Czy to nerwica lękowa? Lekarz chyba ma inne zdanie.

Subforum poświęcone nerwicy lękowej.

Czy to nerwica lękowa? Lekarz chyba ma inne zdanie.

przez SHM 23 sty 2016, 14:01
Cześć,
od sierpnia zeszłego roku leczę epizod depresyjny. Zalecono mi 75mg wenlafaksyny, potem dołączono 15mg mirtazapiny. Było bardzo ok. Bywałem nieco senny i miałem problemy ze wstawaniem, ale czułem się dobrze, zrelaksowany i zdystansowany w zdrowym znaczeniu. Ze strachu przed dysfunkcjami seksualnymi włączyłem na własną rękę jeszcze 100mg trazodonu, nie informując o tym nikogo. Zatem ostatni zestaw to 75 wenla+15 mirta+150 trazodon = było dobrze.
Niestety roztyłem się jak świnia, więc lekarz stwierdził, że zamienimy mirtazapinę na trazodon w dawce 150mg. Niestety po tej zmianie nie czuję się za dobrze. Jestem "roztrzęsiony":
- trzęsą mi się ręce
- nie mam apetytu
- rano czuję nudności
- nie mogę nosić szalika, bo mając coś na szyi ciągnie mnie na wymioty
- nie mogę na niczym skupić uwagi
- mam spięte (aż do bólu) mięśnie
- przez cały czas "chodzą" mi nogi
- czuję wewnętrze rozdygotanie, mimo, że nie ma żadnego stresora, nic co by mnie mogło mocno rozstroić.
Mimo tego nastrój mam dobry, raczej pogodny, nie zamartwiam się i nie wpadam w melancholię.
Poinformowałem lekarza o powyższych objawach, zalecił zwiększyć wenlafaksynę do 150mg. I tu pojawiły się wątpliwości... nie czuję depresji (może za sprawą wenli), mam wrażenie, że moim głównym wrogiem jest ten nienazwany i raczej nieuzasadniony lęk. Poza tym panicznie boję się dysfunkcji seksualnych, ponieważ mam z tym niestety do czynienia. Libido marne, anhedonia, nie odczuwam intensywności orgazmów.
Jak oceniacie to leczenie???
Noszę się z zamiarem pójścia do lekarza, obgadania wszystkiego dokładnie i zasugerowania jakiejś zmiany... Często nachodzi mnie myśl, że do końca życia już będę brał leki "uspokajające" ale obawiam się efektów ubocznych w sferze seksu, która zawsze była dla mnie ważna. A wiemy, że SSRI, SNRI to powodują.
Czy nie lepiej leczyć same lęki, nerwicę zupełnie innymi lekami???
SHM
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
17 sty 2013, 21:54

Czy to nerwica lękowa? Lekarz chyba ma inne zdanie.

Avatar użytkownika
przez xanonymous 23 sty 2016, 22:03
Ja bym się zastanowił nad zmianą lekarza. Bo przez kilka miesięcy dawał Ci mirtazapinę a potem z dnia na dzień Ci ją odstawił a tak się nie robi. Świadczy to o tym że lekarz nie zna się na psychiatrii i nigdy nie słyszał o skutkach odstawiennych antydepresantów. Po prostu kolejny konował. Zapytaj się go dlaczego naraził Cie na doświadczanie takich przykrych skutków odstawiennych jak opisujesz?? Czy dlatego że nigdy nie słyszał o skutkach odstawiennych (zwanych niekiedy syndromem dyskontynuacji leków antydepresyjnych ? A możę gówno go obchodziło to jak będziesz się czuł i cierpiał? Gdyby wolno odstawił lek to takiego dyskomfortu byś nie doświadczył. Ja kilka razy też doznałem takich skutków odstawiennych poprzez ignorancje lub nie wiedze psychiatry.

Twój lekarz to idiota - tak samo jak idiotą okazał się lekarz u którego się kiedyś leczyłem i wydawało mi się że jest cudotwórcą..... niestety okazał sięzłym i podłym człowiekiem który niekiedy wmawia niektórym swoim pacjentom choroby których nie mają i podaje niepotrzebne leki które szkodzą.

Źle się poczułeś z powodu nagłego odstawienia mirtazapiny więc zwiększanie dawki wenlafaksyny nic nie pomorze - należało z powrotem włączyć do leczenia mirtazapinę i powolutku z niej zejść - np. zmniejszając dawkę co 2 tygodnie o połowę lub wolniej i dzielić tabletkę na malutki okruszki...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
537
Dołączył(a)
04 paź 2011, 14:28

Czy to nerwica lękowa? Lekarz chyba ma inne zdanie.

Avatar użytkownika
przez xanonymous 23 sty 2016, 22:17
Zbadaj sobie poziom prolaktyny bo być możę te dysfunkcje seksualne są z powodu za duzego poziomu prolaktyny. Chociaż to głównie leki SSRI powodują te dysfunkcje. Rozumiem że dysfunkcje seksualne pojawiły się na skutek leczenia i ich wcześniej nie miałeś?
Avatar użytkownika
Offline
Posty
537
Dołączył(a)
04 paź 2011, 14:28

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Czy to nerwica lękowa? Lekarz chyba ma inne zdanie.

przez SHM 24 sty 2016, 12:13
Wcześniej nie było dysfunkcji, wręcz przeciwnie, wydaje mi się, że seks był wręcz kompulsywny, traktowałem go jako lek na stres/nerwicę.
═════════════════════════════════════════════════════════════════════════«
10 mg paroksetyna ED
75 mg trazodon ED
0,25-0,50 mg alprazolam doraźnie
SHM
Offline
Posty
20
Dołączył(a)
17 sty 2013, 21:54

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Przeskocz do