Skocz do zawartości
Nerwica.com

jak dysortografia...


telimenka

Rekomendowane odpowiedzi

Przez cale zycie nie mialam z ortografia zadnych problemow. Obecnie jestem studentka polonistyki i przeraza mnie to, ze od jakiegos czasu gdy pisze nagle ogarnia mnie watpliwosc 'jak to napisac?' To bardziej przerazenie niz watpliwosc... po prostu nagle ogarnia mnie lek i musze sprawdzic w slowniku najbardziej nawet oczywiste wyrazy!!!!

Wiem, ze moze sie wam ten problem wydac smieszny, ale dla mnie to naprawde wazne! Moze to po prostu lek przed popelnieniem bledu? Tylko dlaczego mam te dziwne watpliwosci? Slyszalam, ze w nerwicy mozna np. gubic watek w rozmowie, zapominac slowa - zdarzalo mi sie to. Ale takie problemy o jakich pisze - nie!

Czy wiecie cokolwiek na ten temat? :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wiem, że im dłużej przebywam z dysortografikami (na internecie) tym częściej piszę takie byki jak 'pujde' czy 'jusz'. Naprawde to jest straszne, bo z ortografią nie miałem nigdy problemów, jedynie jestem dysgrafikiem.

Ty telimenko pewnie też masz często styczność z internetem, więc zastanów się, czy nie masz kontaktów z tego typu fajnymi "lućmi". :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ojej, nie myslalam o tym w ten sposob... kto wie... tylko ze wtedy chyba robilabym bledy nie zdajac sobie z tego sprawy, a mnie ogarnia raczej przerazenie! Nie robie bledow, tylko nad wszystkim sie musze zastanawiac -kiedys pisalam automatycznie, bez zadnych watpliwosci... hmmm... :( ale bardzo Ci dziekuje za te sugestie - moze jest w tym ziarno prawdy... ( za duzo siedzenia w necie <- to na pewno! )

 

'posdraffiam' ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przejmuj się, to taki wtórny analfabetyzm ;), zwłaszcza jeśli się pisze wyłącznie w Wordzie, który poprawia nam błędy. Mam podobnie.

 

Pozdrawiam Koleżankę polonistkę :)