Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

Subforum poświęcone nerwicy lękowej.

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez lunatic 27 lip 2014, 11:48
Witam
Od wielu lat zażywam różne leki przeciwdepresyjne na stany lękowe, depresyjne i zaburzenia osobowości.
Od jakiegoś czasu występuje u mnie następujący objaw: czuje się jakbym miał utrudniony odbiór bodźców z zewnątrz, jakby to było czymś zaburzone i one po prostu nie docierały do mnie z normalną intensywnością, przykładowo jestem w jakimś miejscu, coś się dzieje, a ja tego nie odczuwam tak jak kiedyś, wszystko jest jakieś spłaszczone, jest jakieś otumanienie czy oszołomienie, nie wiem jak to nazwać. Tak jakby była jakaś bariera która utrudniala mi odbiór tego co się dzieje wokół. Kiedyś brałem paroksetynę i myślałem ze to od tego, ze one tak zobojętnia i to skutek uboczny leku. W tej chwili biorę inny lek który jak go kiedyś brałem nigdy czegoś takiego nie powodował a u mnie to jest jeszcze bardziej nasilone. Czy ktoś wie co to w ogóle jest i skąd się to może brać, czy to jest może objawem jakichś stanów lękowych czy czegoś jeszzce innego. Albo ewentualnie skutek uboczne przewlekłego przyjmowania leków?

-- 27 lip 2014, 11:15 --

albo może to jest ta derealizacja?
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

Avatar użytkownika
przez lonsdale 27 lip 2014, 12:24
Możliwe że deralizacja, ale raczej wygląd to po prostu na winę leków, leki tak przytłumiają emocje i myśli oraz to jak odbieramy świat, jesteś po prostu "znieczulony psychicznie" od leków
zespół natręctw; paroksetyna 60 mg, doraźnie diazepam 5 mg, fajki i kawa ogromne ilości

ściany mają uszy, ludzie to pluskwy, wiem to, część z nich jest jak szczury, co robią szczury - węszą, szklanka przy uchu życie na podsłuchu, i nawet nie wiesz kiedy już ziomek leżysz
Avatar użytkownika
Offline
Posty
305
Dołączył(a)
15 lip 2014, 11:34
Lokalizacja
klimaty Południowo-Wschodnie

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez Laura1234 27 lip 2014, 13:30
Hej niekoniecznie jest to wina leków ja miałam tak kiedy woógle nie brałam leków i to między innymi było powodem że ,,odwiedziłam,, psychiatrę. Ja miałam takie objawy jak ty lunatic opisywałam to mojemu lekarzowi. Czułam się jakby byłam w jakiejś kuli odzdzielona od świata i ludzi i te słowa które ludzie do mnie mówili odbijały się ode mnie i do mnie nie docierały. Nie mogłam się na niczym skupić nie mogłam się uczyć. pogorszył mi się słuch i wzrok. ludzie do mnie gadali i byli koło mnie a ja czułam się jakby w izolacji. U mnie do tego doszło na zasadzie połączenia stanów lękowych i depresji. Mi pomogły leki. Praoksetyna na początek była ale brałam ją przez miesiąc. paroksetyna przez pierwsze 2 tygodnie nailiła te objawy derealizacji( tak to nazwę bo to chyba to) a póżniej już wogole je nie miałam.
Offline
Posty
237
Dołączył(a)
21 lip 2014, 20:35

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez lunatic 27 lip 2014, 13:37
Laura1234,
i co powiedział lekarz na to ze co to jest i skad to sie bierze?
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez Laura1234 27 lip 2014, 13:46
Niestety nic mi nie powiedział bo się go nie pytałam tylko słuchał i powiedział że mam depresję i nerwicę lękową. I dał mi te leki. Wtedy go się tak nie pytałam byłam dość zestresowana i nie umiałam o osobie rozmawiać z psychiatrą bo sie wstydziłam ze jestem tak młoda i już mam te problemy.

-- 27 lip 2014, 13:49 --

Mi się wydaje że jest to derealizacja bo te objawy na o wskazują ja jeszcze miałam takie coś że już sama nie wiedziałam kim jestem czułam się tak jakbym ,, nie żyła,, tylko jakąs laleczką była.
Offline
Posty
237
Dołączył(a)
21 lip 2014, 20:35

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez lunatic 27 lip 2014, 13:50
po to sie idzie do lekarza zeby to on wystawil diagnoze i wytlumaczyl a nie zeby sie trzeba bylo samemu domyslac moze to a moze tamto, polska słuzba zdrowia
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez Laura1234 27 lip 2014, 13:52
Być może jest to skutek uboczny leków który teraz bierzesz. Na ulotce powinno pisać. Powinieneś się tak czuć przez ok. 2 tyg. ja tak miałam ze mi się to nasiliło jak zaczęłam brać paroksetynę, ale póżniej znikło

-- 27 lip 2014, 13:55 --

A jaki lek bierzesz?
Offline
Posty
237
Dołączył(a)
21 lip 2014, 20:35

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez lunatic 27 lip 2014, 13:58
"być może" to mnie w ogole nie zbliza do znalezienia przyczyny, bo tak mozna o wszystkim powiedziec, byc moze od tego, byc moze od tamtego, tyle to sam wiem
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez Laura1234 27 lip 2014, 14:05
No to czemu się nie spytasz lekarza? tylko pytasz się tu na forum tu na forum nikt ci nie pomoze. My nie jesteśmy lekarzami, zresztą wątpie że ci lekarze też w tym pomogą tak samo powią,, być może,, bo skad oni mogą wiedzieć przecież nie zbadają tego.

