MIRTAZAPINA (Remeron,Esprital,Mirtagen,Mirtor,Mirzaten)

OPINIE użytkowników na temat leków przepisywanych w leczeniu nerwic, depresji itp.

Czy mirtazapina pomogła Ci w Twoich zaburzeniach?

Tak
70
66%

Nie
18
17%

Zaszkodziła
18
17%

 
Liczba głosów : 106

Re: Esprital

przez danusia86 08 sty 2010, 01:51
Ja również brałam dość długi czas Esprital (30 mg lub 50 mg juz nie pamiętam) w najcięższych dla mnie chwilach. Niestety skutki tego leku są straszne. Po zażyciu trudno mnie było nazwać człowiekiem - spowolniona reakcja, poczucie jestem bo jestem, totalny manekin, obojętność pełna, anormalny spokój, bite 16 godzin snu. Po zażyciu 1 tabletki bo miałam tak przepisane, do godziny jeszcze funkcjonowałam, po godzinie tam gdzie się znajdowałam padałam, na stół, na łożko gdziekolwiek byłam i spałam jak nieprzytomna. Nastepnego dnia zajęcia, bo studiowałam, totalne nemo, na zajęciach twarzą do ściany, chodziłam jak maszynka - nie myślałam, nie przeżywałam, nie odczuwałam, prawie nie mówiłam. Nikt ode mnie za wiele nie wymagał na zajęciach, wiadomo było co jest grane, ale koła i inne zaliczenia miałam jak reszta. Trudno było w takim stanie ciągnąć studia, myslałam o dziekance ale jakoś przeczołgałam się z tym wszystkim. Nie rozpoznawałam ludzi w pore, ktoś mówił mi cześć na ulicy a ja po 10 min odpowiadałam, jak już nie było do kogo. Miałam tez sytuacje na przejściu. Przeszłam sobie zamroczona na czerwonym, wszyscy ludzie stali a ja poszłam, samochody na mnie trąbiły, dobrze że nic mnie nie potrąciło. Po fakcie i uświadomieniu znajomej co się stało, do mnie coś dotarło. Poza tym strasznie przytyłam po tym Espritalu, nawet nie przytyłam, to złe słowo, spuchłam! W tydzień przybrałam na wadze 5 kg, nie mieściłam się w żadne spodnie, a na twarzy byłam aż spuchnięta nienaturalnie. Psychiatra po jakimś czasie odstawiła mi ten lek mówiąc, że mój organizm nie toleruje go dobrze. Najdziwniejsze jest to że dość mało pamiętam z tamtego stosunkowo niedawnego okresu kiedy przyjmowałam ten lek. Nie wiem, czy ma on też jakiś wpływ na pamięć?


P.S Swoją drogą Esprital jest drogim lekiem!
danusia86
Offline

Doradca Nerwica.com

przez Doradca Nerwica.com
Polecam tych psychologów i psychoterapeutów z Twojej okolicy
Doradca Nerwica.com

Re: Esprital

Avatar użytkownika
przez isj 08 sty 2010, 23:51
Zamień więc na Mirzaten.
Samouczek neurologiczno-lekowy, ostatnia aktualizacja: 12.07.2009. Temat: SSRI-wstęp. Serdecznie zapraszam do lektury. Następna prezentacja: sertralina.

Yoyo, bring the condoms, I'm in room 203 50 Cent
Avatar użytkownika
isj
Offline
Posty
816
Dołączył(a)
18 gru 2008, 16:57
Lokalizacja
Z umywalki

Re: Esprital

przez danusia86 09 sty 2010, 00:48
isj napisał(a):Zamień więc na Mirzaten.


Ja już nie biorę go. Teraz zupełnie inne bajka...
danusia86
Offline

Re: Mirzaten

przez czarnyprzemek 13 sty 2010, 14:05
Czy moglby mi ktos doradzic.
Bralem kiedys mirzaten 30 mg na noc,czulem sie ponim swietnie ale trafo to krutko teraz lekarz przepisal mi remitra oro i strasznie nasilily mi sie leki w dzien czt sklad jedych lekow i drugich to ten sam pozdrawiam i bede wdzieczny za pomoc
Offline
Posty
8
Dołączył(a)
31 sie 2009, 12:26

Mirtazapina (Mitrzaten,Mirtor,Esprital)

Avatar użytkownika
przez bezsilna82 14 sty 2010, 14:48
hej, na depresje lecze sie od czerwca zeszlego roku,bralam Citalopram 20mg,30mg,pozniej Sertraline 50mg,100mg. Niestety nie bylo zadnej poprawy i po drugie nie stac mnie na regularne prywatne wizyty u lekarza wiec zdecydowalam sie przerwac leczenie (niestety na wlasna reke),nikt mi nie powiedzial ze tak nie wolno,teraz place za to barrrrrdzzzzo zlym samopoczuciem i okropnymi zawrotami glowy (wspominalam juz o tym w innych postach).
w zwiazku z tym iz nie moge tak dluzej funkcjonowac bylam dzisiaj u GP (tzn u lekarza) i dostalam MIRTAZAPINE,pierwszy tydz mam brac 15mg pozniej 30mg.Zobaczymy czy to cos da,niestety jestem przerazona po przeczytaniu wypowiedzi roznych ludzi na temat tego leku, tzn w zwiazku z tym iz ten lek dziala nasennie boje sie go brac gdyz ja i tak duzo spie,druga sprawa to to ze ponoc po nim ma sie straszne laknienie i mozna przytyc, a ja tego nie chce bo i tak mam lekka nadwage.
No ale z drugiej strony ten lek ponoc niezle wplywa na samopoczucie,zobaczymy.
A moze ktos z Was mial stycznosc z tym lekiem,w Polsce on wystepuje chyba pod inna nazwa ale nie jestem pewna pod jaka.
Życie to męka. Najlepiej się wcale nie urodzić. Ale to szczęście ma jeden na tysiąc...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
27
Dołączył(a)
10 sty 2010, 23:10

Re: mirtazapina

przez celineczka3 14 sty 2010, 19:33
Świetny lek>>brałam go długo i bardzo sobie go chwale. Prawdą jest ze można po nim przytyć....ale po prostu zeby temu zapobiec trzeba mniej jesc W koncu lek zwieksza laknienie ale to od nas zalezy czy bedziemy je zaspokajac czy nie. U mnie nie powodowal zadnej sennosci, bo bralam go na noc..mysle ze jesli tez tak bedziesz go zazywac to nie bedzie problemu.
celineczka3
Offline

Re: mirtazapina

Avatar użytkownika
przez bezsilna82 14 sty 2010, 21:21
zobaczymy,wlasnie wzielam pierwsza tabletke,wazne zebym pozbyla sie tych zawrotow glowy bo to jest nie do wytrzymania.
Życie to męka. Najlepiej się wcale nie urodzić. Ale to szczęście ma jeden na tysiąc...
Avatar użytkownika
Offline
Posty
27
Dołączył(a)
10 sty 2010, 23:10

Re: Esprital

przez 19_latek 04 mar 2010, 16:34
Witam,
czy mozna laczyc paroksetyne i fluanxol z mirtazapina? Mam ogromne problemy ze spaniem, probowalem juz wszystkiego nawet hydroxyzyny i nie dzialalo nic. Czy to mi pomoze? Wiem ze po tym sie tyje ale mi to raczej nie bedzie przeszkadzac bo jestem raczej chudy.
19_latek
Offline

Re: Remirta ORO

Avatar użytkownika
przez nadzieja_na_lepsze 04 kwi 2010, 23:39
Biorę ten lek od 8 dni, ponieważ wcześniejszy Efectin po niemal 2 latach świetnej współpracy przestał działać. Na razie jest gorzej niż na Efectinie. Chodzenie spać o 2 w nocy i wstawanie o 14 to normalka. Później problemy z dobudzeniem, kompletny brak libido, zawroty głowy i osłabienie. Najgorsze jest uczucie zwiotczenia mięśni. Na razie skupiam się na wytrzymaniu do następnej wizyty, gdzie lekarz musi mi przepisać coś innego. Przepraszam za styl pisania ale ten lek pozbawił mnie nawet koncentracji. Pojawiły się jakieś natręctwa, które mi nigdy nie przeszkadzały!!!
Dopóki walczysz, jesteś zwycięzcą...
Posty
12
Dołączył(a)
03 kwi 2010, 22:36
Lokalizacja
Szczecin

