Skocz do zawartości
Nerwica.com

Do jakiego lekarza mam się zgłosić?


Turell

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli taki temat już był to przepraszam jeśli nie zauważyłem.

 

Pytanko odnośnie tematu:do jakiego lekarza mam się zgłosić w pierwszej kolejności?

Swój problem opisałem tutaj:http://www.nerwica.com/witam-wszystkich-t20444.html

Wybaczcie, że pytam ale dopiero chcę rozpocząć leczenie i jestem kompletnie "zielony" w tych sprawach.

Dlatego nie wiem czy najpierw mam się zgłosić do psychologa czy od razu do psychiatry.Z góry dziękuję za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytajac twój problem doszłam do wniosku ze powinienies udać sie wpierw do psychologa jesli ten bedzie uwazał za słuszne skierowac cie do psychiatry to to zrobi .

 

Psycholog to specjalista, który zajmuje się powstawaniem i przebiegiem procesów psychicznych, świadomością, stanami emocjonalnymi i cechami psychicznymi człowieka oraz procesami poznawczymi i wyobrażeniami, a także jego stosunkami z otoczeniem oraz zasadami rządzącymi tymi relacjami.

 

Psychiatra jest lekarzem, czyli osobą, która ukończyła studia medyczne i posiada ogólną wiedzę lekarską. Psychiatria zaś jest wybraną przez niego dziedziną medycyny, w której się specjalizuje. Psychiatra jest lekarzem, dlatego w centrum jego zainteresowań znajduje się diagnozowanie i leczenie zaburzeń i chorób psychicznych. Tylko lekarz może stosować leczenie farmakologiczne, czyli przepisywać leki. Takiej możliwości nie ma psycholog.

 

to tak dla ciebie podaje różniće iedzy psychologiem a psychiatrą

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam.Wiolu - Wybacz ale jestem typem człowieka co pyta się o wszystko po dwa razy za nim coś zrobi.Tak to już ze mną jest:)Po tym co przeczytałem może rzeczywiście na początek wystarczy psycholog?

 

[Dodane po edycji:]

 

Chodzi mi oczywiście o posta Ewap99, nie o moją historię :smile: