Skocz do zawartości
Nerwica.com

Czy muszę mieć legitymację ubezpieczeniową na leki na ''P''


Gość Michuj

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że jestem studentką, a zlikwidowano już książeczki zdrowia członków rodziny ( te które się stemplowało u rodzica w zakładzie pracy) - mam zaświadczenie z ZUSu i noszę ze sobą ostatnią wpłatę ojca na ZUS lub druk RMUA.

Jak to zlikwidowano? Ja to wszędzie noszę ze sobą i nikt nie mówił, że te książeczki zostały zlikwidowane. Mamie ciągle podbijają w pracy i też nic nie mówią.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież z książeczki zdrowia członków rodziny dzieci mogą korzystać do 18 r. życia... potem trzeba się samemu ubezpieczyć - albo iść do roboty, albo w urzędzie dla bezrobotnych, ew. w pracy.

tu wcale nie chodzi o miejsce na stemple :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uzytkownik, Jeśli lek nie jest na ''P'' , to lekarz nam nie wypisze. Jeśli wypisuje lek, którego nie zna, to sprawdza zawsze czy jest refundowany. A farmaceuta ma tylko za zadanie go wydać.

 

Przykład sprzed kilku dni. Byłem u lekarza, pytał się czy jest na "P". Mówiłem, że tak (sam byłem przekonany, że jest "P")- nie był pewien, ale wypisał (nic nie sprawdzał). W aptece powiedzieli, że i tak to "P" jest w tym przypadku nieistotne i tak zapłacę 100%, bo to oni odpowiadają za rozliczenia farmaceutyczne a nie lekarz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

paradoksy, chyba ci się coś pomyliło....... do 25 roku życia można korzystać z takiej książeczki - jeśli się studiuje. A widziałaś żeby jakiś maturzysta latał do PUP po zaświadczenie albo pracował żeby mieć ubezpieczenie ;) . Już na ten temat była rozmowa - jak jesteś studentem nie możesz się rejestrować jako bezrobotna i nie trzeba iść do żadnej pracy. Tak samo jak z alimentami - do 15( 26?) roku życia pod warunkiem że się uczysz.