PROPRANOLOL (Propranolol, Propranolol WZF)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy propranolol pomógł Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
31
76%

Nie
8
20%

Zaszkodził
2
5%

 
Liczba głosów : 41

PROPRANOLOL (Propranolol, Propranolol WZF)

przez reirei 05 gru 2005, 02:21
Jakieś 3 lata temu w czasie

kiedy moja depresja doświadczała apogeum lekarz przepisał mi "Pro", lek który miał zwalczyć u mnie tzw drganie ciała i

kołatanie serca, czyli objawy które najbardziej mi przeszkadzają i wpędzają w błędne koło w sytuacjach stresowych. To była

najtrafniejsza z jego wszystkich recept, a jak na ironię mógł mi ją przepisać każdy lekarz, nawet pierwszego kontaktu (bo

jest to lek przeznaczony głównie dla osób z nadciśnieniem).

Przez następne 2 lata leczyłem się różnymi lekami, z czego

najlepiej działały na mnie rusedal i klonozepan, jednak zawsze wspomagałem się propranololem. Od jakiegoś roku doktur kazał

mi odstawić wszystko, i pracować już tylko z psychologiem. Trzymam się nieźle, czasami wracają problemy ze spaniem, ale

"drgawki, kołatania i duszności" jak były tak są nadal. Koleżanka mojej mamy miała jakąś operacje na serce i czasami jak

chodzi na kontrole to prosi lekarza o pro i mi potem oddaje. Łykam go tylko w takie dni kiedy się budze i już wiem że nie dam

bez niego rady (<raz w tygodniu)

Do lekarza nie chce iść bo to taki wąsaty kutas że od razu mnie zjedzie, że jak to

jego terapia cud nie podziałała.

Precyzując : propranolol to jedyny środek który mi pomaga i świetnie rozluźnia bez

usypiania, ale podobno szybko uzależnia gdy bierze się go często i regularnie, no i nie leczy on drgawek i duszności tylko

nadciśnienie którego nie mam. Jeśli ktoś zna lek o podobnym działaniu, którym możnaby taką przypadłość wyleczyć albo taki

który chociaż nie uzależnia - byłbym przeogromnie wdzięczny gdyby podał mi na niego namiary.

Ehhh.....
Offline
Posty
891
Dołączył(a)
04 gru 2005, 20:14

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Avatar użytkownika
przez Olka 05 gru 2005, 10:19
inne beta-blokery to: acebutolol, atenolol, bisoprolol,

karwedilol, metoprolol........jakie jest ich dokładne działanie tego nie wiem, ale chyba wszystkie powoduja zagrożenie

psychicznego i fizycznego uzależnienia. Warto zapytac o to lekarza:)
"...by czuć upadek z wysoka spaść trzeba. Być na dnie by móc sięgnąć nieba......"
Avatar użytkownika
Offline
Posty
639
Dołączył(a)
23 wrz 2005, 17:49
Lokalizacja
Świdnik

przez juradj 05 gru 2005, 16:22
a probowales HydroXyzyny ? spokojny lek nie uzaleznia

uspakaja bardzo miło wogole jest tak szybki cichy i bardzo pomaga
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
01 gru 2005, 23:23

przez reirei 06 gru 2005, 10:39
hydroxyzine? Tak miałem, rzeczywiście dość dobrze działa ale

raczej anty depresyjnie, w tej chwili jest już dla mnie troche za "mocny" i mnie usypia. :roll: potrzebuje raczej coś na same

skurcze, jurdj.

