Skocz do zawartości
Nerwica.com

syndrom starej panny


520m.n.p.m.

Rekomendowane odpowiedzi

Koleżanka w pracy pani po 50-tce stwierdziła, że "bije mi staropanieństwo", bo kiedy się złoszczę to mówię np. "wkurza mnie to...", kiedy jestem smutna to mówię "dołuje mnie taka sytuacja...". Bardzo długo tłumiłam w sobie emocje, kiedy przestałam udawać i chociaż słowami je wyrażać czuję się lepiej, ale każda złość czy smutek odbierania jest przez tą panią i koleżanki w jej wieku jako objaw staropanieństwa. Często czuję się przez nią upokarzana i wiem, że wyśmiewa się ze mnie za moimi plecami, czasami jak rozmawiam z kolegą wtrąca się do rozmowy i na całego krzyczy, że "pewnie chce mu zrobić loda" i inne wulgaryzmy, mnie to zawstydza kolegów też. Twierdzi, że nie powinnam się oburzać bo ona żartuje, a ja nie znam się na żartach bo jestem "starą panną". Czuję się bezradna, bo jak jej zwrócę uwagę lub się z nią w jakiejś kwestii nie zgadzam to objaw "zacofania i staropanieństwa". Przez to do pracy chodzę coraz częściej smutna i poirytowana, może jestem sfrustrowana ale nie tym, że nie mam męża i dzieci, jej złośliwością. A może to ona ma rację? Czy istnieje coś takiego jak "syndrom staropanieństwa", jeśli tak to jak to się objawia i w jakim wieku??? Jestem DDD

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest cos takiego jak syndrom staropanienstwa. Nie chodzi tu jednak raczej o wiek niezameznej kobiety, a raczej charakter, nawyki i sposob bycia. Niestety mam w swoim otoczeniu takie osoby i charakteryzuje je przewaznie bogobojnosc i narzucanie innym swoich przekonan, nieelastycznosc myslenia, czepliwosc, wredny charakter pod przykrywka zyczliwosci (usmiechnie sie, a potem cie obgada), duza upartosc, przyslowiowy kot bardzo czesto idzie w parze. Taki typowy przyklad to dla mnie:

 

1359072495_o56zbv_600.jpg