesli chodzi o endo, to mialam torbiel na jajniku i plamienia przed okresem. No i silne bole brzucha w czasie okresu. W czasie zabiegu wyszly tez ogniska w innych miejscach ale ile i gdzie niestety jeszcze nie wiem, bo nie mam wypisu i nie rozmawialam z moim ginem. Dowiem sie wszystkiego w tym tygodniu. Dowiedzialam sie tylko, ze czeka mnie terpia hormonami. Nie wiem jak moj organizm zniesie taka ilosc hormonow (na endo i niedoczynnosc) ale bedzie musial dac rade :bezradny: :D
I was looking for a breath of a life
A little touch of heavenly light
But all the choirs in my head sang, no oh oh oh


Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Lamitrin 200 mg
Ketrel 50 mg
Seronil 100 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1110
Dołączył(a)
19 cze 2013, 12:50
Lokalizacja
Wlkp

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Prakseda 01 lip 2014, 23:55
Jeszcze jedno co to ta cytomegalia dużo osób robi na to badanie?

Kakunia 123, mnie badanie na cytomegalię w szpitalu robili, to jakiś wirus. Zarazić się można poprzez wydzieliny typu ślina, krew etc.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1031
Dołączył(a)
03 sie 2013, 22:48

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Ellwe 01 lip 2014, 23:58
Kakunia 123, ja mam wezel nadobojczykowy od roku i zyje. Nie urosl od tej pory ani troche.
Rozumiem jednak Twoj strach bo pamietam jak sama sie balam panicznie z tymi wezlami. Ale KAZDY JE MA!:D
I was looking for a breath of a life
A little touch of heavenly light
But all the choirs in my head sang, no oh oh oh


Vanitas vanitatum et omnia vanitas

Lamitrin 200 mg
Ketrel 50 mg
Seronil 100 mg
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1110
Dołączył(a)
19 cze 2013, 12:50
Lokalizacja
Wlkp

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Alice in wonderland 02 lip 2014, 07:59
Rayin, Twoja historia brzmi jakbym o sobie czytala, w sensie o tym jak sie zachowuje. Czytajac cos takiego z dystansu, widac jaki wszyscy mamy problem - ze sobą, ze strachem. Fajne to co napisales na koniec, o cierpieniu hipochondryka. I fajny masz podpis po postami. Cala prawda.

Kakunia, na wezly szyjne to usg szyji chyba sie robi ale Ty pewnie wszystkie chcesz sprawdzic, to nie wiem...Toksoplazmoza to z krwi. Robilam kilka mies temu to potem sprawdze bo to przeciwciala sie oznacza.

Ja dzis po wczorajszych akcjach z flegma, wstaje, ide do lazienki, smarkam ...a tam z nosa wylecial mi taki jakby zolty zaschniety skrzep-ogromny!!! I to siedzialo mi w zstokach! Prawie zemdlalam jak to zobaczylam... No kurcze przeciez bylam u laryngologa!!! Wczoraj nawdychalam sie pieprzu robiac obiad i wiercilo mnie w nosie strasznie. Pewnie sie TO oderwalo skads. Myslalam zeby lykac tabletki na zatoki Sinupret (ponoc dobre), ziolowe. Myslalam ze ziola to lagodne, czyytam ulotke: nie stosowac przy wrzodach. Noi szlag! Wszystko wokol tych wrzodow sie kreci...
Moje objawy: Ucisk w szyji, napięcia mięśni szyi, flegma w gardle
Posty
252
Dołączył(a)
01 sie 2013, 18:27
Lokalizacja
Kraina czarów...

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Kakunia 123 02 lip 2014, 11:51
ja się umówiłam na Usg węzłów ( 150zł koszt) i tam nie pisze że szyjnych ...za tyle kasy to chyba wszeystkie węzły w sensie szyjne, nadobojczykowe, pachwowe , pachwinowe ...przynajmniej tak mi się wydaje . PISZE BADANIE WĘZŁÓW CHŁONNYCH.


OJ kochana ja teki żółte syfy odpluwałam ;/ teraz odpluwam tylko flegmę ....żółta to jest ropa, pozbyłam się jej na rrazie po 3 miesiącach różnych antybiotyków. Masuj okolice zatok nosa, rób inhalacje kup sól jodowo bromową do inhalacji i okładów ja jeszcze ssam olej i tak o to pozbyłam się problemów z zatokami bo ta flegma nie wiem skąd się bierze ważne że mnie już głowa nie boli. Skoro ty masz żółte skrzepy radzę ci szybko zacząć działać bo ja tak zwlekałam i dostałam szczękościsku ;/ zdychałam cierpiałam tragicznie:(

