Skocz do zawartości
Nerwica.com

Prośba o pomoc :-(


zoltanwaw

Rekomendowane odpowiedzi

Trafiłem na to forum , trochę poczytałem i postanowiłem napisać gdyż przestaję sobie radzić. Nie chodzi co prawda o mnie, ale o najbliższą mi osobę czyli własną żonę która od wielu miesięcy ma problem z własną psychiką (jak twierdzi). Żona od zawsze była nerwowa, miała skłonności hipochondryczne (wielokrotne wizyty na SORach "bo umiera", robienie badań kilkadziesiąt razy w roku, wyszukiwanie wciąż nowych schorzeń np. zakażenie tasiemcem, nowotwory itp) , skłonności do lęku napadowego (obawa przed komunikacją miejską itp) przy czym bardzo skrytą i nigdy nie mówiącą co w niej siedzi negatywnego. Na zewnątrz wydawała się pewna siebie, ale dopiero teraz po latach oznajmia mi że bywały momenty kiedy czuła się samotna (jestem informatykiem i w pewnym momencie zbyt dużo czasu poświęcałem komputerom przy czym nie miałem tej świadomości), że nie czuła się doceniana. Niestety mam żal do niej o to że nie uświadamiała mi moich błędów jakie z pewnością popełniłem , muszę nadmienić że ja też czasami czułem się samotny (żona ma skłonności do pracoholizmu , nigdy nie gotowała , zawsze wracałem do pustego domu).

 

Negatywny zwrot nastąpił na początku tego roku. Żona stała się nagle wycofana , zimna , jakby nieobecna. Na moje pytania co się dzieje odpowiadała wciąż "że znajduje się w psychicznym dołku" , "że ma depresję" itp. Wyprowadziła się początkowo do salonu (spała na kanapie) , a następnie 4 miesiące temu do innego mieszkania (kawalerka) w innej dzielnicy gdzie do dzisiaj mieszka. Aktualnie jest osobą totalnie odpychającą, zimną, raniącą słowem i czynem. Najczęstsze z jej odzywek:

 

"jestem w czarnej d****" , "najlepiej mi samej ze sobą" , "nikogo nie potrzebuję" , "żyję sama dla siebie" , "nie wiem czego w życiu chcę" , "nie wiem co będzie dalej" , "nie myślę o przyszłości" , "wszyscy mnie drażnią".