Re: Mirzaten

przez wentyl77 04 maja 2010, 08:07
Po przeczytaniu całego wątku zaczynam się zastanawiać czy brać ten lek. ostawła mi psycho lerivon i sulpiryd to zwyczajnei 8 kg po 2 miesiacach ale jadłem jak bulkimik jedan posiłem a po godzinei kolejny i nie czułem sytości. Mam andepin (a teraz salipax) rano 2 tabletki no i na wieczór mirazten. biorę tylko salipax bo naczytałem się że mirzaten powoduje tycie. Moja psycho twierdzi ze takie połączenie leków nie spowoduje u mnie tycia i chyba mysle - czytając Wasze wypowiedzi ze już dawno jej tytuł prof. przyznano bo sama fluoxetyna nie pomoże mi nie utyć. Dodam że jeżdzę rowerkiem około 1 h co 3 dzień a waga po lerivonie wzrastała. może spóbuję przez tydzień pobrać jak waga zacznie wzrastać leki do klozetu chociaż mirzaten bardzo drogi jest.
Offline
Posty
61
Dołączył(a)
19 sty 2010, 19:36

Re: Mirzaten

przez tomek33 04 maja 2010, 09:08
Mirtazapina jest bardzo dobrym lekiem przeciwdepresyjnym, natomiast niestety powpoduje ogromny, czasem niemożliwy do opanowania apetyt, a co za tym idzie przyrost masy ciała. Przyrosta masy ciała jest spowodowany zwolnionym metabolizmem oraz obrzekami na skutek zatrzymania wody w organiźmie. Generalnie powinna byc zapisywana tylko pacjentom z niedowagą lub takim, którym po prostu przybranie na wadze kilku, kilkunastu kilogramów nie przeszkadza. Watpie, aby połaczenie, które zaproponował lekarz wyeliminowało objawy jw. tym bardziej, że fluoxetyna w bulimii, a wiec napadach żarłoczności powinna byc stosowana w dawce dobowej 60mg; skutecznosc takiej dawki wykazano w badaniach klinicznych. Rozumiem, że połaczenie leków ma słuzych potencjalizacji działania przeciwdepresyjnego (bo chyba nie chodzi o leki i sen), ale czy nie mozna zastosować na zamiast mirtazapiny TRITTICO? Nie powoduje tycia, działa przeciwlekowe, uspokajajaco i nasennie. Mozna byłoby stosować fluoxetyne w jednej dawce porannem (40mg), a przed snem Trittico np 75mg...
Offline
Posty
64
Dołączył(a)
10 mar 2010, 09:51

Re: Mirzaten

przez rober6666 04 maja 2010, 10:20
Tomek
...a czy TRITTICO działa również przeciwdepresyjnie???
(sorry , że nie na temat )
Robert
NON SERVIAM

Choroba Afektywna Dwubiegunowa - obecnie F.31.WAR
Offline
obserwowany
Posty
1441
Dołączył(a)
01 paź 2009, 15:47
Lokalizacja
Zabrze

Re: Mirzaten

przez zdesper 04 maja 2010, 10:29
No przecież trittico głownym wskazaniem jest leczenie depresjii:P
zdesper
Offline

Re: Mirzaten

przez betii 04 maja 2010, 12:40
Ja brałam mirzaten glownie dlatego ze przy depresji spac nie mogłam.Dzialal rewelacjyjnie.Ale chodzilam jak ćpun- bralam tez inne leki. Czułam ze puchne.Zaczelam duzo jesc... po7 mies. odstawili mi go w szpitalu
Offline
Posty
265
Dołączył(a)
01 maja 2010, 17:38

Sortuj wg

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Przeskocz do