MI dziś serce wariuje czuję co chwila te mocne tąpnięcia gdzie ciężej mi się oddycha a za chwilę to przechodzi kurde co to jest ! zatykanie w gardle dziś od samego rana;/;/ czy to nerwica serca czy gorszy problem >? ech ...za to kości stawy i mięśnie nie bolą od miesiąca! Ale serce i jelita dają w kość;/
All we need is faith
Faith is all we nee
d
Avatar użytkownika
Offline
Posty
238
Dołączył(a)
03 lut 2014, 20:12
Lokalizacja
Nott's

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez nervuska81 02 lip 2014, 12:59
Do ludkow ktorzy maja objawy typu dretwienia twarzy, mrowienia policzkow, drgania w roznych czesciach twarzy, bole, klucia w okolicach glowy, szczek, uszu, szumy uszne, zatykanie sie uszu itp, ogolnie objawu twarzowe ktore spedzaly mi sen z powiek przez 3 miesiace. po dlugiej szarpaninie z lekarzami i badaniami, w koncu wiem co mi jest, i mam nadzieje ze to trafna diagnoza bo nie mam juz sily na dalsza niewiedze. bylam dzis u chirurga szczekowo twarzowego w szpitalu wojskowym, lekarze tam sa wybitni, wiec wierze ze maja racje. Diagnoza: obustronna dysfunkcja stawu skroniowo zuchwowego z uciskiem na narwy twarzowe. Zrobilam sobie rtg calej szczeki i z tym poszlam do chirurga szczekowo twarzowego, kobitka mnie zbadala dokladnie, naciskala na glowe, szczeki itp no ogolnie pierwszy raz zostalam potraktowana powaznie. I zgadnijcie od czego taki stan? od zaciskania odkad pamietam szczeki, i obgryzania skorek na policzkach, ustach itp. sama sie do tego stanu doprowadzilam. a zaciskanie to jest od... nerwicy! do tej pory ta dysfunkcja byla uspiona ale niedawno zaczely mi wychodzic 8mki i wszystko sie pogorszylo. ogolnie problem polega na tym ze moja szczeka jak i miesnie calej twarzy, glowa, kark i szyja, wszystko jest non stop napiete, szczeka scisnieta i juz zaczyna sie przemieszczac, stad nacisk na nerw i drgania bole itp. moje stawy zuchwowe nie pracuja plynnie, tylko strzela w nich i trzaska, jesli tez tak macie moze warto to zbadac. pierwsze co pani profesor zalecila to psychoterapia, plus joga, i duzo ruchu. nastepnie czeka mnie: usuniecie zeba, usuniecie wszystkich czterech 8mek, wyleczenie wszystkich zebow, i dopiero, leczenie polegajace na wstawieniu szyn relaksacyjnych czy jakos tak. masakra jakas, ale przynajmniej jakis trop. czeka mnie sporo bolu i spore wydatki ale wyjscia nie ma. mam nadzieje ze ta diagnoza jest trafna i ze mi to pomoze.
znowu sie rozpisalam ;) ale moze moje doswiadczenia ulatwia komus diagnoze :)
trzymajcie sie :)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
123
Dołączył(a)
11 maja 2014, 10:49
Lokalizacja
Łódź

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Prakseda 02 lip 2014, 16:07
Ja dziś pierwszy raz usłyszałam od mojej rodzinnej "Dobrze pani wygląda." :lol:

nervuska81, też swego czasu toczyłam boje z zatrzymanymi w kości ósemkami ;) Usuwanie tego może nie należy do najprzyjemniejszych rzeczy, ale potem jest spokój na całe życie:)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1031
Dołączył(a)
03 sie 2013, 22:48

