Skocz do zawartości
Nerwica.com

Nerwica lękowa - Co zrobić? Moja historia część 1, zamknięta


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj, Milenko :)

 

Mam na imię Maria, ale znajomi mówią do mnie Majka.

Miałam pierwsze zaliczenie w tym semestrze miesiąc temu (studiuję pedagogikę). Staram się być dzielna, tak jak ty. Nie zdarza mi się wychodzić z zajęć, choć nieraz chciałam. To nic nie da. Ten atak minie, ale przyjdzie następny. Nie pozwolę lękowi zahamować mojego rozwoju. Im więcej wiem, tym lepiej radzę sobie z nerwicą, a nawet socjofobią. Poznając je, redukuję strach z nimi związany. Wracają chwile, kiedy czuję się, jakbym była zdrowa. Czasem siedzę w autobusie, myślę, że jest piękny, słoneczny dzień, słucham głośnych rozmów młodzieży jadącej ze szkoły i uśmiecham się, bo myślę, że tak mogłoby być już zawsze. Jednak wystarczy, że w mojej głowie znów zakołacze myśl, iż jestem chora, aby dopadł mnie lęk. Kurczę, że też nie mogę o tym zapomnieć...

Przed czwartkowym atakiem miałam kilka dobrych dni. Rozmawiałam więcej niż zwykle z osobami z uczelni, zupełnie na luzie. Mimo wszystko nerwica dała o sobie znać. Źle zniosłam godzinne stanie w Ikarusie. Nie chodziło tylko o to, że wokół było sporo ludzi. Po prostu mój organizm jest już wyczerpany chorobą. Po przebiegnięciu paru metrów brak mi tchu. Powinno mi się ustępować miejsca, jak staruszce. :mrgreen:

Idź do psychologa, jeśli chcesz się komuś naprawdę szczerze wygadać, powiedzieć coś, czego nie mówi się znajomym obawiając się braku zrozumienia. To pomaga. Zapisałam się na terapię w lutym tego roku i do dziś babka nie wie, co mi jest. Podejrzewała depresję, ale zmieniła zdanie. Postanowiłam, że powiem jej wprost o nerwicy lękowej i fobii społecznej,