-- 27 lip 2014, 14:07 --

Pzrepraszam za tak chamską być może ,,odzywkę,, ale mam wrażenie że moja osoba cię denerwuje.
Offline
Posty
237
Dołączył(a)
21 lip 2014, 20:35

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez lunatic 27 lip 2014, 14:18
bo w tej chwili nie mam lekarza bo moj mnie olał i szukam jakiegos innego i jeszcze nie znalazłem, a skad wiesz ze nikt nie pomoze? a moze mial takie same objawy ktos, poszedł do lekarza i mu lekarz wytłumaczył co to jest? albo moze z innego źródła wie co to jest, tutaj są osoby z różnym doświadczeniem wiec nie rozumiem tego ze sie dziwisz ze pytanie zadałem
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez Laura1234 27 lip 2014, 19:35
No bo lunatic tak mówiąc szczerze to mnie trochę uraziłeś tym ,,być może,, ,,tyle to sam wiem,,, tutaj nikt na forum nie może ci na 100 procent powiedzieć co Ci jest. Napisałam to być może , ponieważ nie chcę Cię okłamywać. Nie wiem co ty teraz czujesz, czego doświadzczasz ja mogę tylko przypuszczać. Myślę że cała psychiatra się na tym opiera na przypuszczaniu bo tych chorób nie da się jakoś zbadać. Ja odpisałam na Twój post, bo miałam identyczne objawy co Ty a po tym poście co napisałeś przykro mi się zrobiło myślałam że mi podziękujesz że się zainteresowałam. Ale wiem pewnie jesteś ode mnie starszy i wychodzisz z założenia że ja się na tym wszystkim nie znam. Ja uważam, że przez internet nie da się pomóc trzeba porozmawiać o tym z lekarzem.

-- 27 lip 2014, 19:46 --

W jaki sposób ludzie przez neta Ci pomogą? przecież nie wypiszą Ci recepty a na psychoterapię to ty sam musisz iść. Ja od siebie mogę powiedzieć że mi na derealizację pomogły leki. Na pewno przyczyniło się tez do tego środowisko, poczucice bezpieczeństwa, przyjażni ludzie no i aktywność życiowa (dalej chodziłam do szkoły pomimo depresji wprawdzie w kratkę ale chodziłam i starałam się uczyć) .Myślę że kiedy obracasz się w dobrym środowisku masz przyjaciół to łatwiej jest wyjść z depresji.:)
Offline
Posty
237
Dołączył(a)
21 lip 2014, 20:35

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

Avatar użytkownika
przez agusiaww 27 lip 2014, 19:58
Wg mnie to jeden z wielu objawow zaburzen z gruntu nerwicy/depresji.
Warto żyć, warto marzyć, bo to co osiągalne możliwe jest do zdobycia.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
6261
Dołączył(a)
05 mar 2009, 09:22

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez lunatic 27 lip 2014, 20:04
Laura1234,
akurat tak sie sklada ze wiele rzeczy na przyklad na temat skutków ubocznych roznych lekow ktore mialem dowiedzialem się stąd a nie od lekarza i dzieki temu moglem cos z tym zrobic, lekarz to tyle powiedzial ze przykladowo ataki paniki po jednym leku zwalił na przesilenie wiosenne, jakby nie to ze tu kiedys wyczytalem ze ten lek u innych tez powodował takie ataki to bym dalej nie wiedzial skąd to mam i takich sytuacji było więcej, za bardzo ufasz lekarzom, ja sie na nich juz wiele razy przejechałem i mam troche inne podejście, i do lekarzy i do leków niz to jakie mialem na początku
Offline
Posty
5335
Dołączył(a)
07 lis 2010, 10:55

Problem z odbieraniem bodźców z zewnątrz-co to może być?

przez ladywind 27 lip 2014, 20:12
lunatic, mam takie coś od czerwca, tez mało co do mnie dociera z zewnatrz, dodatkowo mam zmienioną świadomosc, inaczej postrzegam otaczajacą mnie rzeczywostość. Sądzę, że dokucza nam derealizacja/depersonalizacja, która musi sama przejść, nie ma na to skutecznych leków. Niby sie mówi ze neuroleptyki pomagaja, ale biorę abilify a DD mi nie mija. Ile to bedzie trwało u nas tego nie wiadomo. Czytałam na forum o DD, że u każdego trwa to latami u innych z kolei tylko tygodnie po czym samoistnie mija. Nie ma niestety reguły:(
Festiwal psiego mięsa? Tak. Podpisując petycję wzrasta szansa na zaprzestanie tego mordu https://secure.avaaz.org/pl/stop_the_pu ... 52&v=76652
Offline
Posty
7567
Dołączył(a)
02 lut 2012, 21:32

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości

Przeskocz do