Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

Subforum poświęcone nerwicy lękowej.

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

Avatar użytkownika
przez Majkel86 19 sie 2013, 18:27
Ok Tomakin założyłem u Ciebie na forum temat i opisałem mój problem wraz z wynikami badań, jakbyś mógł to zerknij ;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
384
Dołączył(a)
23 lis 2011, 13:47

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez showmustgoon5 19 sie 2013, 21:13
Przepraszam, że tak ni z gruchy ni z pietruchy, ale jeśli zwykłe badanie krwi nie wystarczy, to jakie badania powinno się wykonać, żeby sprawdzić czy żadnych suplementów nie brakuje?
Offline
Posty
19
Dołączył(a)
04 sty 2013, 00:33

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez tomakin 19 sie 2013, 23:02
Nie sprawdzisz, czy suplementów nie brakuje. Badaniem krwi eliminujesz nietypowe schorzenia, które mogą dać ataki paniki jako objaw - problemy z tarczycą, wątrobą, anemię, zatrucie ołowiem, niektóre zaburzenia hormonalne i parę innych, a przy okazji możesz wcześnie wykryć jakąś chorobę z tych, co wykryte wcześnie są łatwo wyleczalne. Na stronce masz odnośnik do "terapii", gdzie masz wypisane podstawowe badania. Suplementy są całkowicie niezależne od tych badań, bo tych niedoborów nie wykryjesz, chyba że chcesz dosłownie parę tysięcy wydać.

Majkel jak pisałem, prawie wszystko OK, z wyjątkiem oczywiście niskiej ferrytyny, a jeśli facet ma niską ferrytynę, to znaczy że naprawdę kijowo się odżywiał... stąd pewnie niedobory. No i lekko walnięta tarczyca, na tyle żeby dać delikatne objawy (marznięcie, niewielka depresja, lekka depersonalizacja), ale taka tarczyca nie powinna wywołać pełnoobjawowych ataków paniki.
Offline
Posty
737
Dołączył(a)
21 paź 2007, 18:49

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez nerwa 20 sie 2013, 09:49
A moga wystapic jako skutek uboczny brania (przynajmniej na poczatku) - niespokojne nogi? Bo zaczelam juz brac regularnie magnez i olimp sport i dzisiaj cala noc mialam akcje z nogami. Z tego co wyczytalam moga to byc niedobory zelaza tez, ale czy np. magnez moglby to spowodowac, czy nie ma opcji?
"The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another." ~William James
Offline
Posty
3823
Dołączył(a)
24 lut 2013, 16:06

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez Mightman 20 sie 2013, 13:13
Nerwa nie przejmuj się pierdołami :) Ja czy żarłem suple czy nie żarłem to mi latały nogi kiedy chciały :D Czasami muszą się wybiegać i tyle :) olewam to i tyle
Offline
Posty
734
Dołączył(a)
20 lis 2011, 18:12

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez nerwa 20 sie 2013, 13:16
no dooobra, to zaraz wezmę kolejną dawke magnezu :)
(swoja droga, sprawdzilam w biometeo, ze dzisiaj u mnie zapowiaja zwiekszenie dolegliwosci reumatycznych - wiec moze to wzmaga te problemy z nogami tez ;) )
"The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another." ~William James
Offline
Posty
3823
Dołączył(a)
24 lut 2013, 16:06

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez Mightman 20 sie 2013, 15:10
Zadzwoń do wróżki jeszcze :mrgreen: :lol:
Offline
Posty
734
Dołączył(a)
20 lis 2011, 18:12

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez nerwa 20 sie 2013, 15:17
Mightman, Ty sie smiejesz, ale - wiesz, ze zawsze przed deszczem boli mnie kolano? :) Nawet niedawno, we wszystkich prognozach zapowiadali mega slonce na najblizsze dni, zadnego deszczu, a mnie zaczelo kolano bolec. Pomyslalam... oho, ciekawe. Minelo kilka godzin i nadciagal niespodziewanie deszcz i burza :)
"The greatest weapon against stress is our ability to choose one thought over another." ~William James
Offline
Posty
3823
Dołączył(a)
24 lut 2013, 16:06

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

Avatar użytkownika
przez Majkel86 20 sie 2013, 20:50
tomakin napisał(a):Majkel jak pisałem, prawie wszystko OK, z wyjątkiem oczywiście niskiej ferrytyny, a jeśli facet ma niską ferrytynę, to znaczy że naprawdę kijowo się odżywiał... stąd pewnie niedobory. No i lekko walnięta tarczyca, na tyle żeby dać delikatne objawy (marznięcie, niewielka depresja, lekka depersonalizacja), ale taka tarczyca nie powinna wywołać pełnoobjawowych ataków paniki.


