Somatyzacje w nerwicy - watek zbiorczy.

Subforum poświęcone nerwicy lękowej.

Bóle somatyzacyjne- co was boli w nerwicy?

przez kasqa89 11 cze 2014, 20:25
fevarin, wiesz co ja jestem przebadana od stop po czubek glowy i tez mam takie stany na tle nerwowym w moim przypadku. Jezeli jestes okazem zdrowia z medycznego punktu widzenia to moze byc tez na tle nerwowym

-- 11 cze 2014, 19:30 --

Niestety nerwica somatyczna jest o tyle przykra ze przybiera wszelakie formyyy;// od panik silnych i boli bo zniecheceni oslabienie i wzrok rowniez atakuje;/ 2 ttyg temu mialam takie "jazdy" ze wzrokiem ze hej! Obraz zamazany rozchwiany problemy ze skupieniem wzorku na punkcie masakra jakas. Reagowanie na ostre swiatlo, a wzrok mam gicio po pelnym badaniu okulistycznym nerwica jest okrutna, teraz juz nawet zbytnio nie panikuje, ale samo myslenie o tymskupianie sie na swoich stanach tak to poteguje. Trzeba mooocnoo sie zajac czyms zeby udalo sie uwage odwrocic od tego cholernie trudne
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
03 lut 2014, 00:16

Bóle somatyzacyjne- co was boli w nerwicy?

przez fevarin 11 cze 2014, 20:31
Leczysz się jakoś?
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
06 cze 2014, 14:29

Bóle somatyzacyjne- co was boli w nerwicy?

przez kasqa89 11 cze 2014, 20:32
woowoo, dziekuje Ci! Mam nadzieje ze sie uda :)

-- 11 cze 2014, 19:37 --

fevarin, zaczelam farmakologicznie ale juz dwa leki mi nie wyszly;/ pierwszy w polaczeniu z uspokajaczem dal okropny rezultat, a drugi otlumaniam i juz oslabial do reszty. Teraz zaczne trzeci bo po prostu czuje sie za slaba na walke samodzielna, ale. Wiem ze psychoterapia to jedyne rozwiazanie na zawsze, bo tam znajdziesz wkoncu swojego "ogarniacza" jakas mysl cos co pozwoli pokonywac nawracajace leki. Ja widocznie jednak jego nie mialam skroro znowu falam sie w ta petle wkrecic. Ale ide na psychoterapie udalo sie na nfz szybko dostac ciesze sie moze cos ruszy:)
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
03 lut 2014, 00:16

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Bóle somatyzacyjne- co was boli w nerwicy?

przez Saraid 11 cze 2014, 20:40
kasqa89 napisał(a):white Lily teraz bardzo mocno myślę nad psychoterapią, dziś idę do psychologa na wizytę, zobaczymy co to będzie. Niestety na psychoterapeute mnie nie stać, a terminy nfz są tak odległe... i kolidują z opieką nad córeczką... Ja kiedyś już z tego wyszłam 4 lata temu, na prawdę myślałam, że mnie to nie spotka po raz kolejny, też przypisywałam zazwyczaj jakieś stany osłabienia itp. nerwicy. Ale chyba jednak mój mózg mnie tym razem przechytrzył. I tym razem przebadałam się z góry na dół, aż mi już wstyd chodzić do mojej lekarki z wynikami badań i z jakimiś dolegliwościami;/ Jestem dorosłą osobą, żoną, matką, zazwyczaj życiowo rozgarniętą, a zmiotła mnie z powierzchni ziemi moja własna psychika, mój umysł ;/ Ze wszystkich wyników badań można wywnioskować, ze powinnam być pełna energii, bystrości, radości. A czuje się jak cień siebie, ciągle osłabiona, z zawrotami głowy, z zaburzeniem widzenia i z tymi przeklętymi dusznościami;/ Wiem, że biadolę, wiem, ale to jest jedyne miejsce gdzie mogę sobie na to pozwolić...

