Derealizacja. Depersonalizacja.

Subforum poświęcone nerwicy lękowej.

Derealizacja. Depersonalizacja.

Avatar użytkownika
przez *Monika* 13 cze 2011, 22:04
tolken24, Ile czasu chodzisz na tą terapię?
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Główny Moderator
Posty
18813
Dołączył(a)
16 paź 2009, 19:20
Lokalizacja
Ślązaczka z krwi i kości

Derealizacja. Depersonalizacja.

przez tolken24 13 cze 2011, 23:13
czesc miałem robione EEG i wszystko wyszło ok boze meczę sie już z tym 10 miesięcy i tak zyję dzien po dniu godzina po godzinie chodze na psychoterapie od 2 tygodni w Instytucie nic mi to nie pomaga czuje sie fatalnie powtarzam sobie ze musze patrzec bo inaczej nie widziałbym samochodów ktore jada towarów w sklepie ale mnie przeraza ten świat to co widze autobus napisy na budynkach ludzie jakbym oglądał jakiś film
Offline
Posty
183
Dołączył(a)
20 lut 2011, 13:30

Derealizacja. Depersonalizacja.

Avatar użytkownika
przez derick 14 cze 2011, 13:10
tolken24, w delerce psychoterapia nic nie da, leki co najwyżej a tak naprawde to sam....też to mam już poł roku ale zauwazyłem ze jak mi się nasiliły natręctwa myśli to delerka znikła bo głowa zaczęła się zajmować czymś innym...poprostu nie zwracam juz na to tak uwagi...non stop zajęcie to jest najlepsze mówie to komuś a sam nie potrafie tego robić:/
Avatar użytkownika
Offline
Posty
64
Dołączył(a)
21 kwi 2011, 15:23

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Derealizacja. Depersonalizacja.

przez M18 18 cze 2011, 18:13
Mi ten stan wyjątkowo przeszkadza, gdy staram się czegoś nauczyć, obliczyć lub przeczytać coś ze zrozumieniem.
Derealka wpływa na umiejętność myślenia i zapamiętywania, szybkiego reagowania, obniżając je drastycznie.
M18
Offline
Posty
57
Dołączył(a)
01 maja 2010, 15:16

Derealizacja. Depersonalizacja.

przez Kirw 19 cze 2011, 15:54
Myślicie, że derealizacja ma podłoże nerwicowe, organicznie a może hormonalne ?
Offline
Posty
27
Dołączył(a)
18 lip 2010, 10:34

Derealizacja. Depersonalizacja.

Avatar użytkownika
przez *Monika* 19 cze 2011, 17:26
Kirw, Derealizacja – zaburzenie psychiczne określające różnego rodzaju odczuwanie zmian otaczającego świata. Osoba dotknięta derealizacją ma poczucie jakby otaczający ją świat był w jakiś sposób zmieniony, nierealny, oddalony. Główną przyczyną pojawienia się tego zaburzenia jest lęk, jednak może do niej również doprowadzić zmęczenie.
Zaburzenie może występować jako objaw różnego rodzaju fobii, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego czy depresji. Wyróżnia się również derealizację występującą w schizofrenii, jednak w tym wypadku postrzeganie świata przez chorego jest o wiele bardziej zmienione niż ma to miejsce przy derealizacji występującej podczas zaburzeń nerwicowych.
Często mianem derealizacji określa się uczucie lekkich zawrotów głowy, towarzyszące niektórym zaburzeniom neurologicznym. Występowaniu derealizacji towarzyszyć może pojawienie się depersonalizacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Offline
Główny Moderator
Posty
18813
Dołączył(a)
16 paź 2009, 19:20
Lokalizacja
Ślązaczka z krwi i kości

Derealizacja. Depersonalizacja.

Avatar użytkownika
przez _asia_ 19 cze 2011, 17:32
Monika1974 napisał(a):Kirw, Derealizacja – zaburzenie psychiczne określające różnego rodzaju odczuwanie zmian otaczającego świata. Osoba dotknięta derealizacją ma poczucie jakby otaczający ją świat był w jakiś sposób zmieniony, nierealny, oddalony. Główną przyczyną pojawienia się tego zaburzenia jest lęk, jednak może do niej również doprowadzić zmęczenie.


dokładnie, od siebie do przyczyn derealizacji dodałabym jeszcze stany migrenowe oraz niewystarczające dotlenienie organizmu i zakażenia różnymi drobnoustrojami.
"Nie wolno zgadzać się na pełzanie, gdy czujemy potrzebę latania"

"Gdy zamykają się jedne drzwi do szczęścia, otwierają się inne, ale my patrzymy na pierwsze drzwi tak długo, że nie widzimy tych drugich"


Helen Keller
Avatar użytkownika
Offline
Posty
2857
Dołączył(a)
02 gru 2010, 19:21

Derealizacja. Depersonalizacja.