No a ferrytyne trzeba jakoś podnieść, czy po prostu dieta i suple zrobią swoje?
Tarczyca to rozumiem jodem? Ogólnie to obecnie nie mam typowych ataków paniki, miałem ze 2 lata temu. Teraz to głównie napady leku, napięcie, stany depresyjne też mi się pojawiały kilka miechów temu no i depersonalizacja dosyć często.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
384
Dołączył(a)
23 lis 2011, 13:47

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez tomakin 21 sie 2013, 03:14
Ale wiesz, że suplementy pomagają tylko do pewnego stopnia? Nikt, kto na przykład siedzi 24/7 przed komputerem nie będzie zdrowy, ile supli by nie jadł :D Tak przestrzegam, zapewne niepotrzebnie, ale przypuszczam, że sporo osób które powinny po prostu coś zrobić ze swoim życiem - z lenistwa będą próbowały suplementów. Jeśli jednak żyjesz +/- OK i masz objawy, to suple są dla Ciebie.

Nerwa, mi na zespół niespokojnych nóg pomagał lit - i to jak pomagał! On ma naprawdę wiele przyczyn, mógłbym Ci całe wypracowanie o tym napisać, ale - tak na początek, wypróbuj lit o ile go dostaniesz (małe dawki, rzędu 5-10 mg dziennie), DUŻE dawki witaminy B12 (najlepiej metylokobalaminy, ale to wiadomo drogie) i możesz też niewielkie ilości żelaza. Niektórym pomagała witamina K2, ale w Polsce nie dostaniesz odpowiedniej.

Jeśli brałaś witaminę D, to mogła ona doprowadzić do spadku poziomu magnezu, co może wywołać zespół.

Ponoć glicyna jest idealnym rozwiązaniem przy bezsenności (a to główny problem z restless legs syndrome), nigdy tak do końca się tego nie pozbyłem, zmniejszałem jedynie objawy - zobaczę jak będzie po glicynce, za parę dni poczta mi przyniesie.
Offline
Posty
737
Dołączył(a)
21 paź 2007, 18:49

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

Avatar użytkownika
przez Majkel86 21 sie 2013, 17:53
tomakin napisał(a):Ale wiesz, że suplementy pomagają tylko do pewnego stopnia? Nikt, kto na przykład siedzi 24/7 przed komputerem nie będzie zdrowy, ile supli by nie jadł :D Tak przestrzegam, zapewne niepotrzebnie, ale przypuszczam, że sporo osób które powinny po prostu coś zrobić ze swoim życiem - z lenistwa będą próbowały suplementów. Jeśli jednak żyjesz +/- OK i masz objawy, to suple są dla Ciebie.


Ja mam wielką ochotę żyć, po prostu, normalnie, tak jak większość ludzi, zdrowo, aktywnie tylko moje samopoczucie często mnie w tym wszystkim ogranicza. Czuję, że jakby suple dały mi poprawę chociaż w 60-70% to dalej już bym dał radę i poszerzał horyzonty ;) Bo w te dni, że tak powiem "wolne od nerwicy" ciężko mi usiedzieć w domu, od razu jakieś zajęcia sobie znajduję, mycie auta, zakupy, rower itp.

Aha z tymi niespokojnymi nogami to też coś mam, czasami czuję w nogach jakiś dziwny niepokój, coś mnie w nich drażni, nie potrafię spokojnie siedzieć i rozluźnić nóg, takie dziwne nieprzyjemne uczucie w nich mam.
Avatar użytkownika
Offline
Posty
384
Dołączył(a)
23 lis 2011, 13:47

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez tomakin 23 sie 2013, 03:43
Wiesz, są tacy co przez ten cały zespół niespokojnych nóg nie są w stanie w ogóle zasnąć przez kilka godzin, to dopiero jest męczarnia :D I źle, i dobrze że takie coś masz - źle, bo takie coś ZAWSZE jest objawem jakiegoś schorzenia czy niedoboru związanego z układem nerwowym (więc pewnie i z nerwicą), dobrze - z tego samego powodu, bo skoro jest schorzenie / niedobór, to można je wyleczyć. Tylko trzeba w nie utrafić. Przyczyn zespołu niespokojnych nóg są dziesiątki, począwszy od takich banałów jak niedobór żelaza czy magnezu, poprzez początki cukrzycy, skończywszy na stwardnieniu rozsianym.