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Alice in wonderland 02 lip 2014, 17:50
Nervuska, bingo! Oczywiście, że jest to trafna diagnoza! Ja nawet już tu kiedyś też o tym pisałam. Ktoś wtedy pisał o pykanie w uszach, już nie pamietam kto, przepraszam...
Tak czy siak, ja mam to samo co TY, już dawno zdiagnozowane w sumie. Zaczęło się od potwornych bóli zębów, szczęk i zatok. RTG wykazało że mam zatrzymane ósemki gdzieś w kości, tak sobie rosły w szczęce dziko - 3 sztuki. Wydłutowałam chirurgicznie wszystkie 3. Tyle, że u mnie problem ze stawami żuchwowymi zrobił się chyba właśnie po usunięciu tych ósemek. Być może też wtedy zaczełam zaciskać zęby - co napewno robię. MOże zbiegło się to w czasie, jedno z drugim i dało taki efekt.
Założyłam aparat ortodontyczny. Była szansa, że pomoże na staw ale nie pomogło. Ortodonta non stop zwraca mi uwagę na te stawy i martwi go to, bo naprawdę mocno mi strzela. Staram się unikać jedzenia wielkich bułek i jabłek, żeby za mocno nie otwierać buzi. Oczywiście miewam bóle głowy, uszu itd. Ostatnio obwiniałam za to moje napięcie w szyji. Gdyby nie aparat już dawno nosiłabym tę szynę o której piszesz ale narazie noszę aparat retencyjny. MOże po leczeniu ortodntycznym też będę to nosić. Czytałam ze nosi się to na noc i koszt ok 300zł. Narazie to u mnie nie ma sensu bo zaciskam zęby przez krzywy zgryz i zęby się "gonią". W złym zgryzie jest tak ze zeby naturalnie dążą do tego aby się ze sobą stykać, zwłaszcza w nocy. Jeśli więc ktos ma krzywy zgryz a zwłaszcza np jeden bardzo krzywy ząb, to może zaciskać dziwnie szczęki, stukać, zgrzytać itd. Ja łapię się na tym że mam szczękę w bok w nocy, sama tak się przesuwa, jak szuflada. A to dlatego że jeden ząbek mam aktualnie wysuniety nieprawidłowo i buzia "szuka" dobrego ułozenia. Jak u Ciebie ortodontycznie? Pytałaś chirurga? generalnie strasznie żałuję że narazie nie mogę nosić tej szyny też bo z pewnością bym sie pozbyła tego problemu. Jedyne co to wspólczuję usuwania ósemek :?
Moje objawy: Ucisk w szyji, napięcia mięśni szyi, flegma w gardle
Posty
252
Dołączył(a)
01 sie 2013, 18:27
Lokalizacja
Kraina czarów...

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez nervuska81 02 lip 2014, 21:00
Alice, jeszcze nie bylam u ortodonty dopiero bede sie wybierac, a lekarka ktora mnie dzis badala mowila tylko o dysfunkcji tych stawow. kurcze, ale zeby takie cos az tak uciskalo na nerwy twarzowe zeby byly zaburzenia czucia na twarzy? masakra. no coz, odwiedzilam juz tylu lekarzy, wydalam tyle kasy, ale w koncu mam jakas diagnoze i poki co bede sie jej trzymac i robic porzadek z zebami. wstyd tak sie zaniedbac i doprowadzic do takiego stanu przez glupie nerwicowe zaciskanie szczek :(
Avatar użytkownika
Offline
Posty
123
Dołączył(a)
11 maja 2014, 10:49
Lokalizacja
Łódź

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Alice in wonderland 02 lip 2014, 23:24
Nervuska, teraz zauwazylam ze my z jednego miasta jestesmy ;) I jesli w Twoim nicku jest rok urodzenia to i w podobnym wieku jestesmy heh. Gdzie bylas na tej chirurgii? Bedziesz na nfz usuwac te osemki czy prywatnie. Znam dobrego chirurga z Barlickiego. A moj ortodonta pracuje w WAM, tam tez maja szczekowke wiec zna sie na rzeczy i jest przemily i tani. Jakbys potrzebowala jakies info co do zębow to pytaj. Ja od 2008 z tym walcze....We wtorek ide do orto to zapytam o te moje stawy tez.

-- 02 lip 2014, 23:25 --

Nervuska, teraz zauwazylam ze my z jednego miasta jestesmy ;) I jesli w Twoim nicku jest rok urodzenia to i w podobnym wieku jestesmy heh. Gdzie bylas na tej chirurgii? Bedziesz na nfz usuwac te osemki czy prywatnie. Znam dobrego chirurga z Barlickiego. A moj ortodonta pracuje w WAM, tam tez maja szczekowke wiec zna sie na rzeczy i jest przemily i tani. Jakbys potrzebowala jakies info co do zębow to pytaj. Ja od 2008 z tym walcze....We wtorek ide do orto to zapytam o te moje stawy tez.
Moje objawy: Ucisk w szyji, napięcia mięśni szyi, flegma w gardle
Posty
252
Dołączył(a)
01 sie 2013, 18:27
Lokalizacja
Kraina czarów...

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez TylkoSteki 03 lip 2014, 01:18
witajcie. mam nerwice lekowa i podejrzewam ze mam tachykardie mial ktos taka chorobe potrzebuje informacji o tej chorobie
Offline
Posty
116
Dołączył(a)
18 mar 2014, 13:00

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

Avatar użytkownika
przez Prakseda 03 lip 2014, 01:36
TylkoSteki, ja mam ;) Może będę mogła pomóc ;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
1031
Dołączył(a)
03 sie 2013, 22:48

Hipochondria - jakie choroby sobie przypisywaliście..?

przez TylkoSteki 03 lip 2014, 02:10
da sie to wyleczyc ? sa jakies ciezkie objawy ? bo serce mi bije lacznie z miesniami brzucha czy cos takiego
Offline
Posty
116
Dołączył(a)
18 mar 2014, 13:00

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Przeskocz do