Skocz do zawartości
Nerwica.com

Nerwica, lęki, fobie?Proszę o pomoc!


lalik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów :) Jestem tutaj nowa, więc z góry przepraszam jeśli umieściłam temat w niewłaściwym miejscu itp. Może przejdę do sedna mojego problemu.... Szukam porady.... Nie wiem dokładnie co mi jest, wiem tyle, że jest mi z moimi dolegliwościami coraz gorzej normalnie funkcjonować... Dręczą mnie różne lęki, które chyba mają już postać fobii, wszystkim się nadmiernie przejmuję, denerwuję, wyolbrzymiam problemy. Mam dość „dziwną” osobowość – na moje oko cechy osobowości obsesyjno-kompulsywnej... Może rozwinę jaśniej moją sytuację... Mam 24 lata, jestem studentką (ostatni rok). Studiuję na kierunku, który jest dość wymagający, jeśli chodzi o naukę. Zresztą sama jestem perfekcjonistką i dążę do doskonałości w każdej sytuacji, a najlepiej widać to na studiach... Nie potrafię zrobić czegoś „na odwal”, wszystko musi być dopięte na ostatni guzik, uporządkowane, skupiam się na każdym szczególe pracy. Niestety, jestem też przekonana o tym, że nikt nie zrobi czegoś lepiej ode mnie, więc zwalam na siebie praktycznie całą pracę do wykonania. W końcu wszystko musi być doskonałe...;/ W związku z czym często jestem przemęczona, osłabiona i nerwowa. Ciężko mi z tym, bo jednocześnie mam świadomość, że poprzez mój silny charakter pozbawiam innych możliwości wykazania się.... Pracuję jednak nad tym, ograniczam swoje nadmierne wymagania, staram się wierzyć w innych ludzi. Jednocześnie jestem duszą towarzystwa, mam poczucie humoru, potrafię z siebie żartować... Niestety od jakiegoś czasu mam problem z różnymi lękami. Właściwie od dzieciństwa mam nieustanne obawy, że stracę moich najbliższych (rodziców, siostrę). Pamiętam, że nawet jak byłam małym szkrabem, wieczorami potrafiłam zadręczać się, że rodzice umrą i nie obudzą się następnego dnia, potrafiłam nie spać z tego powodu, albo wstawać w nocy i sprawdzać czy aby na pewno oddychają. Gdy gdziekolwiek jadą