Pogrzebałem za to troche o beta blokerach, przynajmniej tych które wymieniła Olka, wszystkie powodują

obniżenie ciśnienia a ja jestem niskociśnieniowcem i nie wiem czy mi sie czasem pikawa wogóle nie zatrzyma :shock: Za to

wszystkie są zalecane przy niewydolnośći serca. Co to dokłądnie jest??? Kiedyś na wywiadzie moja

mama przyznała się że reanimowano mnie przy porodzie bo urodziłem się martwy i że miałem szkarlatynę. Zastanawiam się czy

może nie powinienem się przebadać na serce. Kiedyś podjąłem w tym celu odpowiednie kroki ale przeraziłem się gdy usłyszałem

że najbliższy wolny termin jest za 4ry miesiące, dodatkowo nie wiem czy mam wystarczający powód żeby takiemu kardiologowi się

pojawiać na oczy. Może powinienem pójść z tym (sercem) do zwykłego lekarza pierwszego kontaktu? :roll: Jak sądzicie :?: :?:

:?:
Offline
Posty
891
Dołączył(a)
04 gru 2005, 20:14

przez Angelica 25 sty 2006, 17:55
reirei ja odstawilam ponad 2 tyg. temu wszytskie leki oprócz własnie propranololu. łykam go codziennie. rano musze konieznie bo wybudza mnie kołatanie serca (skutek brania asentry). pozniej jest w miare ok. no chyba ze mam wyjsc gdzies gdzie dopadają mnie lęki. wtedy nic nie pomaga:) ale jesli ty bierzesz go raz w tygodniu to polecam ci ziołowe tabletki do ssania "validol". ja na samym poczatku swojej choroby brałam go w sytuacjach kiedy dostawałam ataku.i musze powiedziec ze pomagało.kołatanie serca i inne przypadłosci ustępowały. takze spróbuj. to ziółka. a kosztują ok.4 zł i bierz gdy czujesz ze zaraz nie bedzie zbyt rózowo:)pozdrawiam!
kiedy powróci do mnie mój fiolet...
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
24 sty 2006, 12:45
Lokalizacja
pd-wsch

przez reirei 25 sty 2006, 19:53
Dobrze, że wyciągnęłaś ten temat od razu zdam relację z ćpania, może się komuś przyda :)
Od 4tyg łykam pro regularnie, na początku (10mg/dzień) organizm wykazywał ogromną tolerancję na ten lek, jak zresztą pisałem na początku stycznia
reirei napisał(a):ostatnio połykałem sobie troche regularnie propranolol i okazało się że mam b.wysoką tolerancję na ten lek. Co robic?

Po około tygodniu dawka 2 razy większa już na mnie nie działała. Zwiększałem ją konsekwentnie (przyznam że troszke się bałem, było też pare skutków ubocznych, pare razy duszności były jeszcze większe, raz miałem atak paniki nad ranem (+kołatanie i dusznośći) )
gdy doszedłem do 60mg/dzień czułem że dawka okazała się minimalnie za mocna
w trzecim tygodniu zaczęłem obniżać dawke.
Na początku tamtego tygodnia miałem EKG, ale niestety lekarz dopiero po badaniu zapytał mnie czy biorę jakieś leki (ja sam zapomniałem :mrgreen: ). Wyniki miałem powtórzyć w ten pon, ale nie dałem rady znaleźć czasu (sesja..).
Mimo wszystko odłożyłem tabletkę. Dawka 40mg oczywiście jest bardzo mała, ale organizm zareagował, pojawiły się długotrwające duszności (kilka minut - wcześniej trwały może z 2 sec), za to dużo "słabsze" (nie musiałem nawet przerywać roboty) ale kilka razy w ciągu dnia (wcześniej kilka razy na cały tydzień). Dzisiaj jestem 3ci dzień bez tabletki i właściwie jest ok, zobaczymy potem. Za to jedna b.ważna sprawa (tylko żebym q2 nie zapeszył :x ) - brak spięć i drgawek!
Jak bedzie się coś "ciekawego" działo to jeszcze napiszę.