przez baziol1234 22 cze 2011, 18:46
Witam ponownie :) poczytałem trochę na forum, i wiem jak określić uczucie, które do mnie ciągle powraca. To flashback. Tak więc wydaje mi się, że mam derealizację, napady flashbacków i nerwice pewnie też (lęki np. przed ostrymi przedmiotami, to znaczy nie boje się ich w takim dużym stopniu moge je trzymać, ale boje się, że sobie zrobie nimi krzywdę, boje się oglądać jakieś mocniejsze filmy itd.). Zapisałem się do psychologa na 29 Czerwca mam wizytę, i tu właśnie chciałbym Wam zadać pytanie. Dobrze zrobiłem zapisując się do psychologa? czy powinienem od razu zapisać się do psychiatry? Mama doradziła, żeby najpierw spróbować z psychologiem, ja byłem gotowy iść już nawet do psychiatry, powiedziała też, że mogę mieć nieprzyjemności w przyszlosci , wpływa takie leczenie na karierę zawodową? Chodzi mi o to czy np. będą wiedzieli o tym, że leczyłem się u psychiatry (np. jak przyjmą mnie do nowej szkoły, czy też pracodawca). Proszę o odpowiedź:)
Offline
Posty
3
Dołączył(a)
02 cze 2011, 17:41

Derealizacja. Depersonalizacja.

Avatar użytkownika
przez derick 23 cze 2011, 13:05
baziol1234, Jak niby mogą wiedzieć że leczyłeś sie u psychiatry....:) Ja ci radzę od razu iść do psychiatry bo on CI powie czy należy iść do psychologa czy nie. A jak potrzebne Ci bedą tabletki to tylko psychiatra Ci je moze dać...nie słuchaj mamy zawsze, one zawsze wszsytko wiedzą...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
64
Dołączył(a)
21 kwi 2011, 15:23

Derealizacja. Depersonalizacja.

przez tolken24 23 cze 2011, 21:46
doradzcie mi proszę co ja mam robić jestem tak zdesperowany ze albo sie zabiję albo jestem gotów poddac sie jakiemuś zabiegowi zeby starcic pamięc wolę nauczyć się wszystkiego od nowa albo zakończę swoje życie boże chyba nikogo nie ma na tym swiecie komu by przeszkadzało patrzenie a ja tak własnioe mam zniszczyłem sobie zycie kilkoma drinkami na słoncu w tamtym roku w grecji po co ja tam głupi jechał po co ja pił ten cholerny niesprawiedkliwy swiat mnie wykancza ale mam w reku bron która wszystko zakonczy-smierc a zdrugiej strony tak bardzo chciałbym zyc jak kiedys jak dawniej i mam matke na której bardzo mi zalezy co ja mam robic POMÓZCIE leki mi w ogóle nie pomagaja terapia tez nic Jak zyc kiedy tak bardzo boli i to poczucie winy za niedługo bedzie rok od tego nieszczesnego wyjazdu a ja nadal stoje i pakuje walizkę 15 sierpnia 2010 ROKU tej daty nie zapomne nigdy i to wszystko to było tak niedawno na wyciągnięcie ręki jeszcze sie ogoliłem, ubrałem Boze ja nie wiedziałem ze to ostatnie chcwile mojegpo normalnego zycia
Offline
Posty
183
Dołączył(a)
20 lut 2011, 13:30

Derealizacja. Depersonalizacja.

przez tolken24 23 cze 2011, 22:25
biore obecnie seroxat 40 mg i lamotrygine 50 mg leki nie pomagaja nic a nic terapia tez nic nie pomaga bo z czego mam sie leczyc z patrzenia ? a mi własnie patrzenie przeszkadza mam włączonego auto-pilota juz w tej całej grecji otwierałem oczy i mnie przerazało ze widze ksiezyc niebo, i całe to przeklete faliraki z tym młynem i tymi wszystkimi klubami
Offline
Posty
183
Dołączył(a)
20 lut 2011, 13:30

Derealizacja. Depersonalizacja.

Avatar użytkownika
przez korppi 23 cze 2011, 23:17
hej :)
nie poddawajcie się to mija :) dacie rade! nie bójcie się iść do lekarza, brać lekarstw.
Po pół roku leczenia czuję się "sobą" :D
Szczególnie dziękuję LukLuk, bo natchnął mnie wiarą, że będzie lepiej. Przestałam liczyć dni kiedy mi się zacznie polepszać i obserwować swoje samopoczucie.
Życzę Wam wszystkim lepszych dni, a w końcu powrotu do zdrowia. Trzymajcie się mocno!
Avatar użytkownika
Offline
Posty
24
Dołączył(a)
27 lis 2010, 14:12
Lokalizacja
kraków

Derealizacja. Depersonalizacja.

przez tolken24 23 cze 2011, 23:37
brałem lexapro, fevarin, ketrel, anafranil, rispolept, abilify, tranxene, seroxat, olanzapinę, lamotrygine, hydroksyzyne diagnoza zespół derealizacji, depersonalizacji i epizod depresyjny
Offline
Posty
183
Dołączył(a)
20 lut 2011, 13:30

Derealizacja. Depersonalizacja.

przez tolken24 24 cze 2011, 00:07
no to fajnie zazdroszczę ci od czasu powrotu z grecji miałem 6 psychiatrów afobamu nie próbowałem nie chca mi przepisać neuroleptyki tez próbowałem ketrel abilify olanzin rispolept i tylko taki był z nich pozytek ze sie miałem czym otruc
Offline
Posty
183
Dołączył(a)
20 lut 2011, 13:30

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

Przeskocz do