Wiecie co mnie rozbraja?że dokładnie miesiąc temu byłam człowiekiem wysportowanym i energicznym, codziennie ćwiczyłam, chodziłam z córcią na spacerki dbałam o dom, pełna chęci do wszystkiego i nagle ciach...

Doskonale Cie rozumiem ,ale dobrze że idziesz na terapie z czasem będzie tylko lepiej tego Ci życze !
Saraid
Offline

Bóle somatyzacyjne- co was boli w nerwicy?

przez misiek30 14 cze 2014, 20:42
Uczucie odrętwienia na czole, wieczny problem zatkanego nosa ....czasem gula w gardle...
Offline
Posty
27
Dołączył(a)
25 sty 2012, 20:50

Bóle somatyzacyjne- co was boli w nerwicy?

przez kasqa89 15 cze 2014, 13:11
Szkoda że mam dostęp do neta może gdybym się tak nie naczytała to nie było by aż tak zle. ... teraz jeszcze doszło mi silne napięcie szyi zwłaszcza przód:/ Tak że aż się ruszać nie da. Plus ból w klatce w mostku gula i już panika bo od razu czarny scenariusz: (
Offline
Posty
15
Dołączył(a)
03 lut 2014, 00:16

Bóle somatyzacyjne- co was boli w nerwicy?

przez TylkoSteki 15 cze 2014, 22:26
u mnie jest tak ze jak ataku dostane to albo na 1h albo na 24h ... lub pare dni . najpierw zaczyna sie od serca czy kolatanie duze cisnienie itp . panika jeszcze bardziej sie nakrecam lecz wiem ze to nerwica. dusznosci , brak tchu , gula w gardle , brak apetytu , problemy ze wzrokiem i najgorsze bezsennosc. i to mam wszystko na raz ... akurat wlasnie mnie zlapaly ataki wiec postanowilem na forum sie uspokoic ...
Offline
Posty
116
Dołączył(a)
18 mar 2014, 13:00

Bóle somatyzacyjne- co was boli w nerwicy?

przez Linkaaa 17 cze 2014, 16:08
oj ja mialam mase tego, wiekszosc juz zniknela, co mi bardzo pomoglo to basen i metoda focusingu a takze ograniczenie sytuacji stresowych
a czulam/ czuje sie tak:
zaczynajac od glowy : bol prawej strony czasem zaburzenie widzenia w prawym oku, morde mi wykrecalo, zacisk szczeki, pykanie w uszach, powiekszone wezly chlonne szyii, suchosc w ustach, ostre bole w twarzy- takie iskry
sztywnosc karku, ramiona "podchodzace pod uszy" dusznosc w klatce piersiowej, zawyzone cisnienie ( z 90/60 przeszlo na 110/70), palpitacjie
bol zoladka , bole ledzwiowe . slabosc + dretwienie konczyn .
bol dupy obowiazkowo :) .

-- 18 cze 2014, 00:42 --

jeszcze pytanko,
bo bardzo mnie martwi ta dusznosc plus kolatanie serca- mi sie do zdaza nawet jak jestem totalnie wyluzowana ( jak na mnie przynajmniej)
ale tez np po alkoholu czy spacerze.
mialam ekg robione w grudniu po ataku paniki- wszystko ok
tyle ze cisnienie mi ogolnie skoczylo z 90/60 do 110/70. ograniczylam kawe z 4 do 1 dziennie i papierosy z 20 do 10-15stu
czasem przymula mnie mocno. lacznie atakow mialam 3 - wlasnie grudzien styczen
czy to moze byc nerwowe skoro nie ma bezposredniej przyczyny? nie chce juz biegac po specjalistach :(
Offline
Posty
37
Dołączył(a)
15 cze 2014, 20:39