Nikt nie wie, skąd to się naprawdę bierze, mógłbym teraz rozpisać przykładowe zaburzenie cyklu metylacji prowadzące do obniżenia poziomu żelaza i tym samym do upośledzenia regeneracji mieliny (w zespole niespokojnych nóg stwierdza się niski poziom żelaza i zanik mieliny), ale w takie coś uderza się już złożonymi, dość drogimi terapiami, w ten sposób robi się przy np stwardnieniu rozsianym. Przy zwykłej nerwicy, jak te nogi nie dają się mocno we znaki, nie ma chyba sensu pakować w to tyle kasy.

Tak czy tak możesz te nogi traktować jako wskaźnik. Wszystko niemal można sobie wmówić, ale jeśli ktoś ma zespół niespokojnych nóg, to na 100% ma jakieś zaburzenie które da się zmierzyć i zbadać - jakiś niedobór, wysoki albo niski poziom jakiegoś hormonu, coś w ten deseń. Jak Ci ten objaw nie zniknie, to znaczy że nie naprawiłeś sobie do końca mózgu. Ale nie pytaj mnie jaki jest mechanizm powstawania tego, bo nikt nie wie. Ja jedynie mam parę dziwnych teorii, ale na 90% są błędne :D
Offline
Posty
737
Dołączył(a)
21 paź 2007, 18:49

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

Avatar użytkownika
przez Majkel86 23 sie 2013, 09:52
Mam coś takiego ale generalnie póki co mi to wcale nie przeszkadza. Dokucza mi to tylko najbardziej jak sobie robię właśnie jakiś trening relaksacyjny i zamiast sobie siedzieć spokojnie i się rozluźnić to nie mogę bo chwilę mam nogi w bezruchu i już czuje przymus żeby nimi poruszać ;D ale zasypiam z tym bez problemu, nie odczuwam bólu tylko takie dziwne uczucie niepokoju w nogach i nie mam tego często więc jest ok ;)
Avatar użytkownika
Offline
Posty
384
Dołączył(a)
23 lis 2011, 13:47

Chcesz się pozbyć nerwicy lękowej w parę tygodni?

przez tomakin 24 sie 2013, 02:47
Tak czy tak, skoro takie coś masz - ciężko wyczuć, czy nie masz jakiegoś dodatkowego schorzenia.

Zastanawiam się cały czas, na ile mam rozwijać terapię rozpisaną na stronce - są na przykład ludzie, którzy mają niedobory B12 i nie reagują za dobrze na cyjanokobalaminę, ale za to super im się poprawia po metylokobalaminie (aktywna forma, którą organizm dopiero musi zrobić jeśli dostanie formę cyjano). Tyle, że to jest droższa zabawka, 50 zł taka witaminka kosztuje, a zwykłą można mieć za 20 zeta. Z jednej strony sugerując metylo mogę narazić ludzi na koszty, z drugiej - jeśli ktoś ma akurat walnięty cykl metylacji tak, że jego organizm nie wytworzy odpowiedniej ilości tejże witaminki - może sobie brać wszystkie suple a i tak nic mu nie pomoże, póki nie spróbuje metylo~.

I owszem, są na to testy, ale one kosztują dużo więcej niż suplement :D

W ogóle muszę siąść i wrzucić na stronkę to, co mam na forum - żeby było w jednym miejscu.

-- So sie 24, 2013 6:28 am --

edit - uff, dorzuciłem 3 rozdziały do stronki, teraz wszystko jest pięknie i - mam nadzieję - duży czytelniej niż było do tej pory na stronce pod zakładką "jak wyleczyć nerwicę".
Offline
Posty
737
Dołączył(a)
21 paź 2007, 18:49

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

Przeskocz do