POLECAM TEN LEK!!! Coś czuje że mnie wyciągnie. Jeszcze tylko znaleźć dobrego terapeute i nad morze... :D :D :D
Kto jest człowiekiem w tym samotnym świecie?
Offline
Posty
891
Dołączył(a)
04 gru 2005, 20:14

przez Angelica 25 sty 2006, 22:35
ciesze sie ze czujesz sie lepiej. ale ...to przeciez nie jest lek na nerwicę i lęki... :shock: lepsze chyba jednak to niz psychotropy..
kiedy powróci do mnie mój fiolet...
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
24 sty 2006, 12:45
Lokalizacja
pd-wsch

przez reirei 25 sty 2006, 23:00
Angelica napisał(a):ciesze sie ze czujesz sie lepiej. ale ...to przeciez nie jest lek na nerwicę i lęki... :shock: lepsze chyba jednak to niz psychotropy..
Już od dawna nie biorę leków "na nerwicę". Eliminuje teraz to co było przyczyną moich ataków - czyli wszystkie anomalie podczas expozycji społecznej, m.in. drgawki, stąd lek. Polecam, bo coraz więcej osób pisze, że ma problemy z trzęsawkami
Kto jest człowiekiem w tym samotnym świecie?
Offline
Posty
891
Dołączył(a)
04 gru 2005, 20:14

przez Angelica 25 sty 2006, 23:08
ja tez nie biore juz niczego poza proprano.. w pniedzialek /wtorek jade na terapie na 2 miesiace.moze to zadziała. obecnie walcze ze stanem nasepujacym po odstawieniu leków.. czuje sie poprostu OKROPNIE (zbyt delikatnie słowo) to juz 3 ci tydzien.. z kazdym dniem jest gorzej.ale ...moze jakos to przezyje. pozdrawiam
kiedy powróci do mnie mój fiolet...
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
24 sty 2006, 12:45
Lokalizacja
pd-wsch

przez reirei 25 sty 2006, 23:24
Angelica napisał(a):ja tez nie biore juz niczego poza proprano.. w pniedzialek /wtorek jade na terapie na 2 miesiace.moze to zadziała. obecnie walcze ze stanem nasepujacym po odstawieniu leków.. czuje sie poprostu OKROPNIE (zbyt delikatnie słowo) to juz 3 ci tydzien.. z kazdym dniem jest gorzej.ale ...moze jakos to przezyje. pozdrawiam
Trzymaj się! Powodzenia!
Kto jest człowiekiem w tym samotnym świecie?
Offline
Posty
891
Dołączył(a)
04 gru 2005, 20:14

przez Angelica 25 sty 2006, 23:32
danke szyn i wzajemnie. jak wroce to opowiem jak było;)
kiedy powróci do mnie mój fiolet...
Offline
Posty
30
Dołączył(a)
24 sty 2006, 12:45
Lokalizacja
pd-wsch

Avatar użytkownika
przez innge 26 sty 2006, 09:10
zycze, zebys juz nie musiala tu wracac po tych 2 miesiacach ;)

no oczywisicie po za malym sprawozdankiem, zebysmy wiedzieli, jak isc w twoje slady ;)

:arrow: powodzenia Angelica i pozdrawiam
...a ty... badz... ze mna..., ktory jestes...,
zanim splosze cie mych powiek... zlym... szelestem...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
279
Dołączył(a)
20 sty 2006, 00:45

Avatar użytkownika
przez emiflo 01 kwi 2006, 22:02
a czy podczas brania stimulotonu można brać propanol? Ja mam okropne kołatania i mam ten lek , ale po 1 baletce nic nie pomaga, choc z początku 2-3 razy pomoglo.
---Na najważniejszych skrzyżowaniach życiowych nie stoją żadne drogowskazy -----Charles Chaplin
*****************************************
---Sekretem szczęśliwego życia jest wyrozumiałe akceptowanie zmian ----- James Stewart
Avatar użytkownika
Offline
Posty
262
Dołączył(a)
25 mar 2006, 16:09
Lokalizacja
Sieradz

propranolol

Avatar użytkownika
przez venom 22 kwi 2006, 23:46
czy ktos z was bierze propranolol ? na serducho czy jako srodek na nerwice?
"...Żadnych kajdanków czy czegoś w tym rodzaju.
Kiedy nas już spisali na komisariacie, zabraliśmy
Tych gliniarzy na obiad na Mulberry Street...
Następnego dnia znów działaliśmy w najlepsze..."
Avatar użytkownika
Offline
Posty
340
Dołączył(a)
08 kwi 2006, 12:26

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Przeskocz do