Zaburzenia Lękowo somatyczne

przez Street0982 23 cze 2014, 20:50
Witam mam 18 lat wszystko zaczęło się około 5 mies temu siedziałem u dziewczyny i nagle zaczęło razić mnie światło i i mrowić w głowie szybkie bicie serca miękkie nogi . kolejne dni wstawałem rano jechałem do szkoły było ok wracałem do domu i już czułem się źle i tak dalej raz trafiła na Oddział ratunkowy czułem że umieram że coś się dzieje ze mną lekarz powiedział jest pan zdrowy to nerwica. ( każdego dnia lęk i samo poczucie zaczynało się psuć coraz wcześniej aż w końcu wstaje i się chujowo czuje) ponownie oddział ratunkowy miałem tk tam nic jedna rzecz w granicach normy ale bez niczego wielkiego. na drugi dzień pogotowie zabrało mnie z ulicy no i chyba powiedzieli dla świętego spokoju pobadają Echo czyste holter też eeg-lekkie zaburzenie o charakterze nienapadowym więc luz objawy oponowe ujemne zaburzeń neurologicznych nie ma Usg rtg czysto jedyne co to do laryngologa dostałem skierowanie Rezonans miałem czysto żadnych przesunięć zmian oponowych i ogniskowych. zaznacze że na początku wyglądało jak zwykła migrena potem się zaczęło miałem wrażenie że dochodzi do zwarcia w mojej głowie bolały mnie oczy ponownie tk ocena nerwu wzrokowego czysto badanie sitakówiki i dna czysto wymioty gastroskopia czysto hiv i inne choroby czysto. Co mi możecie o tym powiedzieć teraz prawie cały czas się źle czuje dopiero 10 dobę biore seronil 10 mg i w sumie teraz jak to pisze nie czuje się najgorzej. co najlepsze oglądałem dr housa przerabiałem wszystko do Stwardnienia rozsianego po opryszczkowe zapalenie mózgu przeczytałem objaw że przy infekcji mózgu głowa wykręca się w lewo i tak było że prz SR pogarsza się w zrok i tak jest że są nie dowłady połowiczne to teraz dziwnie czuje swoją lewą połowę ciała- czy to może być na tle lękowym czy innym każdy lekarz po 3 wizycie odsyła mnie do psychiatry ba cały czas wałkuje to samo a oni że jestem zdrowy miałem wrażenie że mam deformacje czaszki ale lekarz powiedział że jest spoko i nie wiem co mam robić dlatego pisze do was co mi o tym powiecie
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
23 cze 2014, 20:35

Zaburzenia Lękowo somatyczne

Avatar użytkownika
przez ekspert_abcZdrowie 23 cze 2014, 23:42
Street0982, wirtualnie nikt Cię nie zdiagnozuje. Cóż można powiedzieć? Skoro kilkoro niezależnych lekarzy po zleceniu badań, w których wszystko jest w porządku, twierdzi, że to nerwica, to taka diagnoza jest bardzo prawdopodobna. Bogata historia przebytych przez Ciebie badań i lęk o własne zdrowie/życie wskazuje, że mogą być to zaburzenia lękowe/hipochondryczne. Anatomicznie, fizjologicznie wszystko gra, natomiast Ty czujesz się kiepsko, gdyż niewykluczone, że psychika płata Ci figle. Mam nadzieję, że lek, który Ci przepisano, złagodzi Twoje dolegliwości. Pozdrawiam i życzę powodzenia!
Psycholog
Posty
7586
Dołączył(a)
22 sie 2011, 15:11

Zaburzenia Lękowo somatyczne

przez pawelpaniki 29 cze 2014, 09:13
Street0982 napisał(a):Witam mam 18 lat wszystko zaczęło się około 5 mies temu siedziałem u dziewczyny i nagle zaczęło razić mnie światło i i mrowić w głowie szybkie bicie serca miękkie nogi . kolejne dni wstawałem rano jechałem do szkoły było ok wracałem do domu i już czułem się źle i tak dalej raz trafiła na Oddział ratunkowy czułem że umieram że coś się dzieje ze mną lekarz powiedział jest pan zdrowy to nerwica. ( każdego dnia lęk i samo poczucie zaczynało się psuć coraz wcześniej aż w końcu wstaje i się chujowo czuje) ponownie oddział ratunkowy miałem tk tam nic jedna rzecz w granicach normy ale bez niczego wielkiego. na drugi dzień pogotowie zabrało mnie z ulicy no i chyba powiedzieli dla świętego spokoju pobadają Echo czyste holter też eeg-lekkie zaburzenie o charakterze nienapadowym więc luz objawy oponowe ujemne zaburzeń neurologicznych nie ma Usg rtg czysto jedyne co to do laryngologa dostałem skierowanie Rezonans miałem czysto żadnych przesunięć zmian oponowych i ogniskowych. zaznacze że na początku wyglądało jak zwykła migrena potem się zaczęło miałem wrażenie że dochodzi do zwarcia w mojej głowie bolały mnie oczy ponownie tk ocena nerwu wzrokowego czysto badanie sitakówiki i dna czysto wymioty gastroskopia czysto hiv i inne choroby czysto. Co mi możecie o tym powiedzieć teraz prawie cały czas się źle czuje dopiero 10 dobę biore seronil 10 mg i w sumie teraz jak to pisze nie czuje się najgorzej. co najlepsze oglądałem dr housa przerabiałem wszystko do Stwardnienia rozsianego po opryszczkowe zapalenie mózgu przeczytałem objaw że przy infekcji mózgu głowa wykręca się w lewo i tak było że prz SR pogarsza się w zrok i tak jest że są nie dowłady połowiczne to teraz dziwnie czuje swoją lewą połowę ciała- czy to może być na tle lękowym czy innym każdy lekarz po 3 wizycie odsyła mnie do psychiatry ba cały czas wałkuje to samo a oni że jestem zdrowy miałem wrażenie że mam deformacje czaszki ale lekarz powiedział że jest spoko i nie wiem co mam robić dlatego pisze do was co mi o tym powiecie
Offline
Posty
9
Dołączył(a)
26 cze 2014, 12:47

Zaburzenia Lękowo somatyczne

przez Linkaaa 30 cze 2014, 20:04
Street0982
zrob sobie przysluge i zaufaj lekarzowi. przedewszytkim oszczedz sobie biegania po gabinetach lekarskich bo pogarszasz swoje samopoczucie. wierz mi zmarnowalam na to wiele misiecy i kosztowalo mnie to duzooooooooo nerwow
nerwica to nie takie cos hop siup- nie problem. zajmij sie tym jako podstawowym problemem skoro ktroys lekarz z rzedu nie wskazal innego
Offline
Posty
37
Dołączył(a)
15 cze 2014, 20:39

Zaburzenia Lękowo somatyczne

przez Street0982 08 lip 2014, 10:43
A wasza nerwica jak wygląda jak byście to opisali można sobie ubzdurać np chorobe i mieć jej objawy somatyczne ??
Offline
Posty
4
Dołączył(a)
23 cze 2014, 20:35

Zaburzenia Lękowo somatyczne

przez ziomuś 10 lip 2014, 09:40
No ja tak mam. Ojawy ksiazkowe do dowolnej choroby
Mdlosci wymioty zawroty glowy bole glowy parestezje klucia mrowienia zaburzenia mowy widzenia sluchu czucia dusznosci klucha w gardle kolatania serca drzenia miesniowe uczucie derealizacji depersonalizacj omamy smakowe itd.

CT MRI RTG USG Gastroskopia Morfologia Badania moczu etc OK

A mimo to kazdego dnia czuje ze strasznie choruje
Offline
Posty
35
Dołączył(a)
23 lis 2013, 23:38

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Przeskocz do